کرمان رصد

آخرين مطالب

سرمایه‌ گذاری 2 هزار میلیارد تومانی برای ساخت آزاد راه منجیل رودبار اجتماعي

سرمایه‌ گذاری 2 هزار میلیارد تومانی برای ساخت آزاد راه منجیل رودبار
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - تین نیوز خادمی، معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای ساخت آزادراه منجیل- رودبار 2 هزار میلیارد تومان منابع مالی تزریق شده که ارزش روز آن 5 هزار میلیارد تومان است. به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: آزادراه منجیل - رودبار به عنوان سومین وعده دولت در افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور پس از افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی ترین و منطقه دو آزادراه تهران-شمال به عنوان سخت ترین پروژه های آزادراهی کشور آماده بهره برداری است. به گفته وی این آزادراه 8.2 کیلومتر است و بیش از 70 درصد از مسیر آن را پل، تونل و دیوارسازی تشکیل می دهد و با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، حجم و نوع کار مهندسی از طرح های بزرگ و اساسی کشور محسوب می شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: برای ساخت این پروژه 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ارزش روز آن 5 هزار میلیارد تومان است. وی از احداث 8 دستگاه پل بزرگ به طول 1576 متر در آزادراه منجیل-رودبار خبر داد و گفت: پل شماره یک این پروژه با استفاده از روش تابلیه و تیرهای پیش ساخته احداث شده است و با توجه به طول 40 متری و وزن حدود 100 تنی این تیرها ساخت، حمل و نصب هر یک از این تیرها مشخصات و دستورکار مخصوص به خود را دارد و از نمونه های قابل ذکر در ساخت آزادراه محسوب می شود. خادمی ادامه داد: برای ساخت پل شماره 2 با 2 دهانه 85 و 50 متری و پل شماره 3 با یک دهانه میانی بزرگ به ارتفاع 110 متر و سه دهانه 65 متری از روش طره آزاد با اجرای شاریو استفاده شده است که این اقدام با هدف سبک تر شدن سازه و کاهش بار ستون ها در نوع خود یک مهندسی ارزش در ساخت به حساب می آید. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل همچنین ساخت پل شماره 6 آزادراه منجیل_رودبار را از نظر ابعاد و روش اجرایی بسیار خاص اعلام کرد و گفت: این پل به طول 330 متر در شیب طولی و قوس افقی قرار گرفته است و به روش طره آزاد اجرا شده است و با توجه به ابعاد پل و وزش باد بسیار شدید در منجیل کار مهندسی بزرگ و ارزشمندی است. وی بیان کرد: استفاده از روش هایی در ساخت پل های مسیر به منظور افرایش عمر مفید سازه ها و مقاومت مناسب در برابر حرکات زلزله برای اولین بار در کشور را از دیگر ویژگی های مهم این آزادراه به شمار می رود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت ابنیه فنی این آزادراه با تکیه بر توان فنی و مهندسی داخل کشور را از افتخارات جامعه مهندسی کشور در بومی سازی تکنولوژی های ساخت دانست که ضمن کاهش قیمت تمام شده پروژه می تواند در پروژه های دیگر به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد. او اظهار کرد: ساخت 4 دستگاه تونل به طول 2 هزار و 876 متر و اجرای دیوارسازی به طول 2 هزار و 150 متر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ساخت آزادراه منجیل-رودبار به شمار می رود. آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

تین نیوز
خادمی، معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای ساخت آزادراه منجیل- رودبار 2 هزار میلیارد تومان منابع مالی تزریق شده که ارزش روز آن 5 هزار میلیارد تومان است.
به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: آزادراه منجیل - رودبار به عنوان سومین وعده دولت در افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور پس از افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی ترین و منطقه دو آزادراه تهران-شمال به عنوان سخت ترین پروژه های آزادراهی کشور آماده بهره برداری است.
به گفته وی این آزادراه 8.2 کیلومتر است و بیش از 70 درصد از مسیر آن را پل، تونل و دیوارسازی تشکیل می دهد و با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، حجم و نوع کار مهندسی از طرح های بزرگ و اساسی کشور محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: برای ساخت این پروژه 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ارزش روز آن 5 هزار میلیارد تومان است.
وی از احداث 8 دستگاه پل بزرگ به طول 1576 متر در آزادراه منجیل-رودبار خبر داد و گفت: پل شماره یک این پروژه با استفاده از روش تابلیه و تیرهای پیش ساخته احداث شده است و با توجه به طول 40 متری و وزن حدود 100 تنی این تیرها ساخت، حمل و نصب هر یک از این تیرها مشخصات و دستورکار مخصوص به خود را دارد و از نمونه های قابل ذکر در ساخت آزادراه محسوب می شود.
خادمی ادامه داد: برای ساخت پل شماره 2 با 2 دهانه 85 و 50 متری و پل شماره 3 با یک دهانه میانی بزرگ به ارتفاع 110 متر و سه دهانه 65 متری از روش طره آزاد با اجرای شاریو استفاده شده است که این اقدام با هدف سبک تر شدن سازه و کاهش بار ستون ها در نوع خود یک مهندسی ارزش در ساخت به حساب می آید.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل همچنین ساخت پل شماره 6 آزادراه منجیل_رودبار را از نظر ابعاد و روش اجرایی بسیار خاص اعلام کرد و گفت: این پل به طول 330 متر در شیب طولی و قوس افقی قرار گرفته است و به روش طره آزاد اجرا شده است و با توجه به ابعاد پل و وزش باد بسیار شدید در منجیل کار مهندسی بزرگ و ارزشمندی است.
وی بیان کرد: استفاده از روش هایی در ساخت پل های مسیر به منظور افرایش عمر مفید سازه ها و مقاومت مناسب در برابر حرکات زلزله برای اولین بار در کشور را از دیگر ویژگی های مهم این آزادراه به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت ابنیه فنی این آزادراه با تکیه بر توان فنی و مهندسی داخل کشور را از افتخارات جامعه مهندسی کشور در بومی سازی تکنولوژی های ساخت دانست که ضمن کاهش قیمت تمام شده پروژه می تواند در پروژه های دیگر به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.
او اظهار کرد: ساخت 4 دستگاه تونل به طول 2 هزار و 876 متر و اجرای دیوارسازی به طول 2 هزار و 150 متر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ساخت آزادراه منجیل-رودبار به شمار می رود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/616823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درمان غیر تهاجمی آسیب نخاعی ممکن می‌شود

