کرمان رصد

آخرين مطالب

میراث فرهنگی زرند در حوزه بوم گردی موفق عمل کرد اجتماعي

میراث فرهنگی زرند در حوزه بوم گردی موفق عمل کرد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - سیدرضا حسینی نژاد در دیدار با صنعتگران و نخبگان حوزه گردشگری زرند گفت :ساختمان میراث‌فرهنگی باید متناسب با فعالیت‌های ارزنده‌ای که انجام می‌دهند باشد وشخصا موضوع ساختمان را پی گیری خواهم کرد. وی با تاکید بر اجرائی کردن شعار سال مقام معظم گفت: ولائی بودن و ولایت پذیری زمانی معنی می‌دهد که دستورات و منویات ولایت را در میدان عمل پیاده کنیم و تاکیداتی که معظم له روی مسائل اقتصادی کشور دارند نشان از اهمیت این موضوع دارد. بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان وی با اشاره به دکور محل پیام نوروزی رهبر انقلاب افزود: قطعا اولین پیامِ اقتصادی که امسال به چشم همه نشست، وجود "پته"‌ای که از صنایع دستی مهم در استان و بویژه شهرستان زرند در تزئین دکور محل سخنان ایشان بود که البته معانی فراوان و پیام‌های راهبردی داشت. فرماندار زرند افزود:علیرغم تمام مسائل جهانی منطقه‌ای و داخلی، توجهی که به صنایع دستی کرمان شده بود در قلبِ تاریخ این مرز و بوم جاودانه شد و باید قدردان چنین رهبری باشیم که هر حرکت و هر رفتارش لبریز از پیام‌های روشنی است که می‌تواند در بزنگاه‌های مختلف، کمک کار کشور باشد. حسینی نژاد بیان کرد: از همان ابتدای سال بحث افتتاح یک واحدِ صنایع‌دستی و یک واحد بوم گردی را در دستور کار قرار دادم و این، صرفا یک حرکت سمبولیک نبود بلکه فراتر از آن نشان عزم و اراده جدی فرمانداری برای توجه به حوزه‌های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی می‌باشد چرا که معتقدم این بخش می‌تواند نقشی بزرگ در مشارکت دادنِ مردم برای تولید که خواست مقام معظم رهبری است را ایفا کند. وی در ادامه به کیفیت تولید و بسته بندی در کار‌های صنایع دستی پرداخت و افزود: صنایع دستی یک هویت ملی ایرانی اسلامی ماست و نباید به جهت درآمد و کمیتِ بیشتر، به کیفیت آن آسیب وارد شود. فرماندار زرند بی توجهی به کیفیتِ صنایع دستی و دخالتِ افراد بی تجربه در این صنعت را باعث بی ارزش شدنِ این برَندِ هویتی که نشان فرهنگ، هنر و اصالت در هر منطقه‌ای هست دانست که می‌تواند باعث از دست دادن اشتغال تعدادی صنعتگر شود، چون این از قواعد رایج در هر بازاری است که وقتی یک تولید بی کیفیت "عرضه" در بازار شود، کم کم نظر و ذائقه‌ "تقاضا" هم تغییر می‌کند و به سمت محصولاتی دیگر سوق پیدا می‌کند، لذا دقت کنید که شما در چه شغل و حرفه‌ی مهم و حساسی فعالیت دارید که هر تولید می‌تواند روی سایر فعالان آن رشته هم تاثیر گذار باشد. وی سپس به حوزه گردشگری پرداخت و با اظهار رضایت از عملکرد دستگاه مربوطه در تشویق و ترغیب سرمایه گزارانِ بوم گردی گفت: از اینکه توانسته اید باعث اتفاقات خوبی در روستا‌ها از جمله مهاجرت معکوس، جذب گردشگر و جلوگیری از تخریب مزارع و محصولات کشاورزی و نیز رونق کسب و کار‌های بومی شوید قدردانی می‌کنم و مطمئن باشید که مسیری که دولت سیزدهم برای حمایت از شما ترسیم کرده با قدرت ادامه خواهد یافت. حسینی نژاد تاکید کرد:با پیگیری‌های جدی، زیرساخت‌های لازم از جمله خطوط ارتباطات مخابراتی، گاز و آب و برق را برای روستا‌هایی که فعالیت‌های گردشگری خوبی دارند در اولویت ویژه قرار خواهد داد. باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

