کرمان رصد

آخرين مطالب

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان کرمان:

مردم مدارای نجیبانه با فقر می‌کنند/ رتبه استانی کرمان در گرانی و تورم چند است؟ اقتصادي

مردم مدارای نجیبانه با فقر می‌کنند/ رتبه استانی کرمان در گرانی و تورم چند است؟
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه مردم مدارای نجیبانه با فقر می‌کنند، تصریح کرد: سرانه گوشت منجمد استان کرمان 7 کیلوگرم است این در حالی است در گذشته سرانه گوشت قرمز در استان 11 کیلو بوده است و در نیمه اول امسال 280 تن گوشت منجمد در سطح استان برای تعادل بازار توزیع شده گفتنی است که نیاز استان در 6 ماهه اول امسال به گوشت منجمد 11550 تن بوده است.

"سینا خسروی" ظهر امروز 15 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: رفتار و حرکاتی که در بازار رخ می‌دهد توجیه پذیر نیست و اینکه چه میزان توانسته‌ایم موفق باشیم متاثر از اتفاقات کشور است.
وی با اشاره به تحریم‌ها و شیوع کرونا و در ادامه با تاکید برآنکه کشور در شرایط خاصی به سر می‌برد، اظهار کرد: نگرانی مردم از گرانی اجناس است.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به نرخ تورم در کشور اظهار کرد: در شهریورماه امسال تورم ماهانه 3.6 درصد، تورم نقطه به نقطه یعنی شهریور امسال نسبت به شهریور پارسال 34.4 درصد و تورم سالانه یعنی میانگین 12 ماهه منتهی به شهریور ماه امسال 26 درصد بوده است.
وی ادامه داد: به عنوان متولی بخشی از بازار و موثر در بخشی از تغییرات قیمت‌ها، تلاشمان را در تنظیم بازار کرده‌ایم و هر کاری برای کنترل قیمت‌ها بلد بودیم، انجام داده‌ایم.
خسروی با اشاره به جایگاه استان کرمان در میزان گرانی‌ها گفت: در گذشته استان کرمان جزی 3 استان گران کشور بود اکنون براساس تورم ماهیانه رتبه 29 به خود اختصاص داده است اما در بحث تورم نقطه‌ای رتبه 6 کشور داریم و در تورم 12 ماهه منتهی به شهریورماه رتبه 27 به خود اختصاص دادیم.
وی استان کرمان را یک استان وارد کننده گوشت مرغ دانست و بیان کرد: استان کرمان در زمینه گوشت مرغ وابسته به استان یزد است اما با همه این وابستگی‌ها و تاثیرپذیری‌ها ما رتبه دوازدهم از لحاظ گرانی مرغ داریم و اکنون با بازی قیمتی توانستیم از تاثیر استان یزد بر بازار مرغ کرمان جلوگیری کردیم به ‌طوری‌ که نرخ‌گذاری گوشت مرغ هر شب انجام می‌دهیم و با این روش اکنون قیمت مرغ در استان یزد بیشتر از کرمان است.
معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان کرمان با بیان اینکه نهادهای دامی با قیمت گوشت مرغ ارتباط مستقیم دارد، تاکید کرد: پیش‌بینی جهش قیمت مرغ را نداریم زیرا بازار مرغ، بازار با کششی است.
وی استان کرمان را یک استان تولیدکننده شکر ندانست و اظهار کرد: دولت قیمت شکر دولتی را افزایش داد و قیمت دولتی را به قیمت آزاد نزدیک کردیم و با این کار دیگر بازار سیاه در بازار شکر نداریم و با این اقدام مقداری از سهمیه شکر دولتی روی دست ما مانده است.
خسروی با اشاره به اینکه دانه‌های روغنی، سویا، ذرت و جو تنها کالاهای هستند که ارز دولتی می‌گیرند و در ادامه با بیان اینکه برخورد ما با تخلفات به صورت صنفی است، افزود: سیستم فرسوده برخی اصناف داریم و از سال 92 اصلاحیه قانون اصناف تصویب شده و هر فرد فقط دو دوره می‌تواند رییس صنف باشد و براساس این قانون می‌توان خانه تکانی انجام داد.
وی نان را یک کالای استراتژیک دانست و اظهار کرد: متاسفانه سال‌هاست در نانوایی‌ها انحصار ایجاد کرده‌اند و به این سادگی‌ها افراد نمی‌توانند مجوز راه‌اندازی نانوایی دریافت کرد. برخی‌ها سال‌هاست در این صنف مشغول هستند و هیچ تغییری در بدنه این صنف ایجاد نشده است و باتوجه به مشکلاتی که وجود دارد به سمت اصلاحات این سیستم قدم برداشته‌ایم.
معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه برنج وارداتی، روغن، شکر و گوشت کالاهای اساسی برشمرد و بیان کرد: سرانه مصرف برنج وارداتی استان 28 کیلو گرم است لذا 46200 تن نیاز برنج وارداتی استان در 6 ماهه اول امسال بوده که7150 تن برنج وارداتی در استان توزیع کرده‌ایم بنابراین یک ششم نیاز استان را دولت مستقیم به بازار تزریق کرده است.
وی سرانه مصرف شکر استان کرمان را 30 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: استان کرمان در 6 ماهه اول امسال به 49500 تن شکر نیاز داشته که دولت 8800 تن شکر برای تعادل بخشی در بازار توزیع کرده و اکنون کمبود شکر در بازار وجود ندارد.
خسروی از توزیع 500 تن مرغ منجمد در استان در 6 ماهه اول امسال خبر داد و اظهار کرد: 21 کیلوگرم سرانه مصرف گوشت مرغ در استان است لذا 34650 تن مرغ نیاز استان در نیمه اول امسال بوده و به دلیل آنکه مردم کرمان مرغ منجمد مصرف نمی‌کنند لذا 500 تن فقط مرغ منجمد در سطح استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه مردم مدارای نجیبانه با فقر می‌کنند، تصریح کرد: سرانه گوشت منجمد استان کرمان 7 کیلوگرم است این در حالی است در گذشته سرانه گوشت قرمز در استان 11 کیلو بوده است و در نیمه اول امسال 280 تن گوشت منجمد در سطح استان برای تعادل بازار توزیع شده گفتنی است که نیاز استان در 6 ماهه اول امسال به گوشت منجمد 11550 تن بوده است.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: 17 کیلو سرانه مصرف روغن استان کرمان است که نیاز استان در 6 ماهه اول سال 28 تن بوده که 1600 تن در استان توزیع کردیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/154198/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مستند «الکافی» نمایانگر سرگذشت مهم‌ترین کتاب حدیث شیعه در گذر تاریخ است

ترور یک اسرائیلی در مصر همزمان با آغاز یورش به رفح

عصر ایران: به جای سرک کشیدن به «بستر» دیگران ، حواس تان به «سفره» مردم خودمان باشد

آمریکا و اسرائیل به نقطه شکست رسیدند؟

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

این وسیله یک نجات غریق در مواقع اضطراری است

خدمت‌رسانی در بافت تاریخی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست

تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس

با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها

دیروز «زیرساخت»‌، امروز «کرامت زن» ‌

افشاگری‌های هاشمی

هشدار درباره حریم مدارس

تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان +عکس

هم‌میهن: چه کسانی از خشم و اعتراض مردم سودجویی می‌کنند؟

نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا

عکس/ تخریب بافت تاریخی روستای شیلاندر

لیگ یک / بی‌فایده برای دو تیم نارنجی

کشف تخلف میلیاردی در بازرسی از یک طلا فروشی

افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور

تولدِ فرزندِ شهید حادثه تروریستی کرمان

ذره‌بین روی بودجه فرهنگی

استراتژی جدید برادر محسن؟

صنعت دستاوردسازی در فرزندآوری!

حباب‌های مرموز در داخل زمین

«بزرگداشت مریم میرزاخانی» در اصفهان برگزار می‌شود

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

بغض رئیس ترکید

ریاست یا رقابت در 1404؟

امنیت درون‌زا و توسعه ایران

بحران‌طلبی یک جریان سیاسی در زنگ حساب

مدیرمسئول همشهری نوشت: بغض وحدت ساز

گریه برای وحدت!

فاطمه هاشمی: با گفتن دل‌مان می‌سوزد، کار پیش نمی‌رود

جهان در شوک اتمی؛ روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

از جنایت «تاسوکی» تا امید در میان خرابه‌های «بم»

وصول جریمه 13 میلیاردی قاچاقچی طلا در سیرجان

چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟

زمین چگونه شگل گرفت؟

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد

درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد

مهار آتش سوزی انبار ضایعات کارخانه مدیران خودرو در بم

تیموری: قرار نبود تیم ما دیگر هیچ وقت نبازد