استان کرمان از نظر فرونشست زمین رتبه اول در سطح کشور است

کشف بیش از 2000 قوطی شیر خشک در بروات کرمان

جهانی در یک دانه برنج ؛ دانشمندان جزئیات بی سابقه ای از مغز انسان را به تصویر کشیدند(+تصاویر)

تاکید معاون وزیر صمت بر توسعه زنجیره ارزش معادن استان کرمان

نخستین مرکز طب کار دولتی جنوب‌شرق در رفسنجان افتتاح شد

اطلس سرمایه گذاری کشور تهیه شده است

نبردهای سنگین مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در جبالیا

وقتی نصرالله وزیر جنگ اسرائیل را دست انداخت

تخیل به جای تاریخ

تحلیلگر اصولگرا: قطعا ریاست قالیباف تغییر نخواهد کرد

مهر محرمانه چینی‌ها بر قرارداد 2/5 میلیارد یورویی

طالبان و آب انحرافی

شاهکار مهندسی SpaceX

تکامل چگالی سیاهچاله

اختصاص تنها 5 درصد از سهمیه حج تمتع به خانواده‌های شاهد و ایثارگر

آیین بدرقه زائران ایثارگر حج تمتع در استان البرز برگزار شد

مسئولان کشوری در «کرمان آیدکس 2024» چه گفتند؟

سلاجقه: در عرصه محیط زیست هیچ بن بستی نداریم

بازی برای سپاهان مهم‌تر بود/از پس مس بهتر برمی‌آییم

بازگشت فیلترینگ

هوش مصنوعی یاد گرفته چطور انسان‌ها را فریب دهد!

تنها 30 سال دیگر به زلزله شدید و دوره ای تهران باقی مانده!

هوای ایران 6 برابر آلوده‌تر از حد استاندارد! مرگ 26 هزار نفر در سال به خاطر ذرات معلق

تجربیات پایتخت و اصفهان در خدمت کیش/ رحیم سرهنگی و انتخاب مدیران جوان، آگاه و خبره

شیشه‌های آینده از بامبو ساخته می‌شوند!

مادر شهیدان والامقام «محمدعلی و یوسف جاموسی» آسمانی شد

هلاکت یک قاچاقچی در قلعه‌گنج

این روزهای سخت حسن روحانی

مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد

معاون وزیرخارجه: قرارداد چابهار بین ایران و هند منعقد شد

آغاز تجهیز چاه‌های آب به پنل‌های خورشیدی با کمک دانشگاه رفسنجان

در عرصه محیط زیست هیچ بن بستی نداریم

معاون وزیر صمت از کارخانه در حال ساخت کاشی و سرامیک در استان کرمان دیدن کرد

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش منصوب شد

روزنامه اصولگرا: جای زیباکلام در زندان نیست

سقوط ارزش معاملات بورس به سطح 6 سال پیش

جواب قاطع به سوال صادق

فاتح قله‌های انکار؛ واکنش روزنامه دولت به توییت آشنا

عصای جادویی وجود ندارد

فضا؛ یک عاشقانه سخت

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در کشور منحصر به فرد است

سند کشاورزی باعث حذف یارانه نمی شود

معاون وزیر صمت از کارخانه در حال ساخت کاشی و سرامیک در کرمان دیدن کرد

هدف‌گذاری 2برابر شدن تأمین مالی شرکت‌ها از بورس

سرپرست جدید شرکت عمران، آب و خدمات کیش منصوب شد

هفدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد

«کرمان آیدکس 2024» آغاز به‌کار کرد

شرکت گاز کهنوج: احتمال نشت لوله‌های زیرزمین در انفجار ظهر امروز وجود دارد

اولین نشست هیات اندیشه‌ورز در دانشگاه مازندران برگزار شد