کرمان رصد

آخرين مطالب

ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی اجتماعي

ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - سید مهدی قویدل با اشاره به احصای شیوه‌ها و شگرد‌های از طریق بررسی پرونده‌های پرتکرار قضایی در استان و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه طی پارسال گفت: در اجرای گام اول با عنوان شناسایی و احصای آخرین وضعیت شگرد‌های کلاهبرداری بر اساس پرونده‌های متشکله قضایی در استان طی مکاتباتی با 2 نفر از قضات رسیدگی کننده دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و پلیس فتا و آگاهی آخرین وضعیت جرم کلاهبرداری و آخرین شگرد‌های کلاهبرداری در فضای مجازی و حقیقی اقدام شد. بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان وی افزود: در ادامه برای اجرای گام دوم با عنوان برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های متولی در استان برای شناسایی و رفع موانع و چالش‌های احتمالی بومی استان از طریق بررسی شگرد‌های احصا شده 3 جلسه تخصصی برگزار شد که این جلسات 37 مصوبه در پی داشت و در جلسه اول با احصای شیوه‌های جدید کلاهبرداری، تقسیم کاری بین دستگاه‌های همکار انجام شد و در جلسات بعد نیز این مصوبات پیگیری و اجرایی شدند. این مقام قضایی در ادامه به اجرای گام سوم اشاره کرد و ادامه داد: گام سوم با عنوان پیگیری اجرای راهکار‌های تعیین شده برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و شبکه‌ای از سوی دستگاه‌های مجری با برگزاری جلسه مصوبات و راهکار‌های عملی احصا شده پیگیری و درادامه در اجرای گام چهارم نیز با عنوان مطالبه‌گری از دستگاه‌های استانی برای ارائه گزارش اقدامات و نتایج حاصله طی مکاتبات متعدد از همه دستگاه‌ها اجرای مصوبات پیگیری شد. قویدل اضافه کرد: اجرای گام پنجم نیز با عنوان افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و شبکه‌ای اقدامات ذیل انجام شد که در راستای آن برای 12 هزار و 437 نفرازشهروندان پیامک اطلاع رسانی ارسال و با انتشار 120 عنوان عکس نوشته در فضای رسانه‌ای داخلی و ارائه آموزش حضوری به دانش آموزان مدارس در زمینه جرائم مربوط به فضای مجازی و رسانه‌ای و آخرین شگرد‌های کلاهبرداری و ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان با حضور کارشناسان پلیس فتا و قضات مجرب در این حوزه گام موثری برداشته شد. وی با بیان آمار مقایسه‌ای تعداد پرونده‌های کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در استان، بیان کرد: حوزه قضایی شهرستان کرمان در سال 1401 با 77 درصد و در سال 1402 با 236 درصد پرونده در این خصوص، تغییر 206 درصدی و روند افزایشی آن را نشان می‌دهد همانگونه که در حوزه قضایی بخش فهرج با 92 درصد کاهش روبه رو بودیم که ضرورت دارد شهروندان از آخرین شگرد‌ها و شیوه‌های کلاهبراری در فضای مجازی آگاه و از سوی دستگاه‌های ذیربط اطلاع رسانی شود تا به راحتی به هر نوع پیامک در فضای مجازی پاسخ داده نشود و قربانی اهداف این نوع افراد فرصت طلب قرار نگیرند. این مقام قضایی در ادامه نیز برخورد با متخلفان شرکت‌های بازاریابی در سطح استان و همچنین ساماندهی شرکت‌های دارای مجوز و طرح مشکلات این شرکت‌ها در کمیته متناظر استانی در اداره کل صمت استان کرمان را از دیگر اقدامات پیشگیری از شیوه‌ها و شگرد‌های کلاهبرداری از طریق بررسی پرونده‌های پرتکرار قضایی در استان عنوان کرد. باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

