سه شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان:

تأثیر مثبت در یادگیری دانش‌آموزان و افزایش اعتماد عمومی و رضایت مند‌ی فرهنگیان مهم ترین نتیجه بهره وری منابع در آموزش و پرورش است

تأثیر مثبت در یادگیری دانش‌آموزان و افزایش اعتماد عمومی و رضایت مند‌ی فرهنگیان مهم ترین نتیجه بهره وری منابع در آموزش و پرورش است
کرمان رصد - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان، در مراسم صبحگاه مشترک اداری اداره کل آموزش و پرورش استان با موضوع بهره وری گفت: تأثیر مثبت در یادگیری دانش‌آموزان و افزایش اعتماد عمومی و رضایت مند‌ی فرهنگیان مهم ترین نتیجه بهره وری منابع در آموزش و پرورش است.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان، در مراسم صبحگاه مشترک اداری اداره کل آموزش و پرورش استان با موضوع بهره وری گفت: تأثیر مثبت در یادگیری دانش‌آموزان و افزایش اعتماد عمومی و رضایت مند‌ی فرهنگیان مهم ترین نتیجه بهره وری منابع در آموزش و پرورش است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سعید احمدی کهنعلی با تاکید بر نقش کلیدی بهره‌وری در تحقق مأموریت‌های نوین گفت: رویکرد این معاونت نسبت به سال‌های اخیر تغییر کرده است، اصلاح رویه ها و ارتقای بهره وری را اولویت قرار داده ایم.
وی بهره‌وری را یکی از اصلی‌ترین محورهای برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی و مالی در دستگاه تعلیم و تربیت استان دانست و گفت: از همه همکاران به واسطه اجرای پروژه مهر قدردانی می کنم، امسال مهری متفاوت را در آغاز سال تحصیلی تجربه کردیم.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در گذشته، این معاونت با عنوان مالی و پشتیبانی فعالیت داشت و تمرکز اصلی آن بر منابع مالی بود، اما امروز با تغییر ساختار و مأموریت‌ها، به معاونتی راهبردی با مأموریت‌هایی بسیار مهم‌تر تبدیل شده‌است، مأموریت ما در حوزه برنامه‌ریزی، یک سطح پایین‌تر از سیاست‌گذاری است؛ یعنی باید با اصلاح رویه‌ها و استفاده بهینه از منابع، حداکثر اثربخشی را رقم بزنیم.
احمدی کهنعلی گفت: با وجود تورم موجود، یکی از اهداف ما ثابت نگه داشتن هزینه‌ها بود و با وجود کمبود چشم‌گیر نیروی انسانی، توانستیم این هدف را محقق کنیم، موفق شدیم ساعت غیرموظف را ثابت نگه داریم و توزیع نیروی انسانی را به شکل مطلوبی انجام دهیم که نشانه‌ای از افزایش بهره‌وری در این حوزه است .
وی شاکله اصلی آموزش و پرورش را معلم و دانش‌آموز دانست و اظهار کرد : اگر بتوانیم با استفاده بهینه از منابع انسانی، مالی، فضا و تجهیزات، بیشترین تأثیر را در یادگیری دانش‌آموزان و رضایت همکاران داشته باشیم، به هدف اصلی خود در بهره‌وری رسیده‌ایم، هر تصمیم، اقدام و نیتی باید با هدف ارتقای یادگیری و رضایتمندی باشد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از کسب رتبه اول استان کرمان در توانمندسازی همکاران خبر داد و گفت: توانمندسازی کارکنان، کوتاه‌ترین راه برای دستیابی به بهره‌وری است، آموزش و پرورش قدرتمند، محصول تلاش تک‌تک ماست.
وی در پایان به موضوع نقل و انتقالات فرهنگیان اشاره کرد و بیان داشت : با وجود جابه‌جایی 3000 نفر از 5900 درخواست، یکی از کم‌نقص‌ترین فرآیندهای نقل‌ و انتقال را تجربه کردیم، اقداماتی نظیر فعالیت های «آفتاب هشتم» نیز نمونه‌ای از تکریم معلم و گام‌های عملی در راستای ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش است.
بر پایه این گزارش، مراسم صبحگاه مشترک اداری آموزش و پرورش استان کرمان با محور بهره وری منابع در سالن اجتماعات شهید ایرانمنش اداره کل برگزار شد، در این جلسه همچنین حمید موذن زاده مدیرعامل موسسه آفتاب هشتم در خصوص ارائه خدمات به فرهنگیان با رویکرد درمان بیماری های سخت درمان، توضیحاتی ارائه کرد.

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد


نظرات شما