کرمان رصد

آخرين مطالب

سکونت 10 میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار اجتماعي

سکونت 10 میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. - اخبار استانها - به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بناهای ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. وی با بیان اینکه 224 هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بناها و خانه‌های نا ایمن باشند. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر 10 میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند. آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهرهای کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند. وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن تشویق کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحدهای مسکونی ایمن افزوده می‌شود. وی با اشاره به عدم آگاهی 70 درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از 50 درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا 100 درصد نیز عملیاتی شود. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 92 درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط 8 درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر 3 ماه برای مردم صادر شود. شورای شهر مشهد کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شوراها در توسعه شهرها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد. وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند. غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است. انتهای پیام/

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بناهای ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.
وی با بیان اینکه 224 هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بناها و خانه‌های نا ایمن باشند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر 10 میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.
آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهرهای کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن تشویق کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحدهای مسکونی ایمن افزوده می‌شود.
وی با اشاره به عدم آگاهی 70 درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از 50 درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا 100 درصد نیز عملیاتی شود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 92 درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط 8 درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر 3 ماه برای مردم صادر شود.
شورای شهر مشهد کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند
در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شوراها در توسعه شهرها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.
وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.
غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/623728/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حفظ و احیای بافت تاریخی، گامی در مسیر توسعه پایدار شهرها

ورزشکار باید پهلوان و جوانمرد باشد

انتقاد باهنر از رقابت های بی ارزش و مسخره سیاسی /دورانی که دولت ها نفت بفروشند و کشور توسعه کند، تمام شده است/دولت پولی برای سرمایه گذاری ندارد

عکس| نمودار نیمه نهایی جام حذفی

فیلم/ خلاصه بازی تراکتور 0 - مس رفسنجان 1

10 پرسش ساده درباره پرونده‌ای پیچیده

نمایشنامه‌ای که اردوغان تغییر داد

خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان + فیلم

خلاصه بازی تراکتور 0-1 مس رفسنجان (جام حذفی ایران - 1402/03)

استقلالی سابق نفس هافبک‌های تراکتور را گرفت!

اولین حضور نمایندگان کرمان در نیمه نهایی حذفی

باهنر: دوره توسعه کشور با پول نفت، تمام شده است

مطهری: از دست رفتن پنالتی بار روانی روی تیم ما گذاشت

نبرد مدعیان در نیمه‌نهایی جام حذفی؛ سپاهان تنها بازمانده جام قهرمانان

باهنر : دولت دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری ندارد؛ نفت فروشی فقط کفاف زندگی روزمره ما را می‌دهد / دورانی که دولت‌ها نفت بفروشند و کشور را توسعه دهند، تمام شده است

باهنر: دولت دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری ندارد و نفت فروشی کفاف زندگی روزمره ما را بیشتر نمی‌دهد

ویدئو | خلاصه بازی تراکتور 0 - مس رفسنجان 1

سحرخیزان: خوشحالی کردم اما مشکلی باهم نداریم

صعود مس رفسنجان و گل گهر سیرجان به نیمه نهایی جام حذفی

آثار تاریخی استردادی از حراجی لندن، در کرمان به نمایش گذاشته خواهد شد

حذف تراکتور در خانه توسط تیم نویدکیا / مس رفسنجان به مرحله نیمه نهایی صعود کرد

شرط نویدکیا برای ماندن در مس رفسنجان مشخص شد

امید تراکتور پرپر شد؛ با این شکست، خبری از لیگ نخبگان آسیا نیست!

بیانیه آلگری: توهین بله اما آن روزنامه‌نگار را تهدید نکردم!

هراس فرماندهان اسرائیلی از «جنگ ابدی» در غزه

پیام ویدئویی حزب الله لبنان: دژهای خیبر فروخواهند ریخت

ساخت سریال و نمایش از زندگینامه « مختومقلی»

مهارت هوش مصنوعی افراد زنگ خطر بیکاری شما

تصاویری از یکپارچه سازی چهارمین فضاپیمای Starship

مس رفسنجان با شکست تراکتور راهی نیمه نهایی جام حذفی شد

جام حذفی فوتبال| سپاهان به گل‌گهر رسید؛ مس به آلومینیوم

خلاصه بازی گل گهر و هوادار + فیلم

مس رفسنجان با گل دقایق پایانی محبی، تراکتور را مغلوب و راهی نیمه‌نهایی جام حذفی شد

این تیم پدیده است:مس رفسنجان با شکست تراکتور راهی نیمه نهایی جام حذفی شد

برنامه نیمه نهایی جام حذفی مشخص شد

تراکتور صفر - مس رفسنجان یک؛ خداحافظی تراکتور با همه جام‌ها

(ویدیو) واکنش فردوسی‌پور به ماجرای پرونده فساد در فوتبال کرمان

مس با تراکتور سراغ طلای حذفی رفت

فاجعه در تبریز؛ تراکتور باخت و حذف شد

از مالک تا مدیرعامل تراکتور همه در یادگار امام تنبیه شدند

فداکاری آلوز به قیمت وداع تراکتور با جام حذفی/ محبی عصای دست نویدکیا شد!

تراکتور 0-1 مس رفسنجان؛ «رحمان» یک پنالتی را به محرم بخشید، خداحافظی تی‌تی‌ها با جام!

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی / صعود سپاهان، گل‌گهر، آلومینیوم به نیمه نهایی

برنامه نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران

اوزونیدیس: حضور مربیان تیم‌ملی باعث خوش‌شانسی ما شد

یک رصد از کهکشان قنطورس در فاصله‌ی 12 میلیون سالِ نوری از زمین

شفق قطبی را در کجا میشه دید؟

استارت انفجاری حسین‌زاده مس را شوکه کرد!

تراکتور و مس رفسنجان ترک عادت نکردند!

محبی گل زد و یادگار غرق در سکوت شد!