کرمان رصد

آخرين مطالب

مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است اجتماعي

مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به وضعیت نامناسب برخی بناهای تاریخی کرمان، گفت: تعداد زیاد وراث مالکین بخش خصوصی و مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است. - اخبار استانها - سعید شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است و در حوزه‌های مختلفی چون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو استان‌های برتر و برخوردار کشور هستیم، اظهار داشت: در آستانه سال نو طبق روال سال‌های گذشته، ستاد خدمات سفر استان کرمان راه‌اندازی و تلاش شده با هماهنگی، انسجام و مدیریت یکپارچه برنامه‌های خوبی داشته باشیم و به نحو مطلوبی بتوانیم فعالیت‌های ستاد سفر تنظیم و خدمات بسیار خوبی به مهمان و مردم استان داده شود وی با اشاره به تشکیل 15 کمیته تخصصی در ستاد خدمات سفر استان کرمان، بیان کرد: در این ستاد نارسایی‌ها، مشکلات و نواقص احصا شده است و تلاش کردیم حداکثر خدمات در این کمیته‌ها ارائه شود تا با برنامه‌ریزی خوبی رضایتمندی حداکثری برای مهمان داشته باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان، استان بسیار برخورداری در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: مسئله، خلأ و دغدغه‌ای که وجود دارد، ذهنیتی است که از استان کرمان وجود دارد و باید تغییر کند. وی با اشاره به اینکه باید معرفی بیشتر و تعریف بهتری متناسب با داشته‌هایمان از استان کرمان داشته باشیم، بیان کرد: متاسفانه در استان کرمان هنوز با آنچه که باید فاصله زیادی داشته و راه طولانی در پیش داریم و امیدواریم با هم‌افزایی همه بخش‌ها و ظرفیت‌های دولتی و خصوصی، سمن‌ها و رسانه‌ها به وضعیت مطلوب برسیم. سرو و چنارهای کهنسال باغ شاهزاده ماهان آماده میزبانی از مسافران نوروزی+تصویر شاهرخی با بیان اینکه اوضاع و احوال استان کرمان در حوزه حفاظت از بناها و آثار تاریخی، رونق گردشگری و بازار صنایع دستی جزو اولویت‌ها و چالش‌های ما در استان کرمان است، ادامه داد: به زودی شورای راهبردی سیاست‌گذاری و تدبیر بافت تاریخی شهر کرمان شکل می‌گیرد و یکی از وظایف اصلی آن تدبیر امور بافت تاریخی شهر کرمان است. وی با اشاره به وضعیت نامطلوب و نامناسب برخی از بناهای تاریخی کرمان، گفت: بخش عمده‌ای از مالکیت آثار، ابنیه و بناهای تاریخی شهر کرمان با اوقاف یا بخش خصوصی است و تعداد زیاد وراث مالکین در بخش خصوصی و مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در شش ماه گذشته شورای راهبری توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سطح کلان استان کرمان، به ریاست استاندار شکل گرفته و اقداماتی که در استان انجام شده نتیجه سیاست‌گذاری این شورا است، البته هنوز در ابتدای راه هستیم. انتهای پیام/511/

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به وضعیت نامناسب برخی بناهای تاریخی کرمان، گفت: تعداد زیاد وراث مالکین بخش خصوصی و مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است. - اخبار استانها -
سعید شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است و در حوزه‌های مختلفی چون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو استان‌های برتر و برخوردار کشور هستیم، اظهار داشت: در آستانه سال نو طبق روال سال‌های گذشته، ستاد خدمات سفر استان کرمان راه‌اندازی و تلاش شده با هماهنگی، انسجام و مدیریت یکپارچه برنامه‌های خوبی داشته باشیم و به نحو مطلوبی بتوانیم فعالیت‌های ستاد سفر تنظیم و خدمات بسیار خوبی به مهمان و مردم استان داده شود
وی با اشاره به تشکیل 15 کمیته تخصصی در ستاد خدمات سفر استان کرمان، بیان کرد: در این ستاد نارسایی‌ها، مشکلات و نواقص احصا شده است و تلاش کردیم حداکثر خدمات در این کمیته‌ها ارائه شود تا با برنامه‌ریزی خوبی رضایتمندی حداکثری برای مهمان داشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان، استان بسیار برخورداری در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: مسئله، خلأ و دغدغه‌ای که وجود دارد، ذهنیتی است که از استان کرمان وجود دارد و باید تغییر کند.
وی با اشاره به اینکه باید معرفی بیشتر و تعریف بهتری متناسب با داشته‌هایمان از استان کرمان داشته باشیم، بیان کرد: متاسفانه در استان کرمان هنوز با آنچه که باید فاصله زیادی داشته و راه طولانی در پیش داریم و امیدواریم با هم‌افزایی همه بخش‌ها و ظرفیت‌های دولتی و خصوصی، سمن‌ها و رسانه‌ها به وضعیت مطلوب برسیم.
سرو و چنارهای کهنسال باغ شاهزاده ماهان آماده میزبانی از مسافران نوروزی+تصویر شاهرخی با بیان اینکه اوضاع و احوال استان کرمان در حوزه حفاظت از بناها و آثار تاریخی، رونق گردشگری و بازار صنایع دستی جزو اولویت‌ها و چالش‌های ما در استان کرمان است، ادامه داد: به زودی شورای راهبردی سیاست‌گذاری و تدبیر بافت تاریخی شهر کرمان شکل می‌گیرد و یکی از وظایف اصلی آن تدبیر امور بافت تاریخی شهر کرمان است.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب و نامناسب برخی از بناهای تاریخی کرمان، گفت: بخش عمده‌ای از مالکیت آثار، ابنیه و بناهای تاریخی شهر کرمان با اوقاف یا بخش خصوصی است و تعداد زیاد وراث مالکین در بخش خصوصی و مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در شش ماه گذشته شورای راهبری توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سطح کلان استان کرمان، به ریاست استاندار شکل گرفته و اقداماتی که در استان انجام شده نتیجه سیاست‌گذاری این شورا است، البته هنوز در ابتدای راه هستیم.
انتهای پیام/511/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/617565/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوای نیابتی

چرا این‌قدر «هستید» آقای خیابانی؟

خجالتی بود اما...

هوش مصنوعی، دستیار یا دشمن ما؟

ترکیب تراکتور برای نود دقیقه جدال برابر گل گهر سیرجان

برتری سپاهان برابر مس رفسنجان در نیمه اول

شکست یک نیمه‌ای مس مقابل سپاهان

(ویدیو) گل اول سپاهان به مس رفسنجان توسط رضایی

همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت در کرمان برگزار می‌شود

گزارش زنده: تراکتور 0 - گل گهر سیرجان 0

عکس| رونمایی گلزار از وسیله نقلیه جدید و متفاوتش

شمس آذر یک - ملوان صفر/ مس رفسنجان صفر- سپاهان یک/ آلومینیوم صفر - نفت آبادان صفر/تراکتور صفر - گل گهر صفر

کاوه در رفسنجان با سینه 4 گله شد

توموری نادر اما خطرناک در مردان | انواع سرطان تناسلی مردان ، علائم، عوامل خطر و درمان ها

یک جوان بهترین پاسور سپاهان شد

افزایش نگران‌کننده معلولان گمشده

خدشه به اعتماد عمومی در بورس

کسی هزینه‌ تکمیل پروژه جنجالی احمدی نژاد را گردن نمی‌گیرد

برای اولین‌بار در ایران شفق قطبی دیده شد/ امشب هم شانس دیدن آن را دارید!

قرارداد حفاری اکتشافی در بلوک رودسر دریای خزر امضا شد

گل اول سپاهان به مس رفسنجان + فیلم

شمس آذر یک - ملوان صفر/ مس رفسنجان صفر- سپاهان یک/ آلومینیوم صفر - نفت آبادان صفر

گزارش زنده: مس رفسنجان 0 سپاهان 1

بازی پیچیده اتمی ایران

خروجی خالص‌سازی

عقب‌نشینی در مقابل شفاف سازی طلافروشان

چرا رنگ شفق قطبی در نقاط مختلف زمین متفاوت است؟

خسارت زمین لرزه اَهِل به دیوارهای منازل بافت فرسوده

مس رفسنجان 0-0 سپاهان؛ گزارش زنده

١6 دادگاه صلح در شهر کرمان ایجاد می‌شود/ رسیدگی به ٢٢ عنوان مسئله حقوقی

«مس» ملی است و باید از نگاه بخشی به آن پرهیز شود

کشف 215 کیلوگرم تریاک و حشیش در رودبار

شمس آذر یک - ملوان صفر/ مس رفسنجان صفر- سپاهان صفر

شمس آذر یک - ملوان صفر/ مس رفسنجان صفر- سپاهان یک

اختصاص 30 میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی گرگان

سقوطی به درون سیاهچاله

ناسا می‌خواهد روی ماه قطار بسازد!

حال و هوای امام رضایی در یک مدرسه روستایی+فیلم

کشف 215 کیلو تریاک و حشیش در رودبار

دنیای حیرت‌انگیزی که در یک میلیمتر مکعب از مغز انسان کشف شد (+عکس)

کشف کهکشان‌های غنی از هیدروژن با تلسکوپ رادیویی چین

سفر استانی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به نظرآباد

نشست جمعی از جانبازان 70 درصد با کادر درمان بیمارستان خاتم(ص)

6 نفر برای آتش‌سوزی مدیران خودرو تحت تعقیب قرار گرفتند

بیشترین خرید تضمینی گندم از خوزستان/ منتظر تخصیص اعتبار

6 نفر در رابطه با آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

6 نفر برای آتش سوزی مدیران خودرو تحت تعقیب قرار گرفتند

پیدا شدن بانوی بردسیری مفقود شده به همت پلیس

64 کارت سوخت در جیرفت کشف و سه نفر دستگیر شدند

6 نفر در رابطه با آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو بم تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند