کرمان رصد

آخرين مطالب

صدور مجوز چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان اقتصادي

صدور مجوز چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


سرپرست اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از صدور مجوز برای اجرای چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه تولید پنل و احداث نیروگاه خورشیدی و استخراج معدن طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی این چهار طرح در مجموع 203 میلیون یورو است.
به گزارش برنا؛ حمید شهسواری روز سه شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و با اشاره به اینکه کرمان، استانی برخوردار از منابع و امکانات خدادادی و دارای ظرفیت‌های خوب اقتصادی است افزود: در سال‌های اخیر تحولات بسیار اساسی و بنیادی در حوزه‌های اقتصادی و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بخصوص در بخش خصوصی و صنعت ایجاد شده است.
وی وظیفه اصلی امور اقتصادی و دارایی را تنظیم و اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی استان و برنامه ریزی برای ایجاد نظم و انضباط مالی و اقتصادی تشریح و بیان کرد: این دستگاه وظیفه مهم جذب، هدایت و راهبری سرمایه گذاری در سطح استان را نیز عهده دار است .
دستگاه‌های اجرایی کرمان باید تمام اموال و املاک مازاد خود را به اداره کل دارایی اعلام کنند
شهسواری تولید ناخالص داخلی استان کرمان را در سال 98 یک میلیون و 23 هزار و 114 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مقدار 3.5 درصد سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان طی سال گذشته، 10.6 درصد بوده که نسبت به سال قبل 0.7 واحد درصد کاهش (تغییر مطلق) داشته است تصریح کرد: رتبه کرمان در این شاخص در بین استان‌های کشور، 19 بوده است.
شهسواری بیان داشت: بر اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمان در فصل بهار 1400 ، 11.4 درصد بوده که نسبت به فصل بهار 99 به میزان 1.3 واحد درصد افزایش یافته است.
وی نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان را در سال 99 به میزان 39.6 درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص برای کل کشور در سال گذشته 41.3 درصد بوده است و دستگاه‌های اجرایی باید تمام اموال و املاک مازاد خود را به اداره کل دارایی استان اعلام کنند و در این باره 70 مجوز برای فروش وجود دارد که بیشترین آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.
به گفته سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، نرخ مشارکت اقتصادی این استان در فصل بهار 1400 به میزان 40.2 درصد بوده که نسبت به فصل بهار 99 به 1.1 واحد درصد افزایش داشته است و این شاخص برای کل کشور در فصل بهار سال 1400، 41.4 درصد بوده است.
شهسواری گفت: نرخ تورم استان کرمان در سال گذشته ، 36.8 درصد بوده که نسبت به سال قبل، 2.4 واحد درصد افزایش (تغییر مطلق) داشته و رتبه کرمان در این شاخص در بین استان‌های کشور، 20 بوده است.
وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در استان کرمان (مرکز آمار ایران) در سال گذشته به ترتیب 38.7 ، 23.9 و 37.4 درصد بوده است بیان داشت: سهم ارزش افزوده بخش‌های عمده اقتصادی (کشاورزی، صنعت و خدمات) در کل ارزش افزوده استان در سال 98 به ترتیب 15.8 ، 40.5 و 43.6 درصد بوده است.
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از راه اندازی خزانه داری الکترونیکی، راه اندازی سامانه های الکترونیکی و ساماندهی نظـام ذیحسـابی در حوزه بخش نظارت مالی و خزانه داری خبر داد و گفت: بـا پیـاده سازی خزانـه داری الکترونیکی و اقدامات انجام شده در زمینه الکترونیکی کردن بخش خزانه استان و راه اندازی سامانه های نظـارت بر فعالیت های مالی دستگاههای اجرایی، ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن انجام می شود .
دستگاه‌های اجرایی کرمان بالغ بر یکهزار و 600 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند
شهسواری با بیان اینکه در سال گذشته 62 درصد اسناد خزانه استان جذب شد که مبلغی بالغ بر هفت میلیارد ریال می‌شود تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای (نقدی ) تا پایان اسفند ماه سال 99 بالغ بر 3.257 میلیارد ریال به تفکیک منابع مختلف به دستگاه های اجرایی صورت پذیرفت.
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه از آنجا که ماهیت اسناد خزانه اسلامی برطرف کردن بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران طرح‌های عمرانی است، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت در راستای تسویه حساب با پیمانکاران خود اقدام کنند گفت: اعتبارات اسناد خزانه اسلامی مهم‌ ترین فرصت برای پرداخت بدهی‌ های دولت به پیمانکاران و شرکت‌ های خصوصی است.
شهسواری با بیان اینکه فروش اموال مازاد دستگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه انجام می‌شود و دستگاه‌های نظارتی هم نظارت خود را انجام می‌دهند تا تخلفی انجام نشود افزود: از ابتدای امسال 215 میلیارد تومان اوراق تسویه در سامانه ثبت شده که به روش مالیاتی بدهی دستگاه‌ها به پیمانکاران تسویه شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های استان کرمان بالغ بر یکهزار و 600 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند گفت: درآمد وصولی استان در چهارماهه نخست امسال مبلغ 33 هزار و 173 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 79 درصد افزایش داشته و تحقق درآمد استانی نسبت به مصوب آن 121 درصد افزایش داشته است.
تامین کسری حقوق دستگاه های اجرایی از محل فروش اموال و دارایی های مازاد
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان داشت: در سال گذشته حقوق دستگاه های اجرایی استانی از طریق خزانه معین استان و به صورت کاملا الکترونیکی با رقمی بالغ بر پنج هزار و 773 میلیارد ریال پرداخت شد که در این زمینه کسری قابل توجهی داشتیم که بخشی از آن از محل فروش اموال و دارایی های مازاد دستگاه های اجرایی تأمین شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 1.894 میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای به صورت کاملا الکترونیکی به دستگاه های اجرایی استانی پرداخت شده و کل درآمدهای وصولی استان در سال 99 مبلغ 60هزار و 511 میلیاردریال است که نسبت به سال53 درصد افزایش داشته است.
شهسواری بیان داشت: میزان درآمد وصولی استان کرمان در چهارماهه نخست امسال مبلغ 33 هزار و 173 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 79 درصد افزایش داشته و درصد تحقق درآمدهای استانی نسبت به مصوب 121 درصد بوده است.
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: وصولی سایر درآمدهای این استان در چهار ماهه گذشته سال جاری، مبلغ یکهزار و 166 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل 24 درصد کاهش داشته و تحقق وصولی سایر درآمدهای استانی در چهار ماهه 1400 (نسبت به مصوب)، 36 درصد بوده است.
وی از صدور مجوز برای چهار طرح سرمایه گذاری خارجی در زمینه های تولید پنل خورشیدی، احداث نیروگاه خورشیدی و استخراج معدن طی پنج ماهه نخست امسال خبرداد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی این چهار طرح در مجموع 203 میلیون یورو است و در این مدت زمان مبلغ 1.2 میلیون یورو به عنوان سرمایه خارجی وارده برای استان کرمان به ثبت رسیده است.
شهسواری بیان داشت: در مقایسه با سال 99، میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در پنج ماه سال 1400، حدود 95 درصد نسبت به کل سال 99 افزایش نشان می دهد و در سال 99 برای هشت طرح با سرمایه مصوب 103 میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شده است.
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه بهبود فضای کسب و کار در سه ماهه اول سال جاری تعداد پنج پیشنهاد اصلاح مقررات و قوانین مخل کسب و کار در قالب کاربرگ مربوطه به دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار ارسال شده است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/222625/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل