کرمان رصد

آخرين مطالب

از ابراز نگرانی استاندارکرمان نسبت به پایین بودن واکسیناسیون در شرق و جنوب استان تا هشدار نسبت به احتمال وقوع موج ششم بیماری کرونا سياسي

از ابراز نگرانی استاندارکرمان نسبت به پایین بودن واکسیناسیون در شرق و جنوب استان تا هشدار نسبت به احتمال وقوع موج ششم بیماری کرونا
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندارکرمان با ابراز نگرانی نسبت به پایین بودن واکسیناسیون در شرق و جنوب استان گفت: متاسفانه آمار واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و چند شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کم است به طوری که آمار واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود 50 درصد است بنابراین لازم است که فرمانداران جنوب و شرق استان راهکارهایی برای اقناع سازی مردم در جهت واکسینه شدن ارائه و عملیاتی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، دکتر علی زینی وند بعدازظهر امروز 24 مهرماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمان با یادآوری نزدیکی به 13 آبان ماه روز دانش آموز گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا آئین 13 آبان ماه باید در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.
وی در ادامه درباره نحوه کار کارکنان ادارات اظهار کرد: بخشنامه جدید ساعات کار و نحوه حضور کارکنان در ادارات از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور به زودی ابلاغ خواهد شد اما به دلیل آنکه در استان کرمان شهری در وضعیت قرمز قرار ندارد، دورکاری کارکنان در استان لغو شده است.

کرمان رصد


استاندار کرمان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن کرونا در استان وجود ندارد افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نباید مورد غفلت قرار بگیرد و صرف واکسیناسیون از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی‌کند.
دکتر زینی وند خطاب به مردم گفت: با توجه به اینکه واکسن به وفور در کشور وجود دارد بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد و انتظار داریم مردم اخبار را از رسانه های رسمی دریافت کرده و به شایعات و مطالب غیر علمی توجه نکنند.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با ابراز نگرانی از اینکه وضعیت 7 استان کشور نگران کننده اعلام شده که یکی از آنها استان سیستان و بلوچستان بوده و این مهم ممکن است استان را دوباره درگیر پیک بعدی بیماری کند، تصریح کرد: باید مراقبت ها در استان بیشتر باشد و فرمانداران و مدیران حساسیت لازم را در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه داشته باشند و این حساسیت به حدی باشد که تصور کنند وضعیت قرمز است.
وی با اشاره به اینکه عادی انگاری بیماری یک دغدغه بزرگ است بیان کرد: متاسفانه آمار واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و چند شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کم است به طوری که آمار واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود 50 درصد است بنابراین لازم است که فرمانداران جنوب و شرق استان راهکارهایی برای اقناع سازی مردم در جهت واکسینه شدن ارائه و عملیاتی کنند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون افراد جامعه باید در اولویت کار مسئولین قرار گیرد، اظهار داشت: مسئولین و فرمانداران ابتکاراتی برای افزایش واکسیناسیون جامعه به کار ببرند و هدف گذاری واکسیناسیون بالای 90 درصد جامعه هدف باشد.
زینی وند خطاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: لازم است تولید محتوا در زمینه ترغیب مردم به واکسیناسیون صورت گیرد ضمن آنکه جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در استان کرمان یک رویداد مهم ملی بوده که تلاش زیادی برای میزبانی استان کرمان از این جشنواره شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهد، در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت عنوان کرد: منعی برای برگزاری تجمعاتی که در آنها شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود، در استان وجود ندارد.
* راهپیمایی روز 13 آبان در استان نداریم

کرمان رصد


به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که 9 شهرستان در کشور در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار کرد: در استان کرمان شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم و 4 شهرستان در وضعیت آبی و 5 شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان های رودبار جنوب و فهرج از وضعیت زرد به وضعیت آبی رسیدند ولی متاسفانه شهرستان شهربابک از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تبدیل شده که این موضوع نگران کننده می باشد.
بصیری با بیان اینکه راهپیمایی روز 13 آبان در استان نداریم گفت: اجتماع این روز در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا منعی ندارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: احتمالا از اول آبان عوامل حمل و نقل عمومی از جمله رانندگان با ارایه کارت واکسیناسیون می توانند فعال باشند.
* کاسته شدن 15 درصد بیماران کرونایی استان کرمان

کرمان رصد


براساس این گزارش، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه به تشریح آمار مبتلایان به کووید در استان پرداخت و گفت: آمار بستری ها در این هفته نسبت به هفته قبل روند نزولی به خود گرفته است اما شیب آن ملایم است.
وی از کاسته شدن 15 درصد بیماران کرونایی استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر حدود 650 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که تقریبا نیمی از آنها بیمار قطعی و 130 بیمار نیز در بخش ICU بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به پیش بینی ها در خصوص وقوع موج ششم کرونا در کشور اظهار کرد: نباید عادی انگاری در جامعه رخ دهد تا شاهد وقوع پیک ششم نباشیم لذا رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان باید سرلوحه اقدامات قرار گیرد.
وی بر لزوم واکسیناسیون همه افراد مشمول تاکید کرد و در ادامه روند واکسیناسیون در استان را قابل قبول دانست و بیان کرد: انتظار می رود که سرعت واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری به خود بگیرد.
رشیدی نژاد با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان از ابتدا تاکنون عنوان کرد: 94 درصد گروه هدف بالای 60 سال، 72 درصد افراد بالای 18 سال و 67.5 درصد افراد بالای 12 سال در استان واکسینه شده اند.
وی با اشاره به برخی از شایعات و مطالب غیر علمی در خصوص بیماری کرونا و واکسن اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمادگی لازم برای پاسخگویی به شبهات در این زمینه دارد ضمن آنکه انتظار داریم مردم به مطالب غیر علمی که در فضای مجازی و همچنین مطالب منتشر شده از منابع غیر علمی توجه نکنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه درباره شبهاتی در خصوص انواع واکسن نیز گفت: واکسن های خارجی مورد تایید سازمان های بین المللی و واکسن های داخلی مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور هستند و همه واکسن ها پشتیبان علمی دارند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ شبه‌ای در تزریق واکسن کرونا نیست و واکسیناسیون پشتوانه علمی در دنیا دارد خاطرنشان کرد: از مجموع 138 هزار دانش آموزی که شرایط سنی دریافت واکسن را داشتند تا کنون حدود 55 درصد واکسن کرونا را دریافت کردند.

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/229397/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل