کرمان رصد

آخرين مطالب

بیش از 600 مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند اجتماعي

بیش از 600 مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح سه شنبه در نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان کرمان گفت: در سال 1402 مجموعاً 17 هزار و 991 مورد از قرارها و آرا مرتبط با کاهش جمعیت کیفری زندانیان بود و این آرا قضائی شامل 653 مورد آزادی مشروط، 2 هزار و 880 فقره قرار تعلیق تعقیب و 496 مورد قرار تعویق صدور حکم می‌باشد. وی افزود: قضات کرمانی یک هزار و 265 مورد تعلیق مجازات، 7 هزار و 552 مورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی، 353 مورد نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و … را در آرا قضائی خود صادر کردند. وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از اهداف مهم دستگاه قضائی استان کرمان در سال جاری برشمرد و اظهار داشت: طی یک سال اخیر رؤسا، دادستان‌ها و قضات به صورت مستمر از زندان‌های استان سرکشی کردند و بیش از 2 هزار و 576 مورد بازدید از زندان در جهت رفع مشکلات احتمالی زندانیان صورت پذیرفت. نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندی بازدید از کانون اصلاح و تربیت توسط قضات ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و بررسی مشکلات آنها از نزدیک نیز در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد. وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان گفت: در 12 ماهه سال گذشته تعداد 306 نفر با حمایت‌های مالی ستاد دیه و تعداد 52 نفر با پیگیری‌ها و حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان کرمان از زندان آزاد شدند. عالی‌ترین مقام قضائی استان کرمان ضمن رضایت از عملکرد شوراهای حل اختلاف زندان‌ها گفت: در سال گذشته تعداد 4 هزار و 257 فقره پرونده جهت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شد که 4 هزار و 187 فقره مختومه و از این تعداد 3 هزار و 317 مورد با مصالحه خاتمه یافت که در مجموع آزادی یک هزار و 73 نفر به همراه داشته است. حجت الاسلام حمیدی، از دیگر اقدامات دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان را رسیدگی به تعداد یک هزار و 448 فقره دادخواست تعدیل و تقسیط مهریه و آزادی تعداد 301 نفر از محکومین نام برد. رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه در زندان اصل بر دادرسی الکترونیک است، مگر در مواردی که حضور فیزیکی مددجو در دادگاه ضرورت داشته باشد، گفت: بر این اساس بایستی دادرسی الکترونیک در زندان‌ها بیش از 95 درصد انجام شود تا اعزام و بدرقه از زندان به حداقل ممکن برسد و همچنین لازم است مرخصی زندانیان ساماندهی شود. کد خبر 6079509

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح سه شنبه در نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان کرمان گفت: در سال 1402 مجموعاً 17 هزار و 991 مورد از قرارها و آرا مرتبط با کاهش جمعیت کیفری زندانیان بود و این آرا قضائی شامل 653 مورد آزادی مشروط، 2 هزار و 880 فقره قرار تعلیق تعقیب و 496 مورد قرار تعویق صدور حکم می‌باشد.
وی افزود: قضات کرمانی یک هزار و 265 مورد تعلیق مجازات، 7 هزار و 552 مورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی، 353 مورد نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و … را در آرا قضائی خود صادر کردند.
وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از اهداف مهم دستگاه قضائی استان کرمان در سال جاری برشمرد و اظهار داشت: طی یک سال اخیر رؤسا، دادستان‌ها و قضات به صورت مستمر از زندان‌های استان سرکشی کردند و بیش از 2 هزار و 576 مورد بازدید از زندان در جهت رفع مشکلات احتمالی زندانیان صورت پذیرفت.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندی بازدید از کانون اصلاح و تربیت توسط قضات ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و بررسی مشکلات آنها از نزدیک نیز در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد.
وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان گفت: در 12 ماهه سال گذشته تعداد 306 نفر با حمایت‌های مالی ستاد دیه و تعداد 52 نفر با پیگیری‌ها و حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان کرمان از زندان آزاد شدند.
عالی‌ترین مقام قضائی استان کرمان ضمن رضایت از عملکرد شوراهای حل اختلاف زندان‌ها گفت: در سال گذشته تعداد 4 هزار و 257 فقره پرونده جهت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شد که 4 هزار و 187 فقره مختومه و از این تعداد 3 هزار و 317 مورد با مصالحه خاتمه یافت که در مجموع آزادی یک هزار و 73 نفر به همراه داشته است.
حجت الاسلام حمیدی، از دیگر اقدامات دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان را رسیدگی به تعداد یک هزار و 448 فقره دادخواست تعدیل و تقسیط مهریه و آزادی تعداد 301 نفر از محکومین نام برد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه در زندان اصل بر دادرسی الکترونیک است، مگر در مواردی که حضور فیزیکی مددجو در دادگاه ضرورت داشته باشد، گفت: بر این اساس بایستی دادرسی الکترونیک در زندان‌ها بیش از 95 درصد انجام شود تا اعزام و بدرقه از زندان به حداقل ممکن برسد و همچنین لازم است مرخصی زندانیان ساماندهی شود.
کد خبر 6079509

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/621260/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف یک سیاهچاله خفته

تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد

مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال

دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟

5 محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران

مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد

ساخت 54 کلاس درس در مناطق محروم 5 استان کشور

اینستاگرامی‌ها ماندند و پس گرفتند

استعفا، تغییر شغل و ترک کار پرستاران

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه؟ توقف در بدیهیات

اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!

جشن قهرمانی مسی‌های شکست ناپذیر در دل کویر

تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت

(تصاویر) این 2 خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند

مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد

صنعت مس کرمان، قهرمان لیگ هندبال شد

جدایی شورا از زاکانی

سهامداران بودجه

اعتراضات دانشجویی؛ مقایسه با آمریکا کمکی به طرفداران وضع موجود نمی‌کند

واکنش روزنامه شهرداری تهران به افشای قرارداد 2 میلیارد یورویی: آقای دادستان کجاست؟

خروج علیه شهردار

مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری

ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد

تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی

بازداشت قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند

آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان

ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد

جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان

سکونت 10 میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار

میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد

تشکر بانوان شهر زرند از پلیس برای اجرای طرح عفاف وحجاب

قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال

جشن قهرمانی مسی‌های شکست‌ناپذیر در دل کویر

59 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد

آمار 7500 ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم

آمار 7500 ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم

آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان

قهرمانی مس‌های شکست ناپذیر در دل کویر

راز پروند مفقودی دختر بچه 11 ساله اصفهانی فاش شد

ماجرای کلاهبرداری در حوزه پیش فروش خودرو

کاهش قیمت ارز پس از ورود مجلس

3 سال پس از یکدستی قدرت؛ موقعیت طلایی یا گره کور؟

صدها هزار ستاره زیبا در یک خوشه

تصویر روز ناسا ؛ ملاقات دنباله‌دار، ماه، مشتری و اورانوس!

اولین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در سال 1403 برگزار می‌شود.

ایجاد حفره 8 متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

عملیات ساخت 103 مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد

هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)

مس رفسنجان حریف تراکتور شد