سیدرضا حسینی نژاد در دیدار با صنعتگران و نخبگان حوزه گردشگری زرند گفت :ساختمان میراث‌فرهنگی باید متناسب با فعالیت‌های ارزنده‌ای که انجام می‌دهند باشد وشخصا موضوع ساختمان را پی گیری خواهم کرد. 
وی با تاکید بر اجرائی کردن شعار سال مقام معظم گفت: ولائی بودن و ولایت پذیری زمانی معنی می‌دهد که دستورات و منویات ولایت را در میدان عمل پیاده کنیم و تاکیداتی که معظم له روی مسائل اقتصادی کشور دارند نشان از اهمیت این موضوع دارد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با اشاره به دکور محل پیام نوروزی رهبر انقلاب افزود: قطعا اولین پیامِ اقتصادی که امسال به چشم همه نشست، وجود "پته"‌ای که از صنایع دستی مهم در استان و بویژه شهرستان زرند در تزئین دکور محل سخنان ایشان بود که البته معانی فراوان و پیام‌های راهبردی داشت. 
فرماندار زرند افزود:علیرغم تمام مسائل جهانی منطقه‌ای و داخلی، توجهی که به صنایع دستی کرمان شده بود در قلبِ تاریخ این مرز و بوم جاودانه شد و باید قدردان چنین رهبری باشیم که هر حرکت و هر رفتارش لبریز از پیام‌های روشنی است که می‌تواند در بزنگاه‌های مختلف، کمک کار کشور باشد.
حسینی نژاد بیان کرد: از همان ابتدای سال بحث افتتاح یک واحدِ صنایع‌دستی و یک واحد بوم گردی را در دستور کار قرار دادم و این، صرفا یک حرکت سمبولیک نبود بلکه فراتر از آن نشان عزم و اراده جدی فرمانداری برای توجه به حوزه‌های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی می‌باشد چرا که معتقدم این بخش می‌تواند نقشی بزرگ در مشارکت دادنِ مردم برای تولید که خواست مقام معظم رهبری است را ایفا کند.
وی در ادامه به کیفیت تولید و بسته بندی در کار‌های صنایع دستی پرداخت و افزود: صنایع دستی یک هویت ملی ایرانی اسلامی ماست و نباید به جهت درآمد و کمیتِ بیشتر، به کیفیت آن آسیب وارد شود.
فرماندار زرند بی توجهی به کیفیتِ صنایع دستی و دخالتِ افراد بی تجربه در این صنعت را باعث بی ارزش شدنِ این برَندِ هویتی که نشان فرهنگ، هنر و اصالت در هر منطقه‌ای هست دانست که می‌تواند باعث از دست دادن اشتغال تعدادی صنعتگر شود، چون این از قواعد رایج در هر بازاری است که وقتی یک تولید بی کیفیت "عرضه" در بازار شود، کم کم نظر و ذائقه‌ "تقاضا" هم تغییر می‌کند و به سمت محصولاتی دیگر سوق پیدا می‌کند، لذا دقت کنید که شما در چه شغل و حرفه‌ی مهم و حساسی فعالیت دارید که هر تولید می‌تواند روی سایر فعالان آن رشته هم تاثیر گذار باشد.
وی سپس به حوزه گردشگری پرداخت و با اظهار رضایت از عملکرد دستگاه مربوطه در تشویق و ترغیب سرمایه گزارانِ بوم گردی گفت: از اینکه توانسته اید باعث اتفاقات خوبی در روستا‌ها از جمله مهاجرت معکوس، جذب گردشگر و جلوگیری از تخریب مزارع و محصولات کشاورزی و نیز رونق کسب و کار‌های بومی شوید قدردانی می‌کنم و مطمئن باشید که مسیری که دولت سیزدهم برای حمایت از شما ترسیم کرده با قدرت ادامه خواهد یافت.
حسینی نژاد تاکید کرد:با پیگیری‌های جدی، زیرساخت‌های لازم از جمله خطوط ارتباطات مخابراتی، گاز و آب و برق را برای روستا‌هایی که فعالیت‌های گردشگری خوبی دارند در اولویت ویژه قرار خواهد داد.
باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/619298/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوای نیابتی

چرا این‌قدر «هستید» آقای خیابانی؟

خجالتی بود اما...

