کرمان رصد

آخرين مطالب

سکونت 10 میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار اجتماعي

سکونت 10 میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. - اخبار استانها - به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بناهای ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. وی با بیان اینکه 224 هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بناها و خانه‌های نا ایمن باشند. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر 10 میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند. آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهرهای کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند. وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن تشویق کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحدهای مسکونی ایمن افزوده می‌شود. وی با اشاره به عدم آگاهی 70 درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از 50 درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا 100 درصد نیز عملیاتی شود. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 92 درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط 8 درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر 3 ماه برای مردم صادر شود. شورای شهر مشهد کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شوراها در توسعه شهرها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد. وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند. غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است. انتهای پیام/

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بناهای ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.
وی با بیان اینکه 224 هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بناها و خانه‌های نا ایمن باشند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر 10 میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.
آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهرهای کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن تشویق کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحدهای مسکونی ایمن افزوده می‌شود.
وی با اشاره به عدم آگاهی 70 درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از 50 درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا 100 درصد نیز عملیاتی شود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 92 درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط 8 درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر 3 ماه برای مردم صادر شود.
شورای شهر مشهد کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند
در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شوراها در توسعه شهرها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.
وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.
غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/623728/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا؛ AR 3664 در لبه خورشید

مهلت بلیت فروشی دیدار تراکتور و مس رفسنجان تمدید شد

بارندگی در برخی مناطق استان کرمان طی امروز و فردا

عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب‌وجرح شهروند کهنوجی بازداشت شد

رهایی جوان 20 ساله با دستگیری 2 نفر از آدم‌ربایان در کهنوج

حضور 80 نخبه در نخستین مسابقات دوستانه بین المللی مهارت ایران

نورالینک ظاهراً از مشکل جداشدن رشته‌های ایمپلنت از مغز مطلع بوده است

انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویر احمد

پایان آدم ربایی در کهنوج/ آزادی جوان ٢٠ ساله پس از ١٢ روز

اجازه نمی‌دهیم چرخ تولید در کرمان متوقف شود

انتقاد نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در مورد مطالبات گندم کاران

بافت فرسوده منطقه سیدی بازسازی می‌شود/ همه دستگاه‌ها پای کار هستند و به اهالی مشهد کمک می‌کنند

استان کرمان رتبه پنجم جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارد

اندیشه‌های متقن حوزه علمیه، نیازمند تبیین است | ضرورت توجه به اندیشه‌های غربی با ظاهر اسلامی

اندیشه‌ها تحریم‌پذیر نیستند

وحدت و همدلی در اندیشه شاعر بزرگ مختومقلی فراغی

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام جزو روابط عمومی های برتر قرار گرفت

تجهیز 247 حوزه امتحان نهایی استان کرمان به ابزار حفاظتی

گل گهر دوباره به حریف سرسختش رسید

برگزاری مسابقه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان به چهار زبان

بم امروز و فردا، میزبان کاروان زیر سایه خورشید

وزیر کشور: بافت فرسوده منطقه سیدی نوسازی و بازسازی می‌شود

3 کشته و مصدوم در واژگونی خودروی فونیکس در محور دیهوک- راور

تداوم ناپایداری‌های جوی در استان کرمان تا فردا

90 درصد پرواز‌ها از 15 فرودگاه کشور انجام می‌شود/فرودگاه بدون هواپیما فایده‌ای ندارد

بافت فرسوده منطقه سیدی بازسازی می‌شود

پروازهای خارجی فرودگاه‌های استان کرمان برقرار شود

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کم ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری است

بازگشت شاگردهای سابق قلعه‌نویی به سیرجان

چاپ سه بعدی چندین دارو در یک قرص

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه «صبح عالی»

کسب رتبه برتر روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید در میان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در استان بوشهر

کرمان نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت ناوگان هوایی

برداشت گل از گلزار‌های شهر درق

رویداد ملی فرصت‌های سرمایه گذاری کرمان

نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در رفسنجان افتتاح شد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود + فیلم

نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در صفائیه رفسنجان بهره‌برداری شد

درخواست‌های نماینده کرمان در شورایعالی استان‌ها از دولت

شرکت‌های اقتصادی استان یک هواپیما برای کرمان خریداری کنند

حماس؛ ارتش در سایه

عظمت استارشیپ در برابر انسان!

کرمان جزو 5 استان برتر در تولید برق تجدیدپذیر است

23 هکتار از اراضی شهربابک رفع تصرف شد

خلاقیت و ایده نو در سرمایه‌گذاری مهمتر از پول است

برگزاری مرحله مقدماتی شانزدهمین المپیاد فرش ملی ایران در خراسان جنوبی

نوسازی و بازسازی بافت فرسوده‌های مشهد در دستور کار است

نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده‌ مشهد در دستور کار است

ساعت پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان‌ از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین

همه ظرفیت پروازهای استان کرمان توسط معادن و شرکت‌های زیرمجموعه پُر می‌شود