کرمان رصد

آخرين مطالب

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان اجتماعي

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان که قرار بود در پایان فروردین ماه صورت پذیرد، برای دومین بار مجددا به تعویق افتاد. به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان که قرار بود ابتدا در عید فطر صورت پذیرد، اما به دلایلی به پایان فروردین ماه موکول شده بود، برای دومین بار نیز مجددا به تعویق افتاد. در حالی که قرار بود افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان واقع در استان کرمان به مناسبت عید فطر و با حضور وزیر نیرو انجام شود، اما به قرار اطلاع این مراسم به اواخر فروردین ماه موکول شده بود. خبرنگار خبرگزاری دانشجو کسب اطلاع کرد پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان که یکی از پروژه‌های عظیم آبرسانی کشور محسوب می‌شود، قرار بود سرانجام با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو افتتاح و مورد بهره برداری قرار بگیرد. نماینده رفسنجان و انار در مجلس پیش از این ١٩ فروردین ماه به دانشجو اعلام کرده بود: ان شاالله احتمالا عید فطر سالجاری خط انتقال آب از خلیج فارس به شبکه آب رفسنجان وصل می‌شود و مردم از آن بهره‌مند می‌شوند. به گفته حسین جلالی این خط لوله فعلا ظرفیت انتقال 200 لیتر آب در ثانیه را دارد، چون لوله‌ها ظرفیت بیش از این میزان را نمی‌دهد. طبق اعلام وی، حدود انتقال 110 لیتر آب در ثانیه دیگر از این پروژه باقی می‌ماند که در مرحله بعدی اجرا و انجام خواهد شد تا مردم رفسنجان بیش از پیش از آب شرب و سالم بهره‌مند شوند. جلالی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص قرارگیری محل تصفیه خانه و آب شیرین کن این پروژه خط انتقال آب اعلام کرده بود: تصفیه خانه و سایر مسائل مربوط به آب شیرین کن این پروژه در رفسنجان نیست و در نزدیکی خلیج فارس و در مسیر خط انتقال وجود دارد. انتقال 300 لیتر آب بر ثانیه به رفسنجان همچنین مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو ، ٢٥ فروردین ماه اعلام کرده بود: افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان موجب انتقال 300 لیتر آب بر ثانیه به این شهر می‌شود. به گفته علیرضا عبدیان، با اجرای پروژه عظیم انتقال آب از حوزه خلیج فارس به استان کرمان، و افتتاح خط انتقال شهرستان رفسنجان با ظرفیت مذکور خوشبختانه چالش تنش آبی و کمبود آب شرب در این شهر بر طرف خواهد گردید. او با اشاره به خدمات دولت در خصوص تامین آب شرب اعلام کرده بود: در حال حاضر از 26 حلقه چاه با توان تولید 600 لیتر بر ثانیه برای تامین آب شرب در شهر رفسنجان استفاده می‌شود، که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و ادامه خشکسالی ها، در زمان پیک مصرف در روز‌های گرم سال، نیاز به 300 لیتر بر ثانیه دیگر افزایش می‌یابد. مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمان گفته بود: این پروژه عظیم بزودی مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت و مردم رفسنجان از فواید آن بهره‌مند خواهند شد. شایان ذکر است شهرستان رفسنجان طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های مکرر، همواره با کمبود آب مواجه بوده است.

افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان که قرار بود در پایان فروردین ماه صورت پذیرد، برای دومین بار مجددا به تعویق افتاد.
به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان که قرار بود ابتدا در عید فطر صورت پذیرد، اما به دلایلی به پایان فروردین ماه موکول شده بود، برای دومین بار نیز مجددا به تعویق افتاد.
در حالی که قرار بود افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان واقع در استان کرمان به مناسبت عید فطر و با حضور وزیر نیرو انجام شود، اما به قرار اطلاع این مراسم به اواخر فروردین ماه موکول شده بود.
خبرنگار خبرگزاری دانشجو کسب اطلاع کرد پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان که یکی از پروژه‌های عظیم آبرسانی کشور محسوب می‌شود، قرار بود سرانجام با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو افتتاح و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس پیش از این ١٩ فروردین ماه به دانشجو اعلام کرده بود: ان شاالله احتمالا عید فطر سالجاری خط انتقال آب از خلیج فارس به شبکه آب رفسنجان وصل می‌شود و مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.
به گفته حسین جلالی این خط لوله فعلا ظرفیت انتقال 200 لیتر آب در ثانیه را دارد، چون لوله‌ها ظرفیت بیش از این میزان را نمی‌دهد.
طبق اعلام وی، حدود انتقال 110 لیتر آب در ثانیه دیگر از این پروژه باقی می‌ماند که در مرحله بعدی اجرا و انجام خواهد شد تا مردم رفسنجان بیش از پیش از آب شرب و سالم بهره‌مند شوند. 
جلالی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص قرارگیری محل تصفیه خانه و آب شیرین کن این پروژه خط انتقال آب اعلام کرده بود: تصفیه خانه و سایر مسائل مربوط به آب شیرین کن این پروژه در رفسنجان نیست و در نزدیکی خلیج فارس و در مسیر خط انتقال وجود دارد.
انتقال 300 لیتر آب بر ثانیه به رفسنجان
همچنین مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو ، ٢٥ فروردین ماه اعلام کرده بود: افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان موجب انتقال 300 لیتر آب بر ثانیه به این شهر می‌شود. 
به گفته علیرضا عبدیان، با اجرای پروژه عظیم انتقال آب از حوزه خلیج فارس به استان کرمان، و افتتاح خط انتقال شهرستان رفسنجان با ظرفیت مذکور خوشبختانه چالش تنش آبی و کمبود آب شرب در این شهر بر طرف خواهد گردید. 
او با اشاره به خدمات دولت در خصوص تامین آب شرب اعلام کرده بود: در حال حاضر از 26 حلقه چاه با توان تولید 600 لیتر بر ثانیه برای تامین آب شرب در شهر رفسنجان استفاده می‌شود، که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و ادامه خشکسالی ها، در زمان پیک مصرف در روز‌های گرم سال، نیاز به 300 لیتر بر ثانیه دیگر افزایش می‌یابد.
مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمان گفته بود: این پروژه عظیم بزودی مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت و مردم رفسنجان از فواید آن بهره‌مند خواهند شد.
شایان ذکر است شهرستان رفسنجان طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های مکرر، همواره با کمبود آب مواجه بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/621635/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روزنامه هندی: اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند

فوربس بررسی کرد: پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟

زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند

آغاز اما و اگر‌ها برای ادامه «نون خ»

روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام

رقابت 21 هزار و 169 داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

پیشرفت فیزیکی 92 درصدی پل سفیدرود

بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود

تاریخ واریز سود سهام عدالت اعلام شد

سرمقاله اعتماد/ استاد مطهری و لیبرالیسم فرهنگی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ شاه‌کلید مهار تورم

سرمقاله رسالت/ منهای دموکراسی به‌علاوه توحش

سرمقاله سیاست روز/ وعده صادق و یادآوری یک تصمیم در دولت پیشین

سرمقاله آرمان ملّی/ پاسداشت مقام معلم

کیهان نوشت: هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!

آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد

غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند

حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا

کشف 24 میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه

درخشش ورزشکاران استان کرمان با 3 قهرمانی لیگ برتر

کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

سرمقاله خراسان/ مالیات برخی اقشار از 2 زاویه متفاوت

سرمقاله کیهان/ اسرائیل در گرداب

سرمقاله وطن امروز/ رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد

سرمقاله فرهیختگان/ پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی

سرمقاله ایران/ در ‌جبهه‌های شرقی هیچ‌چیز آرام نیست

سرمقاله شرق/ فرهنگ و زور

باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد

تربیع آخر ماه را رصد کنید

دیدار استاندار سمنان با دو خانواده شهید در شهرستان دامغان

مدارس شاهد معلمانی پیش‌قراول در حوزه ایثار و شهادت می‌خواهند

اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت

به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد

هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!

ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند

دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان

تصمیم جدید درباره اخراج اتباع غیرمجاز از تهران

برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)

کرمانی‌ها و کسب 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

پیکر شهید والامقام، مرتضی غلامی (دشتی نظری) بعد از 40 سال در کنار همرزمانش در گلزار شهدای گناوه به خاک سپرده می‌شود

نجابت و استواری وجه اشتراک همه خانواده‌های شهداست

انعقاد 4200 هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت

پاسخ روزنامه شهرداری تهران به شبهات قرارداد چین

هم‌میهن گزارش داد: توقیف‌های پولساز خودروها

پایان رفاقت؟

عادی‌سازی ریاض و تل آویو در ایستگاه پایانی؟

جهان: یک سال به انتخابات، اصلاح طلبان در فکر ریاست جمهوری هستند

ابعاد فاجعه بار بافت فرسوده تهران

سیگنال قطر برای حماس، اسرائیل و آمریکا