سید مهدی قویدل با اشاره به احصای شیوه‌ها و شگرد‌های از طریق بررسی پرونده‌های پرتکرار قضایی در استان و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه طی پارسال گفت: در اجرای گام اول با عنوان شناسایی و احصای آخرین وضعیت شگرد‌های کلاهبرداری بر اساس پرونده‌های متشکله قضایی در استان طی مکاتباتی با 2 نفر از قضات رسیدگی کننده دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و پلیس فتا و آگاهی آخرین وضعیت جرم کلاهبرداری و آخرین شگرد‌های کلاهبرداری در فضای مجازی و حقیقی اقدام شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: در ادامه برای اجرای گام دوم با عنوان برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های متولی در استان برای شناسایی و رفع موانع و چالش‌های احتمالی بومی استان از طریق بررسی شگرد‌های احصا شده 3 جلسه تخصصی برگزار شد که این جلسات 37 مصوبه در پی داشت و در جلسه اول با احصای شیوه‌های جدید کلاهبرداری، تقسیم کاری بین دستگاه‌های همکار انجام شد و در جلسات بعد نیز این مصوبات پیگیری و اجرایی شدند.
این مقام قضایی در ادامه به اجرای گام سوم اشاره کرد و ادامه داد: گام سوم با عنوان پیگیری اجرای راهکار‌های تعیین شده برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و شبکه‌ای از سوی دستگاه‌های مجری با برگزاری جلسه مصوبات و راهکار‌های عملی احصا شده پیگیری و درادامه در اجرای گام چهارم نیز با عنوان مطالبه‌گری از دستگاه‌های استانی برای ارائه گزارش اقدامات و نتایج حاصله طی مکاتبات متعدد از همه دستگاه‌ها اجرای مصوبات پیگیری شد.
قویدل اضافه کرد: اجرای گام پنجم نیز با عنوان افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و شبکه‌ای اقدامات ذیل انجام شد که در راستای آن برای 12 هزار و 437 نفرازشهروندان پیامک اطلاع رسانی ارسال و با انتشار 120 عنوان عکس نوشته در فضای رسانه‌ای داخلی و ارائه آموزش حضوری به دانش آموزان مدارس در زمینه جرائم مربوط به فضای مجازی و رسانه‌ای و آخرین شگرد‌های کلاهبرداری و ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان با حضور کارشناسان پلیس فتا و قضات مجرب در این حوزه گام موثری برداشته شد.
وی با بیان آمار مقایسه‌ای تعداد پرونده‌های کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در استان، بیان کرد: حوزه قضایی شهرستان کرمان در سال 1401 با 77 درصد و در سال 1402 با 236 درصد پرونده در این خصوص، تغییر 206 درصدی و روند افزایشی آن را نشان می‌دهد همانگونه که در حوزه قضایی بخش فهرج با 92 درصد کاهش روبه رو بودیم که ضرورت دارد شهروندان از آخرین شگرد‌ها و شیوه‌های کلاهبراری در فضای مجازی آگاه و از سوی دستگاه‌های ذیربط اطلاع رسانی شود تا به راحتی به هر نوع پیامک در فضای مجازی پاسخ داده نشود و قربانی اهداف این نوع افراد فرصت طلب قرار نگیرند.
این مقام قضایی در ادامه نیز برخورد با متخلفان شرکت‌های بازاریابی در سطح استان و همچنین ساماندهی شرکت‌های دارای مجوز و طرح مشکلات این شرکت‌ها در کمیته متناظر استانی در اداره کل صمت استان کرمان را از دیگر اقدامات پیشگیری از شیوه‌ها و شگرد‌های کلاهبرداری از طریق بررسی پرونده‌های پرتکرار قضایی در استان عنوان کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/622902/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگیری عامل تیراندازی و وقوع قتل در مراسم عروسی

به بازیکنانم تبریک می گویم/ تصمیم گرفتیم تیم بسازیم

ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم

برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

اشتیاقی که گم شد؛ گذری بر 34 دوره نمایشگاه کتاب تهران

بازگشت احتمالی ترامپ و ضرورت آرایش تازه

دخل و خرج نابرابر

روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد

سیگنال نگران‌کننده واشنگتن برای تل‌آویو

موشک‌های ایرانی، امارات را بر سر عقل آورد؟

یک تساوی دیگر از گل‌گهر؛ تیمی با 2رنگ پیراهن!

تساوی در سیرجان؛ زور گل‌گهر و شمس‌آذر به هم نرسید

دیدار میانه جدولی‌ها برنده نداشت + خلاصه بازی

تساوی در سیرجان به سود دو سرمربی!

405 سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد

فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف

امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت

امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت + عکس

سهم 49 درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری

درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس

نظام درمانی را به کجا می‌برند؟

گسترش ماموریت سپاه به نیمکره جنوب

درخت‌کُشی در تهران

مهدی نصیری و شتاب منحصر به فردش

تصاویری فوق‌العاده زیبا از سحابی reflection با فاصله‌ی هزار سالِ نوری

هفته بیست و ششم لیگ برتر| تقسیم امتیاز در سیرجان

درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران

درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس

گل گهر 0-0 شمس آذر قزوین؛ بازگشت لیگ برتر به تنظیمات کارخانه!

دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد

آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)

افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است

جراح فلسطینی که اسرائیل او را ربود و زیر شکنجه به شهادت رساند

رازگشایی از نمادهای 2700 ساله ایران باستان

کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم

حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت

حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت

امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت

تساوی سرد و بی‌روح گل‌گهر و شمس آذر

امام‌جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت براثر تصادف با آمبولانس درگذشت

این جانور یک کیلوگرمی، جد گاو و گوزن است

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره 2 زرند پس از 17 سال انتظار

برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان

باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد

پیشنهاد ظریف

امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم

«داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود