سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

شورای آموزش و پرورش ظرفیتی است که همه اعضای آن با نگاه مشترک برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند /تخلف از هیچ مدرسه ای به ویژه غیردولتی پذیرفته نیست

شورای آموزش و پرورش ظرفیتی است که همه اعضای آن با نگاه مشترک برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند /تخلف از هیچ مدرسه ای به ویژه غیردولتی پذیرفته نیست
کرمان رصد - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۴ گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیتی است که همه اعضای آن با نگاه مشترک برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند .
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال 1404 گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیتی است که همه اعضای آن با نگاه مشترک برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد محمودزاده گفت: همه مدیران دستگاه‌های عضو شورا برای رفع مشکلات این حوزه پای کار آمده‌اند، رئیس‌جمهور نیز بر مشارکت مردم در آموزش و پرورش و بهره‌گیری از توان نخبگان دانشگاهی و دستگاه‌های مختلف تأکید ویژه دارد .
وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به مرز صد درصد رسیده است؛ به گونه‌ای که در دوره ابتدایی 99 درصد پوشش داریم و در دوره متوسطه نیز با راه‌اندازی مدارس بزرگسالان تلاش می‌شود حتی یک دانش‌آموز هم از تحصیل بازنماند، امروز مدارسی در کشور وجود دارد که با یک دانش‌آموز و یک معلم اداره می‌شوند که نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش است.
محمودزاده با بیان اینکه تاکنون 45 جلسه با محوریت آموزش و پرورش در سطح ملی برگزار شده که بیانگر اهمیت این حوزه است، ادامه داد: تحول در کلاس درس و ارتقای مدیریت آموزشگاهی دو رکن اصلی برای افزایش کیفیت آموزشی هستند که به جریان علمی کشور و تقویت پایه‌های قدرت از طریق علم کمک می‌کنند، بخشی از این تربیت نیز در مدارس غیردولتی محقق می‌شود و این دانش‌آموزان سرمایه آینده کشور هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل در آموزش و پرورش معلم و مدرسه است و مأموریت اصلی آن تربیت دانش‌آموز در تراز نظام است، تصریح کرد: در استان کرمان 23 درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و همکاری‌های خوبی برای تحقق تربیت در تراز انقلاب اسلامی انجام شده است، به دلیل محدودیت منابع امکان کمک مستقیم دولت به این مدارس وجود ندارد، امسال سه محور اساسی شامل واقعی‌سازی شهریه، شفاف‌سازی و نصب عمومی میزان شهریه در مدارس، و کیفی‌سازی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است، همچنین 30 ساعته شدن فعالیت معلمان غیردولتی به عنوان یکی از الزامات کیفیت‌بخشی دنبال می‌شود .
وی در پایان تأکید کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل نبود مدرسه دولتی ناگزیر به تحصیل در مدرسه غیردولتی شود، نباید به دانش‌آموز و خانواده‌های آنان ظلم شود و در عین حال تخلف از سوی هیچ مدرسه غیردولتی پذیرفته نخواهد شد.
بر پایه این گزارش، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال 1404 با محور پروژه مهر در هتل آسمان کرمان برگزار و از دو چهره موفق سوادآموزی استان تجلیل شد.


نظرات شما