هوش مصنوعی، دستیار یا دشمن ما؟

ترکیب تراکتور برای نود دقیقه جدال برابر گل گهر سیرجان

برتری سپاهان برابر مس رفسنجان در نیمه اول

شکست یک نیمه‌ای مس مقابل سپاهان

(ویدیو) گل اول سپاهان به مس رفسنجان توسط رضایی

همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت در کرمان برگزار می‌شود

گزارش زنده: تراکتور 0 - گل گهر سیرجان 0

عکس| رونمایی گلزار از وسیله نقلیه جدید و متفاوتش

شمس آذر یک - ملوان صفر/ مس رفسنجان صفر- سپاهان یک/ آلومینیوم صفر - نفت آبادان صفر/تراکتور صفر - گل گهر صفر

کاوه در رفسنجان با سینه 4 گله شد

توموری نادر اما خطرناک در مردان | انواع سرطان تناسلی مردان ، علائم، عوامل خطر و درمان ها

یک جوان بهترین پاسور سپاهان شد

افزایش نگران‌کننده معلولان گمشده

خدشه به اعتماد عمومی در بورس

کسی هزینه‌ تکمیل پروژه جنجالی احمدی نژاد را گردن نمی‌گیرد

برای اولین‌بار در ایران شفق قطبی دیده شد/ امشب هم شانس دیدن آن را دارید!

قرارداد حفاری اکتشافی در بلوک رودسر دریای خزر امضا شد

گل اول سپاهان به مس رفسنجان + فیلم

شمس آذر یک - ملوان صفر/ مس رفسنجان صفر- سپاهان یک/ آلومینیوم صفر - نفت آبادان صفر

گزارش زنده: مس رفسنجان 0 سپاهان 1

بازی پیچیده اتمی ایران

خروجی خالص‌سازی

عقب‌نشینی در مقابل شفاف سازی طلافروشان

چرا رنگ شفق قطبی در نقاط مختلف زمین متفاوت است؟

خسارت زمین لرزه اَهِل به دیوارهای منازل بافت فرسوده

مس رفسنجان 0-0 سپاهان؛ گزارش زنده

١6 دادگاه صلح در شهر کرمان ایجاد می‌شود/ رسیدگی به ٢٢ عنوان مسئله حقوقی

«مس» ملی است و باید از نگاه بخشی به آن پرهیز شود

کشف 215 کیلوگرم تریاک و حشیش در رودبار

شمس آذر یک - ملوان صفر/ مس رفسنجان صفر- سپاهان صفر

شمس آذر یک - ملوان صفر/ مس رفسنجان صفر- سپاهان یک

اختصاص 30 میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی گرگان

سقوطی به درون سیاهچاله

ناسا می‌خواهد روی ماه قطار بسازد!

حال و هوای امام رضایی در یک مدرسه روستایی+فیلم

کشف 215 کیلو تریاک و حشیش در رودبار

دنیای حیرت‌انگیزی که در یک میلیمتر مکعب از مغز انسان کشف شد (+عکس)

کشف کهکشان‌های غنی از هیدروژن با تلسکوپ رادیویی چین

سفر استانی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به نظرآباد

نشست جمعی از جانبازان 70 درصد با کادر درمان بیمارستان خاتم(ص)

6 نفر برای آتش‌سوزی مدیران خودرو تحت تعقیب قرار گرفتند

بیشترین خرید تضمینی گندم از خوزستان/ منتظر تخصیص اعتبار

6 نفر در رابطه با آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

6 نفر برای آتش سوزی مدیران خودرو تحت تعقیب قرار گرفتند

پیدا شدن بانوی بردسیری مفقود شده به همت پلیس

64 کارت سوخت در جیرفت کشف و سه نفر دستگیر شدند

6 نفر در رابطه با آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو بم تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند