کرمان رصد

آخرين مطالب

لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان اجتماعي

لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: امید است با راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان بتوانیم انسجام لازم را در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان را ایجاد کنیم. به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در دیدار با جمعی از مسئولین آموزش و پروش استان کرمان با اشاره به پروژه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، گفت: به منظور همکاری با آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه نماد؛ در زمینه فعالسازی شورای سیاستگذاری و کمیته علمی اجرایی در استان و همچنین آموزش‌های ارتقایی و توانمندسازی و پیگیری و نظارت بر ارائه حمایت‌ها و خدمات توسط دستگاه‌های عضو ائتلاف؛ برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. او اظهار داشت: با ایجاد سامانه جامع نماد، مواردی از جمله آمار و شرح مختصر از کلیه ارجاعات دانش آموزان نیازمند دریافت خدمت به سازمان‌های عضو ائتلاف از سوی آموزش و پرورش، اقدامات انجام شده جهت ارائه خدمت به ارجاعات اداره کل آموزش و پرورش استان به سازمان‌های عضو ائتلاف و سایر امور مرتبط از سوی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های عضو ائتلاف از جمله بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، مراکز بهداشت، اورژانس اجتماعی در مرکز استان و شهرستان‌های پایلوت توسط آموزش و پرورش دریافت و جمع آوری گردیده است تا برای ارایه خدمت به دانش آموزان برنامه ریزی دقیق و قوی شود. معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به این نکته که براساس غربالگری‌های نشانه محور و آسیب محورِ انجام شده، موارد اورژانسی از طرف مدرسه به دبیرخانه پروژه جهت پیگیری دریافت خدمات و حمایت‌های هدفمند ارجاع می‌شود، خاطر نشان کرد: با این طرح به اولیا و آموزش وپرورش کمک می‌شود تا دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی شناسایی تشخیص داده شوند و برای درمان و مشاوره به مراکز مربوطه ارجاع داده شوند و طبق مستندات ارائه شده تاکنون تعدادی دانش آموزان شناسایی شده و لازم التوجه به دستگاه‌های عضو ائتلاف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مرکز بهداشت در سطح استان ارجاع شده تا برای ان‌ها اقدامات لازم صورت گرفته گیرد. قویدل در ادامه اظهار کرد: طرح نماد بصورت هفتگی توسط کارشناس مربوطه مورد رصد قرار می‌گیرد و پیگیری‌های لازم درخصوص موارد نیازمند معاضدت‌های حقوقی و قضایی ارجاعی از طریق سامانه نماد انجام خواهد شد. وی گفت: براساس گزارشات و مستندات ارائه شده، به نظر می‌رسد اهداف پروژه نماد براساس استاندارد‌های تعیین شده از جمله استقرار کامل نظام غربالگری، برگزاری مناسب دوره‌های آموزش‌های ارتقایی و پیشگیرانه و ارائه خدمات و مداخلات مؤثر آموزشی، روانی و اجتماعی در استان با برنامه ریزی، هماهنگی و تعامل مناسب دستگاه‌های عضو ائتلاف پروژه، به نحو احسن و مطلوب محقق خواهد شد. او خاطر نشان کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی متوجه دانش آموزان و برخی آسیب‌های اولویت دار مصمم هستیم اجرای این پروژه را توسط دستگاه‌های عضو مطالبه گر باشیم و ترک فعل‌های احتمالی را پیگیری کنیم و نیز امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری و شهرداری با راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان بتوانیم انسجام لازم را در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان را ایجاد کنیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: امید است با راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان بتوانیم انسجام لازم را در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان را ایجاد کنیم.
به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در دیدار با جمعی از مسئولین آموزش و پروش استان کرمان با اشاره به پروژه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، گفت: به منظور همکاری با آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه نماد؛ در زمینه فعالسازی شورای سیاستگذاری و کمیته علمی اجرایی در استان و همچنین آموزش‌های ارتقایی و توانمندسازی و پیگیری و نظارت بر ارائه حمایت‌ها و خدمات توسط دستگاه‌های عضو ائتلاف؛ برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.
او اظهار داشت: با ایجاد سامانه جامع نماد، مواردی از جمله آمار و شرح مختصر از کلیه ارجاعات دانش آموزان نیازمند دریافت خدمت به سازمان‌های عضو ائتلاف از سوی آموزش و پرورش، اقدامات انجام شده جهت ارائه خدمت به ارجاعات اداره کل آموزش و پرورش استان به سازمان‌های عضو ائتلاف و سایر امور مرتبط از سوی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های عضو ائتلاف از جمله بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، مراکز بهداشت، اورژانس اجتماعی در مرکز استان و شهرستان‌های پایلوت توسط آموزش و پرورش دریافت و جمع آوری گردیده است تا برای ارایه خدمت به دانش آموزان برنامه ریزی دقیق و قوی شود.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به این نکته که براساس غربالگری‌های نشانه محور و آسیب محورِ انجام شده، موارد اورژانسی از طرف مدرسه به دبیرخانه پروژه جهت پیگیری دریافت خدمات و حمایت‌های هدفمند ارجاع می‌شود، خاطر نشان کرد: با این طرح به اولیا و آموزش وپرورش کمک می‌شود تا دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی شناسایی تشخیص داده شوند و برای درمان و مشاوره به مراکز مربوطه ارجاع داده شوند و طبق مستندات ارائه شده تاکنون تعدادی دانش آموزان شناسایی شده و لازم التوجه به دستگاه‌های عضو ائتلاف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مرکز بهداشت در سطح استان ارجاع شده تا برای ان‌ها اقدامات لازم صورت گرفته گیرد.
قویدل در ادامه اظهار کرد: طرح نماد بصورت هفتگی توسط کارشناس مربوطه مورد رصد قرار می‌گیرد و پیگیری‌های لازم درخصوص موارد نیازمند معاضدت‌های حقوقی و قضایی ارجاعی از طریق سامانه نماد انجام خواهد شد.
وی گفت: براساس گزارشات و مستندات ارائه شده، به نظر می‌رسد اهداف پروژه نماد براساس استاندارد‌های تعیین شده از جمله استقرار کامل نظام غربالگری، برگزاری مناسب دوره‌های آموزش‌های ارتقایی و پیشگیرانه و ارائه خدمات و مداخلات مؤثر آموزشی، روانی و اجتماعی در استان با برنامه ریزی، هماهنگی و تعامل مناسب دستگاه‌های عضو ائتلاف پروژه، به نحو احسن و مطلوب محقق خواهد شد.
او خاطر نشان کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی متوجه دانش آموزان و برخی آسیب‌های اولویت دار مصمم هستیم اجرای این پروژه را توسط دستگاه‌های عضو مطالبه گر باشیم و ترک فعل‌های احتمالی را پیگیری کنیم و نیز امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری و شهرداری با راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان بتوانیم انسجام لازم را در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان را ایجاد کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/621184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ائتلاف‌سازی عربی؛ یک سیاست غربی

درون ساختمان‌های عجیب با علامت X در چین چه می‌گذرد؟

نشست سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با مجموعه حراست

مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال

رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران

تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان

از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید

رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود

کشف یک سیاهچاله خفته

تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد

مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال

دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟

5 محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران

مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد

ساخت 54 کلاس درس در مناطق محروم 5 استان کشور

اینستاگرامی‌ها ماندند و پس گرفتند

استعفا، تغییر شغل و ترک کار پرستاران

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه؟ توقف در بدیهیات

اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!

جشن قهرمانی مسی‌های شکست ناپذیر در دل کویر

تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت

(تصاویر) این 2 خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند

مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد

صنعت مس کرمان، قهرمان لیگ هندبال شد

جدایی شورا از زاکانی

سهامداران بودجه

اعتراضات دانشجویی؛ مقایسه با آمریکا کمکی به طرفداران وضع موجود نمی‌کند

واکنش روزنامه شهرداری تهران به افشای قرارداد 2 میلیارد یورویی: آقای دادستان کجاست؟

خروج علیه شهردار

مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری

ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد

تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی

بازداشت قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند

آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان

ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد

جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان

سکونت 10 میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار

میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد

تشکر بانوان شهر زرند از پلیس برای اجرای طرح عفاف وحجاب

قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال

جشن قهرمانی مسی‌های شکست‌ناپذیر در دل کویر

59 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد

آمار 7500 ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم

آمار 7500 ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم

آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان

قهرمانی مس‌های شکست ناپذیر در دل کویر

راز پروند مفقودی دختر بچه 11 ساله اصفهانی فاش شد

ماجرای کلاهبرداری در حوزه پیش فروش خودرو

کاهش قیمت ارز پس از ورود مجلس