کرمان رصد
یزدان در نشست تخصصی با مراجع حل اختلاف هرمزگان: شکایات کارگری هرمزگان کاهش داشته است
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 19:05:35
وزارت رفاه
کرمان رصد - مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن در تولید و کسب کارها، شکایات کارگری در هرمزگان کاهش داشته که این امر نشان از تلاش کارکنان حوزه روابط کار وهمسویی با نگرش های مدیریت تعاون و کار استان دارد.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، کوروش یزدان در نشست با اعضای مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی هرمزگان افزود: بررسی آمار عملکردی هرمزگان در پایداری مشاغل و کنترل بحران کاری و کاهش پرونده های کارگری و هیات های حل اختلاف و تشخیص، نشان از این دارد که حوزه روابط کار استان مدیریت خوبی را در این حوزه انجام داده است.
وی اظهارکرد: تلاش کارکنان حوزه روابط کار در این شرایط یک کار عظیم جهادی و فراتر از وظایف اداری است.
در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در 9 ماهه امسال در هیات حل اختلاف 236 دادخواست واصله بوده که منجر به 222 رای صادر شده و از این تعداد 44 رای سازشی صادر شده است که به نسبت پیش بینی و تاثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد چشمگیری محسوب می شود.
هادی ابراهیمی، تعداد دادخواست های واصله در هیات تشخیص استان در 9 ماهه امسال را 2 هزار و 353 مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و 413 رای صادر شده که 620 رای منجر به سازش شده است.
وی تعداد درخواست های مشاوره روابط کار به مراجعان را بیش از 18 هزار مورد نام برد و تصریح کرد: برخی از این مشاوره ها با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت تلفنی صورت گرفته است.
ابراهیمی مجموع کارگران احراز هویت شده در سامانه روابط کار را 32 هزار و 896 نفر و تعداد کارفرمایان را یکهزار و 111 نفر عنوان کرد.
پیگیری حقوق و مزایای کارگران از طریق کمیته های زیرمجموعه کمیسیون کارگری، همکاری و تعامل اداره بازرسی کار و روابط کار برای نظارت بر عملکرد بنگاهها و پرداخت به موقع مطالبات کارگران، نظارت بر عملکرد پیمانکاران از طریق بررسی صلاحیت خدمات و ایمنی، الزام تمامی پیمانکاران طرف قرارداد بر تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و نظارت بر نحوه صدور احکام، اجرایی کردن سامانه جامع روابط کار در استان و ارتقاء آموزش قوانین و مقررات کار به کارفرمایان و کارگران را از اقدامات شاخص حوزه روابط کار ذکر کرد.
این نشست با هدف بررسی مسایل مختلف مربوط به حوزه روابط کار و سامانه جامع روابط کار و مسایل مربوط به سامانه با حضور مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اعضای مراجع حل اختلاف استان هرمزگان برگزار شد.

http://www.kerman-online.ir/fa/News/176259/یزدان-در-نشست-تخصصی-با-مراجع-حل-اختلاف-هرمزگان---شکایات-کارگری-هرمزگان-کاهش-داشته-است
بستن   چاپ