کرمان رصد

آخرين مطالب

نگار جواهریان در این صورت بازیگری را کنار می گذارد؟ + مصاحبه جنجالی فرهنگي

نگار جواهریان در این صورت بازیگری را کنار می گذارد؟ + مصاحبه جنجالی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : نگارجواهریان این روزها با سریال خاتون در نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته است.نگار جواهریان در این فیلم همسر اشکان خطیبی است.نگار جواهریان در این سریال برای تینا پاکروان که اولین تجربه کارگردانی نمایش خانگی را سپری می کند بازی می کند.نگار جواهریان در این سریال نقشی متفاوت نسبت تجربه های گذشته اش دارد.
جدیدترین محصول پلتفرم نماوا درامی تاریخی عاشقانه به کارگردانی تینا پاکروان و با بازی نگار جواهریان ، اشکان خطیبی و مهران مدیری است. در ادامه با معرفی این سریال با زومجی همراه شوید.

کرمان رصد

کرمان رصد

نگار جواهریان در چه صورتی حاضر است بازیگری را رها کند
نگار جواهریان تاکید کرد که اگر مصاحبه بخشی اساسی از بازیگری به شمار بیاید، با تمام عشقی که به این حرفه دارد حاضر است آن را رها کند.
نگار جواهریان با انتشار تصویری از خود در اینستاگرام درباره بازیگری چنین نوشت: «خیلی شبیه ادا به نظر می‌آید اگر بگویم هیچ وقت خیلی شیفته این نبودم که عکس یا اسم خودم را در نشریات دنبال کنم، اما واقعاً همینطور است! دلیلش هم این است که اصولاً من از این بخش کارم فراری‌ام، بخشی که تو باید به عنوان یک بازیگر عکس بگیری و مصاحبه کنی . درست است که بخشی از کارت است اما بخش اصلی نیست و گاهی دارند آن را اصلی درنظر می گیرند!
اینها بخشی‌هایی ست که با وجودِ این همه عشق به خود بازیگری، من به خاطرش حاضرم کارم را ول کنم.»

کرمان رصد

سکانس سانسور شده سریال خاتون خاتون، نام چهل و هشتمین و جدیدترین سریال نمایش خانگی ست که یک سریال تاریخی فانتزی که از شهریور 1320 و مشخصا اتفاقاتی که در روز 20 شهریور رخ می دهد، می پردازد. خاتون (نگار جواهریان) و شیرزاد ملک (اشکان خطیبی) در قالب زن و شوهری هستند که کارکنرهای اصلی سریال را تشکل داده اند. این سریال به تهیه کنندگی علی اسدزاده و نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان تولید و ساخته شده است.

کرمان رصد

در قسمت دوم سریال خاتون و در سکانسی که سرگرد شیرزاد در حال صحبت با مافوقش جهت تایید و امضای دستور فرستادن مهمات برای ارتش بود، صحنه ای به چشم می خورد که اشکان خطیبی (شیرزاد ملک) در حال صحبت (تکان خوردن دهان) است ولی دیالوگ وی با آن همخوانی ندارد و در واقع قطع می شود!
آیا دیالوگ دیگری بوده که از این سکانس حذف و جایگزین شده که دلیل این ناهمخوانی است یا این که حقیقت چیز دیگری بوده است؟ یا شاید عوامل سازنده، خود تصمیم به جایگزینی یا کم کردن یک دیالوگ گرفته ان
عکس دیده نشده از نگار جواهریان و دخترش نوردخت

کرمان رصد


قسمت دوم سریال «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان در پلتفرم نماوا منتشر شد.

کرمان رصد

کرمان رصد

این سریال به صورت اختصاصی در پلتفرم «نماوا» در دسترس است. «خاتون» روایت داستانی-تاریخی از خانواده‌ای است که از اول شهریور 1320 آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌شود. "

کرمان رصد

کرمان رصد

سریال خاتون تجربه ای متفاوت سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه کنندگی علی اسدزاده جدیدترین محصول پلتفرم نماوا محسوب می‌شود. خاتون را می‌توان یک درامِ تاریخی عاشقانه دانست که سعی می‌کند داستان خود را با اتکا به ماجرای تابستان 1320 تعریف کند. سریال پرستاره‌ای با بازی بازیگرانی هم‌چون نگار جواهریان، اشکان خطیبی، شبنم مقدمی، مهران مدیری، بابک حمیدیان، پژمان بازغی و ستاره پسیانی.پاکروان در قسمت اول سریال خاتون سعی می‌کند روایت خود را در بستر یک درام تاریخی عاشقانه و در چارچوبی خلاقانه ارائه دهد

