کرمان رصد

آخرين مطالب

بیش از 600 مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند اجتماعي

بیش از 600 مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح سه شنبه در نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان کرمان گفت: در سال 1402 مجموعاً 17 هزار و 991 مورد از قرارها و آرا مرتبط با کاهش جمعیت کیفری زندانیان بود و این آرا قضائی شامل 653 مورد آزادی مشروط، 2 هزار و 880 فقره قرار تعلیق تعقیب و 496 مورد قرار تعویق صدور حکم می‌باشد. وی افزود: قضات کرمانی یک هزار و 265 مورد تعلیق مجازات، 7 هزار و 552 مورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی، 353 مورد نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و … را در آرا قضائی خود صادر کردند. وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از اهداف مهم دستگاه قضائی استان کرمان در سال جاری برشمرد و اظهار داشت: طی یک سال اخیر رؤسا، دادستان‌ها و قضات به صورت مستمر از زندان‌های استان سرکشی کردند و بیش از 2 هزار و 576 مورد بازدید از زندان در جهت رفع مشکلات احتمالی زندانیان صورت پذیرفت. نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندی بازدید از کانون اصلاح و تربیت توسط قضات ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و بررسی مشکلات آنها از نزدیک نیز در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد. وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان گفت: در 12 ماهه سال گذشته تعداد 306 نفر با حمایت‌های مالی ستاد دیه و تعداد 52 نفر با پیگیری‌ها و حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان کرمان از زندان آزاد شدند. عالی‌ترین مقام قضائی استان کرمان ضمن رضایت از عملکرد شوراهای حل اختلاف زندان‌ها گفت: در سال گذشته تعداد 4 هزار و 257 فقره پرونده جهت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شد که 4 هزار و 187 فقره مختومه و از این تعداد 3 هزار و 317 مورد با مصالحه خاتمه یافت که در مجموع آزادی یک هزار و 73 نفر به همراه داشته است. حجت الاسلام حمیدی، از دیگر اقدامات دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان را رسیدگی به تعداد یک هزار و 448 فقره دادخواست تعدیل و تقسیط مهریه و آزادی تعداد 301 نفر از محکومین نام برد. رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه در زندان اصل بر دادرسی الکترونیک است، مگر در مواردی که حضور فیزیکی مددجو در دادگاه ضرورت داشته باشد، گفت: بر این اساس بایستی دادرسی الکترونیک در زندان‌ها بیش از 95 درصد انجام شود تا اعزام و بدرقه از زندان به حداقل ممکن برسد و همچنین لازم است مرخصی زندانیان ساماندهی شود. کد خبر 6079509

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح سه شنبه در نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان کرمان گفت: در سال 1402 مجموعاً 17 هزار و 991 مورد از قرارها و آرا مرتبط با کاهش جمعیت کیفری زندانیان بود و این آرا قضائی شامل 653 مورد آزادی مشروط، 2 هزار و 880 فقره قرار تعلیق تعقیب و 496 مورد قرار تعویق صدور حکم می‌باشد.
وی افزود: قضات کرمانی یک هزار و 265 مورد تعلیق مجازات، 7 هزار و 552 مورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی، 353 مورد نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و … را در آرا قضائی خود صادر کردند.
وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از اهداف مهم دستگاه قضائی استان کرمان در سال جاری برشمرد و اظهار داشت: طی یک سال اخیر رؤسا، دادستان‌ها و قضات به صورت مستمر از زندان‌های استان سرکشی کردند و بیش از 2 هزار و 576 مورد بازدید از زندان در جهت رفع مشکلات احتمالی زندانیان صورت پذیرفت.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندی بازدید از کانون اصلاح و تربیت توسط قضات ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و بررسی مشکلات آنها از نزدیک نیز در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد.
وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان گفت: در 12 ماهه سال گذشته تعداد 306 نفر با حمایت‌های مالی ستاد دیه و تعداد 52 نفر با پیگیری‌ها و حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان کرمان از زندان آزاد شدند.
عالی‌ترین مقام قضائی استان کرمان ضمن رضایت از عملکرد شوراهای حل اختلاف زندان‌ها گفت: در سال گذشته تعداد 4 هزار و 257 فقره پرونده جهت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شد که 4 هزار و 187 فقره مختومه و از این تعداد 3 هزار و 317 مورد با مصالحه خاتمه یافت که در مجموع آزادی یک هزار و 73 نفر به همراه داشته است.
حجت الاسلام حمیدی، از دیگر اقدامات دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان را رسیدگی به تعداد یک هزار و 448 فقره دادخواست تعدیل و تقسیط مهریه و آزادی تعداد 301 نفر از محکومین نام برد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه در زندان اصل بر دادرسی الکترونیک است، مگر در مواردی که حضور فیزیکی مددجو در دادگاه ضرورت داشته باشد، گفت: بر این اساس بایستی دادرسی الکترونیک در زندان‌ها بیش از 95 درصد انجام شود تا اعزام و بدرقه از زندان به حداقل ممکن برسد و همچنین لازم است مرخصی زندانیان ساماندهی شود.
کد خبر 6079509

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/621260/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد

واژگونی اتوبوس در اتوبان قزوین - زنجان حادثه آفرید

جسد جوان پلدختری در ساحل سیمیره پیدا شد

اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند

تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان

گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است

گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان

حمله موشکی به «نواتیم» ترمز بی‌بی را کشید

نگرانی از صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به اسرائیل

چرا پسرها از دانشگاه گریزان شده‌اند؟

پشت پرده بازی قدرت در کرملین

بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه

زن بمی بعد از 4 روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

298 دانش آموز و 93 معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف

نتیجه جالب نظرسنجی کانال 13 اسرائیل درباره میزان اعتماد به نتانیاهو

سایه سنگین جنگ غزه بر ضیافت سالانه رئیس جمهور آمریکا با خبرنگاران

آثار و نتایج راهبردی جنگ غزه

پزشکان افسرده

رسانه بریتانیایی: حملات ایران و اسرائیل خاورمیانه را تغییر داد؟

تلاش ترکیه برای دور‌زدن ایران

سفری شگفت انگیز به درخشان ترین اختروش شناخته شده در کیهان

265000 واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)

قرعه‌کشی جام حذفی؛ سپاهان به گربه‌سیاه خورد

فینال جام حذفی در کرمان برگزار می شود

نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است

دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم

سکونت 10 میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار

همدان قهرمان مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور شد

2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )

قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

زنی در بم بعد از 4 روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت

شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)

جزئیات جدید از مسمومیت الکلی 29 پزشک در شیراز

ائتلاف‌سازی عربی؛ یک سیاست غربی

درون ساختمان‌های عجیب با علامت X در چین چه می‌گذرد؟

نشست سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با مجموعه حراست

مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال

رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران

تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان

از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید

رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود