کرمان رصد
تردد «بمب‌های متحرک» در شهر رفسنجان/احداث کمربندی شرقی همچنان روی کاغذ!
يکشنبه 25 مهر 1400 - 18:44:45
کرمان رصد -

کرمان رصد


خبرگزاری فارس_کرمان/زهرا بمی: شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات منطقه جنوب‌شرق کشور مستقر در رفسنجان استان‌های یزد، کرمان و هرمزگان را زیر پوشش دارد و سوخت مورد نیاز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز از طریق تانکر حمل سوخت از این شرکت تأمین می‌شود.

کرمان رصد

اما تانکرهایی که باید به سمت خراسان‌ حرکت کنند، مجبورند از سطح شهر رفسنجان عبور کنند، مناطق مسکونی، بیمارستان و مراکز خدماتی زیادی در مسیر تردد ده‌ها کامیون‌ و تریلر حمل سوخت که روزانه از آنجا تردد دارند، قرار دارد، که علاوه بر بار ترافیکی، یک خطر بزرگ هم به‌شمار می‌روند چون اگر جرقه‌ای به آنها بخورد انفجاری رخ خواهد داد که خطرات جبران‌ناپذیری به‌دنبال خواهد داشت.
از هر سه، تا چهار خودرو عبوری یک خودرو سنگین و ازهمین تانکرهای حمل سوخت است!
علاوه بر تانکرهای حمل سوخت خودروهای سنگین دیگری که مواد دیگر را حمل می‌کنند هم از این مسیرها برای رسیدن به استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی و سایر شهرهای مسیر، تردد دارند.
سال‌هاست که صحبت از ایجاد کمربندی شرقی می‌شود؛ اما تنها در حد حرف بوده و چه دلایلی وجود داشته که کار عملیاتی نشده است را مسؤولان بهتر می‌دانند.

کرمان رصد

اما حدود دو سالی است که نماینده مردم در مجلس پیگیری‌های زیادی در خصوص راه‌ها به‌ویژه کمربندی شرقی رفسنجان دارد در دعوتی که از نائب رئیس مجلس به رفسنجان هم داشت، این موضوع به‌عنوان یکی از اولویت‌های شهرستان رفسنجان در حوزه راه‌ها مطرح شد.
حجت‌الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس در سخنانی کمربندی شرقی را یکی از ضرورت‌ها برای رفسنجان می‌داند که در قالب طرح‌های ملی گنجانده شده است و در بازدیدی که با حضور حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از این محدوده داشته‌اند، از فعال‌شدن 9 کیلومتر از این طرح و جذب اعتبار آن در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

کرمان رصد

کمربندی شرقی از اولویت‌های رفسنجان در بحث راه‌های اصلی‌ست
مهدی فاتحی رئیس راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار کرد: مطالعات اولیه طرح کمربندی شرقی رفسنجان به‌طول 23 کیلومتر انجام شده است که جاده کرمان را به جاده داوران_زرند متصل می‌کند.
وی ادامه داد: این کمربندی بار ترافیکی زیادی از سطح شهر رفسنجان کم می‌کند؛ چراکه مسیری که خودروهای حمل سوخت عبور می‌کنند از شرکت نفت به سمت بزرگراه خلیج‌فارس، مقابل بیمارستان، بلوارهای شهید مفتح، شهید مقیمی، خیابان کارگر، بلوار هجرت و ...هست که همه مسکونی و شلوغ است و در نهایت به جاده داوران می‌رسند.
فاتحی ادامه داد: این طرح از اولویت‌های نخست شهرستان رفسنجان در بحث راه‌های اصلی‌ست و با رایزنی‌هایی که حجت‌الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس داشتند، اعتبار فاز اول آن جذب شده است.
رئیس راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر هر کیلومتر راه حدود 4.5 تا 5 میلیاد تومان هزینه دارد، عنوان کرد: با توجه به نقشه جدید، طرح به‌طول 27 کیلومتر است و پیش‌بینی بیش از 140 میلیارد تومان برای طرح کمربندی شرقی رفسنجان شده است.
وی با بیان اینکه برای شروع کار باید قرارداد تنظیم شود که منتظریم در اسرع وقت این کار انجام شود و به سمت اجرا پیش برود، تصریح کرد: در صورت جذب اعتبارات، باید در اداره کل راه و شهرسازی با پیمانکار قرارداد منعقد شود و روند اداری و قانونی طی شود تا پروژه کمربندی شرقی رفسنجان که از اهم نیازهای رفسنجان در حوزه راه‌هاست، عملیاتی شود.
اما با توجه به اینکه موضوع جان انسان‌ها در میان است، معطل ماندن چنین طرحی پشت پروسه‌های اداری به صلاح نیست و مسؤولان مربوطه به‌ویژه نماینده باید این قدم بزرگ را برای مردم رفسنجان که تقریبا تمام زیرساخت‌های شهرستان را با دستان خیرشان ایجاد کردند، بردارند.
انتهای پیام/80016/ب

http://www.kerman-online.ir/fa/News/229648/تردد-«بمب‌های-متحرک»-در-شهر-رفسنجان-احداث-کمربندی-شرقی-همچنان-روی-کاغذ!
بستن   چاپ