کرمان رصد

پاکروان در قسمت اول سعی می‌کند روایت خود را در بستر یک درام تاریخی عاشقانه و در چارچوبی خلاقانه ارائه دهد. او با مدنظر قراردادن مناسبات بین اشخاص نظامی، رابطه این افراد با خانواده‌هایشان و تابوهای آن دوران، از آن دو گانگی همیشگی خیر و شر مطلق فاصله می‌گیرد. مثلا در رابطه بین خاتون (نگار جواهریان) و شیرزاد (اشکان خطیبی)‌، با اینکه مرد یک فرد نظامی است و روحیات خشک و جدی‌ای هم دارد اما به‌طور کامل منفی نبوده و عشقش به همسرش شخصیت‌اش را خاکستری می‌کند. از آن طرف خاتون نیز به‌عنوان یک زن آزادی طلب که به اهداف خود بیشتر از هر چیز دیگری فکر می‌کند کاملا مثبت تصویر نمی‌شود و خودخواهی و انفعالش از او شخصیتی متمایز می‌سازد.

کرمان رصد

نگار جواهریان در نمایی از سریال خاتون پاکروان که به علت همکاری با کارگردانانی هم‌چون بیضایی و کیمیایی از آن‌ها تاثیر گرفته است موفق به خلق دیالوگ‌های سرزنده و درستی شده است. مثل دیالوگی که بین خاتون و شیرزاد درباره اسم دخترشان برقرار می‌شود یا مانیفست‌های وطن پرستانه که در کتاب‌فروشی بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود. این جنس دیالوگ‌نویسی سوای ارزش‌گذاری به مخاطب گِرا می‌دهد که با اثری فراتر از واقعیت‌های موجود (هایپررئال) طرف است. از همین جنس خط‌کشی می‌توان به پرداخت درام در سکانس آغازین اشاره کرد: پر کردن اسلحه و رودستی که نمونه‌اش در سریال‌های ایرانی کم‌تر دیده شده، به ما خبر می‌دهد گرچه در ابتدای تیتراژ می‌خوانیم براساس داستان واقعی اما اولویت نه ترسیم واقعیت که دراماتیزه کردن آن است.

کرمان رصد

در اینجا می‌توان گفت که خاتون برخلاف فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی دیگری که با ذکر عبارت «براساس واقعیت» در ترسیم موقعیت‌ها تسامح به خرج می‌دهند، در اکثر سکانس‌ها با وسواس و دقت نظر عمل می‌کند و سعی در ارائه تصویری دوباره آفریده شده از جانب خود دارد. با درنظرگرفتن آن چه گفته شد، فیلم‌نامه خاتون در تعیین این چارچوب موفق عمل کرده است. یعنی با تماشای قسمت اول تکلیف مخاطب برای اینکه سریال را ادامه دهد یا نه کاملا معلوم است.
پاکروان در قسمت اول توانایی خود در دیالوگ‌نویسی را به خوبی نشان داده است در نگاه جزئی‌تر، صحنه‌ی ویژه‌ای که ممکن است از فرط سهل و ممتنع بودن به آن کمتر توجه شود، بحث میان خاتون و شیرزاد برای شرکت در مهمانی است. دیالوگ‌های نیمه اول این سکانس که اتفاقا به ساده‌ترین شکل ممکن هم برگزار می‌شوند شعور زنانه‌ای دارد که در سینمای ایران کم‌یاب است. در نقطه‌ی مقابل دیالوگ‌های سکانس کتاب‌فروشی آن را درکنار شکل برگزاری‌اش به ضعیف‌ترین سکانس قسمت بدل می‌کند. در حالت کلی با یک فیلم نامه‌ی قابل قبولِ کمی طولانی مواجهیم. در نگاهی سخت‌گیرانه‌تر نسبت به فیلم‌نامه می‌توان متذکر شد که اغلب سریال‌‌های موفق جهان پایان قسمت اول را با گره داستانی همسو می‌کنند و تنها به شخصیت‌پردازی و ترسیم فضای داستانی بسنده نمی‌کنند. هر چند که در پایان قسمت اول خاتون می‌توان رد احتمالی گره اول را یافت. بااین‌حال قصه اصلی هنوز شروع نشده است.

کرمان رصد

نگار جواهریان و اشکان خطیبی در مهمانی پژمان بازغی در نمایی از سریال خاتون وقتی کارگردانی می‌نویسد یا نویسنده‌ای متن خود را کارگردانی می‌کند، برای خودش لحظاتی در اجرا کنار می‌گذارد. سکانس تنبیه پادو (مهدی قربانی)‌ می‌توانست یکی از همین لحظات باشد اگر ریتمی کندتر و توامان میزانسن‌محور داشت و کمتر روی میز تدوین کات می‌خورد. درواقع این صحنه که مرتب از نمایی بی‌طرف به زاویه دید خاتون کات می‌خورد کمی از احساس ترحمی که مد نظر کارگردان بوده دور می‌شود. جز این اجرای سکانس کتاب فروشی هم قانع‌کننده نیست چرا که پس از یک پیاده‌روی طولانی متکی بر میزانسن که قدرت‌نمایی کارگردان را به رخ می‌کشد ناگهان در مواجهه با فضایی بسته چیزی برای ارائه ندارد. در مابقی سکانس‌ها می‌توان کارگردانی پاکروان را در بعضی موارد خوب و در بعضی موارد قابل قبول دانست.
بازی نگار جواهریان در خاتون میان خود بودن و دیگری شدن در نوسان است در خصوص تیم بازیگری سریال ابتدا اگر بخواهیم خاتون رو مورد توجه قرار دهیم خوب است شمای کلی از کارنامه کاری نگار جواهریان را به خاطر بیاوریم. او برای ایفای نقش‌هایش یا از خودش بسیار دور می‌شود (بی خود و بی‌جهت و قندون جهیزیه)‌ یا سعی می‌کند نقش را به عواطف و احساسات شخصی‌اش نزدیک کند (طلا). در خاتون به واسطه‌ی هایپررئالیته‌‌ی جاری در اثر جواهریان میان خود بودن و دیگری شدن نوسان می‌کند، هم این است و هم آن. برای مثال می‌شود به صحنه صحبت با دوستش (ستاره پسیانی) اشاره کرد که در جواب دیالوگ اغراق‌شده و نمایشی «بودن یا نبودن؟ مسئله این است...» با همان طمانینه‌ای که از خودش سراغ داریم می‌گوید:‌ «بودن».

کرمان رصد

از سوی دیگر کاراکتر شیرزاد در این قسمت جایی برای مانور ندارد. او باید در حوزه کهن‌الگویی برای مخاطبان ایرانی، گرگ بیرون و بره‌ی خانه رفتار کند. این بستر هنوز برای او فراهم نشده چرا که باید روس‌ها وارد داستان شوند تا ابعاد دیگر شخصیتی او نمایان شود. شبنم مقدمی دیگر بازیگر مهم قسمت اول است. هر چند که نقشش به کلیشه مادرشوهر بد پهلو می‌زند، مطابق با آن چه از سابقه‌ی طولانی در سنت نمایشی ایرانی با بازی‌های جمیله شیخی سراغ داریم. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید که نوع تصمیمات او برای پیشبرد داستان چگونه رقم می‌خورد و نقش او چه نوآوری تازه‌ای را به‌دست می‌آورد.
سریال از نظر ویژگی‌های فنی نمره بسیار خوبی دریافت می‌کند

کرمان رصد

از لحاظ فنی سریال نمره بسیار خوبی به‌دست می‌آورد. چه خلق نماهایی بدیع از سوی هومن بهمنش (مدیر فیلم‌برداری)‌ باشد چه کار خوب کامیاب امین عشایری (طراح صحنه)‌ و سارا سمیعی در مقام طراح لباس. بهمنش سلیقه‌اش را در زمینه طراحی نور به نمایش گذاشته و وسواس زیادی در حرکت دوربین‌ها از خود نشان داده است. به‌خصوص در صحنه مهمانی خانه پژمان بازغی که به فراخور از نماهای ثابت و متحرکِ دوربین روی دست استفاده می‌کند.
امین عشایری نیز سعی کرده در طراحی صحنه، رشت را باتوجه‌به زمان مذکور باور‌پذیر نشان دهد. مثلا پلانی که در همان لحظات ابتدایی از کنسول‌گری گرفته می‌شود و پارچه قرمز سقف را می‌پوشاند با اجرای درست تبدیل به موتیفی می‌شود و در ادامه همین قسمت نیز به کار می‌آید. تدوین محمد نجاریان نیز باتوجه‌به کارگردانی متغیر است و هر جا که کارگردانی عملکرد ضعیف‌تری دارد (سکانس کتاب‌فروشی و تنبیه پادو) کار نجاریان نیز به تبع آن عملکردش افت می‌کند. موسیقی کیهان کلهر نیز که سریال برای جذب مخاطب روی آن مانور زیادی داده است سعی می‌کند بیشتر فضا بسازد و ریتم ماندگاری در ذهن خلق نمی‌کند. همچنین بیشتر فضایی تاریخی می‌سازد تا عاشقانه.
در کل سریال خاتون قسمت اول را به خوبی پشت سر می‌گذارد و در برخی موارد با پیشی گرفتن از استانداردهای سریال‌های ایرانی خودی نشان می‌دهد. برای اظهارنظر دقیق و موشکافانه‌تر باید منتظر قسمت‌های بعدی ماند.
بیشتر بخوانید نگار جواهریان در این صورت بازیگری را کنار می گذارد؟ + مصاحبه جنجالی اخبار استقلال : فرهاد مجیدی قوچان نژاد را به دام انداخت؟ فقط یارانه کم درآمدها افزایش می یابد؟ موتور سواری جواد عزتی و همسرش + تصاویر دیده نشده قیمت پراید امروز 7 شهریور 1400 + جزییات

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/222373/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است

مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال

ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ

بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود

تداوم بارش ها در کرمان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود