کرمان رصد

آخرين مطالب

مردمی بودن و واگذاری فرماندهی به جوانان در دفاع مقدس در جهان بی نظیر بود سياسي

مردمی بودن و واگذاری فرماندهی به جوانان در دفاع مقدس در جهان بی نظیر بود
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندار کرمان گفت: وجه دیگری از جنگ که کمتر به آن پرداخته شده مردمی بودن آن است که در جهان بی سابقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر علی زینی‌وند 31 شهریور ماه در گردهمایی "ثاراللهیان" با حضور فرماندهان و لشکر پیشکسوتان ثارالله گفت: در زوایای جنگ و دفاع مقدس نوشته‌ها و گفته‌های زیادی وجود دارد و البته تحریف‌هایی نیز شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه اتاق‌های فکر ضداسلام و ضد هویت انقلاب با پول‌های سرشار در جعل هویت و ایجاد تردید در نسل جوان بعضا به دلیل کم کاری‌های ما در جاهایی بر ما غلبه پیدا کردند.
استاندار کرمان گفت: اگر فردی در چارچوب ایران اسلامی با هر گرایش و دیدگاهی یا هر انسان آزاده‌ای در خارج از مرزها، درباره دفاع، شهدا و ایثارگران دچار تردید می‌شود، شک نکنید که خوراک جعلی به او داده شده است.
زینی‌وند عنوان کرد: مولفه‌ها و نوآوری‌هایی که در دفاع مقدس به وجود آمد، برای نسل‌ها و تاریخ و آینده جذبه‌ای دارد که نباید به دید تردید به آن نگاه شود.
استاندار کرمان اظهار داشت: دشمنان اسلام به سردمداری آمریکا با پول‌های کثیف کشورهای دست‌نشانده قبیله‌ای و به نام حقوق بشر، جنایت، تحقیر، توهین و تجاوز می‌کنند.
وی ادامه داد: ما در طول دفاع مقدس در مواجهه با اسرا، غیرنظامیان و دشمنان آنقدر با جوانمردی و آموزه‌های زیبای اسلام برخورد کردیم که نوشتن آنها به عنوان حقوق بشر اسلامی، بسیار پرجذبه برای نسل‌هایی است که شاید میانه‌ای با اسلام هم ندارند.
وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید به واکاوی جنگ‌های حقوق بشری و انسان دوستانه مبتنی بر اسلام و آموزه‌های انقلاب ایران برگرفته از جنگ تحمیلی بپزدارند.
دکتر زینی‌وند بیان کرد: وجه دیگری از جنگ که کمتر به آن پرداخته شده مردمی بودن آن است، در سال‌های اول جنگ با شیوه‌های کلاسیک، فرماندهی غیرمعتقد و با غیرآرمان‌گرایانه نگاه کردن به مولفه‌های جنگ، کشور در حال چند پاره شدن بود.
وی ادامه داد: در همه دنیا کشورها به صورت فدرالیسم همه امور را به مردم واگذار می‌کنند، کل کشورهای دارای تاریخ و تمدن امور خود را به مردم واگذار می‌کنند، اما در یک موضوع کاملا بسته عمل می‌کنند و زیر سیطره نظامیان قرار می‌دهند و آن دفاع و امنیت است.
زینی‌وند گفت: اما در دفاع مقدس ما و با تدبیر امام خمینی (ره) فرمانده جنگ را بچه عشایری بدون آموزش‌های کلاسیک مدرن آن روز به فرماندهی سپاه گذاشت و ارتش را هم با فردی که به درجه سرهنگی رسیده بود و به سرگردی تنزل داده بودند آن را در محور نیروی زمینی ارتش گذاشت و مبدا تحول بود.
وی با نام بردن از محسن رضایی بر نقش جوانان در فرماندهی جنگ تصریح کرد. زینی وند بیان کرد: آنجایی که پایه‌های مردمی شکل می‌گیرند، لشکر ثارالله است و می‌توان گفت مردمی‌ترین جنگ تاریخ قرون بشریت دفاع مقدس است.
استاندار کرمان گفت: از دل همین خلاقیت‌ها و مسئولیت دادن‌ها، ژنرال‌های سرشناسی از جمله قاسم سلیمانی تربیت شد، فردی که ژنرال‌های سرشناس دنیا باید از او فنون نظامی یاد بگیرند.
زینی‌وند از خلاقیت‌های جنگ به تولید موشک‌های نقطه زن هوشمند، ناوشکن‌های دریاپیما، قرارگاه‌های سازندگی، پل‌ها و تونل‌های بین‌المللی، سدها و غیره اشاره کرد.
وی با بیان اینکه جنگ را مردم اداره کردند، تصریح کرد: امروز هم راه اداره کشور سپردن امور به مردم و باز کردن میدان‌های اداری کشور برای بروز خلاقیت‌های جوانانی است که کمتر از جوانان زمان جنگ نیستند.
استاندار کرمان گفت: میدان ذهنی جوانان را به عرصه بسیار خطرناک و دشمن خاموشی به نام فضای مجازی سپرده‌ایم که در اتاق‌های فکر، هویت فرزندان ما را متفاوت از سابقه ایرانی اسلامی ما می‌کنند.
زینی‌وند ادامه داد: هویت ما دچار ناامنی شده است و بر همین اساس رهبری دستور دادند که هویت را بر اساس سه مولفه ایرانی، اسلامی و انقلابی تعریف کنید، چون اگر این سه مولفه را در تعریف هویت بیاوریم، هیچ فردی از چتر جمهوری اسلامی بیرون نمی‌ماند.
وی خاطرنشان کرد: چتر جمهوری اسلامی به گستردگی چتری است که سردار سلیمانی بر بالای سر همه جوانان با تیپ و ظاهر متفاوت گستراند، اصل جمهوری اسلامی آن است که رهبری در کلیدواژه‌های خود می‌گویند و دیدگاه تقریبی که مبدع آن مقام معظم رهبری و ترویج دهنده آن سردار سلیمانی بود.
استاندار کرمان اظهار داشت: تعریفی غیر این از جمهوری اسلامی، جفای بزرگ است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که "چرا ما باید ایثارگران را تکریم و احترام کنیم و فضای ایثارگری فضای غالب کشور باشد" گفت: فضای کرمان فضای ثاراللهی و سردار سلیمانی است، اما در بعضی از نقاط کشور فضای ایثارگری فضای غالب نیست.
زینی وند بیان کرد: به اندازه‌ای فضای کشور را به تبلیغات مسموم واگذار و کم‌کاری کردیم که گاهی فرزند شهید خجالت می‌کشد بگوید با سهمیه شهید آمده است.
وی ادامه داد: تکریم خانواده شهدا وظیفه انسانی است و هر اندازه فرزند شهید را تکریم کنیم و دنیا را به او دهید، لبخند پدر را ندیده است کم است. به مادر شهید چه می‌خواهید بدهید که چشم انتظاری فرزندش را جبران کند.
استاندار کرمان بیان کرد: باید به گونه‌ای ارزش‌های ایثارگری را تبیین کنیم که همه ما وقتی مادر شهید و رزمنده را می‌بینیم، دست و پای او را ببوسیم و افتخار کنیم.
وقتی تابوت شهید گمنامی را به دانشگاهی می‌بریم، همه او را در آغوش بگیرند. اگر ما رسالتمان را در مورد ارزش‌های دفاع مقدس خوب انجام دهیم، این مسئله فراگیر می‌شود.
زینی‌وند گفت: تکریم ایثارگران مخصوص ایران نیست، در کشور آمریکا وزارتخانه‌ای به نام سربازان کهنه کار وجود دارد که وظیفه او یادواره و رسیدگی به امور قبرستان‌های سربازان و تعریف امتیاز ویژه برای خانواده سربازانی است که در جنگ ویتینام جنایت آفریدند و در افغانستان عروسی را به عزا کشاندند.
استاندار کرمان عنوان کرد: به گونه‌ای این سربازان خود را برای نسل جوان تبلیغ می‌کنند که همه به آنها احترام می‌گذارند و آیا ما چنین رسالتی برای ایثارگرانمان و چنین جایگاهی برای سازمان بنیاد شهید تعریف کرده‌ایم.
وی اظهار داشت: چرا ما شهدای مدافع حرم را تبیین نمی‌کنیم، مگر نه اینکه می‌گویند در دموکراسی و مردم سالاری حکومت باید نماینده همه مردم باشد، اگر همین امروز اجازه دهیم مردم به پیاده‌روی اربعین و سفر سوریه و کاظمین بروند، چه جمعیتی به سمت این مناطق گسیل می‌شود، پس اگر حکومت نماینده مردم است آیا نباید از آرمان مردمش در خارج از مرزها هم دفاع کند.
زینی‌وند ادامه داد: به عنوان یک کارشناس اعتقاد دارم در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی کوتاهی می‌کنیم و بعضی وقت‌ها تبلیغمان نقطه مقابل تعبیر رهبری است.
وی ابراز داشت: هفته دفاع مقدس برای نسل جوان و در روزهایی که افراد طلایی ما به لحاظ سنی در دو دهه آخر عمر خودشان هستند، باید آنها را قدر بدانیم و نهضت تبیین گفتمان ارزش‌های والای انسانی فراتر از دسته‌بندی‌های زودگذر سیاسی راه بیندازیم.
استاندار کرمان اظهار داشت: باید به رسالت خودمان عمل کنیم تا هم جنبه‌های ناشناخته جنگ تبیین شود، هم قدر و منزلت شهدا، ایثارگران، اسرا و آزادگان نگه داشته شود، هم برای همیشه سرداران الگوساز برای نسل آینده معرفی کنیم و هم ماموریت‌های جمهوری اسلامی در خارج مرزها با پشتیبانی مردم با اعتقاد کامل باشد.

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

کرمان رصد


دریافت تصویر

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/225693/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند