کرمان رصد

آخرين مطالب

مواجهه همدان با پدیده مسکن‌نایابی/ وجود 700 هکتار بافت فرسوده اجتماعي

مواجهه همدان با پدیده مسکن‌نایابی/ وجود 700 هکتار بافت فرسوده
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف و آغاز رسمی ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان ضمن تبریک به انتخاب اعضای جدید اظهار کرد: همه ما باید بدانیم جا پای چه کسی می‌گذاریم، شهری که در طول تاریخ به عنوان کمتر شهری مانند همدان مدنیت و اجتماع داشته است.
وی با بیان اینکه شهر همدان در طول تاریخ بارها مورد هجمه و حمله قرار گرفته اما هر بار با افتخار سر بلند کرده و باز زنده بودن و زندگی کردن را به ما نشان داده است گفت: تاریخ را بنگرید و ببینید جایگاه همدان و هگمتانه کجا بوده و شایسته چه جایگاهی خواهد بود.
فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه شهر همدان زادگاه سرداران، امیران و 8 هزار شهید گلگون‌کفن است که اگر اینجا بودند قطعا به عنوان یکی از محوری‌ترین افراد می‌توانستند در این شهر حرفی برای برای گفتن داشته باشند چرا که آنها نه تنها حرف زدند که عمل کردند افزود: بدانید جا پای شهدایی گذاشته‌اید که از همه چیز خود گذشتند تا ما امروز در این فضا تنفس کنیم و از برکت نظام جمهوری اسلامی متنعم شویم و این مسوولیت بسیار سنگینی است.
وی با تاکید به اینکه باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دقت لازم صورت گیرد که امروز ادامه این راه در عرصه مدیریت شهری به اعضای شورای ششم سپرده شده است گفت: از مدیریت شهری عبور کردیم و دنیا به این سمت است که از مدیریت شهری عبور کند، در حال حاضر به حکمرانی شهری رسیدایم که در آن شفافیت وجود دارد.
محمدی با بیان ابنکه صحن شورا، تصمیمات شورا و اتفافاتی که می‌افتد در نظر مردم قرار می‌گیرد افزود: این اتاق، اتاق شیشه‌ای است و منافع مردم به منافع افراد ترجیح داده می‌شود.
وی با اشاره به اینک حمکرانی شهری مشارکت آحاد مختلف مردم را به دنبال دارد عنوان کرد: جمع حاضر منتخب جمعیتی هستید که به تعبیری 700 هزار نفری و نگاه شهروند درجه یک و 2 و پایین و بالا نداشته باشید که نه تنها مسوولیت قانونی بلکه مسوولیت شرعی بر گردن‌ است.
فرماندار شهرستان همدان رعایت عدالت را به معنای واقعی کلمه‌ مهم دانست و افزود: همدان شهری است که در معرض سیل مهاجران قرار گرفته و اگر برای آن برنامه نباشد و برنامه‌محور نباشید ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم.
وی با بیان اینکه همدان شهری است که بالاترین قیمت زمین، مسکن و اجاره‌بها را یدک می‌کشد و این مردم شایسته این موضوع نیستند که امروز در این شهر با پدیده مسکن‌نایابی مواجه شوند خاطرنشان کرد: مسکن‌نایابی یعنی فرد خانه داشته به هر دلیلی فروخته و اجاره‌نشین بوده و باید از وسط شهر به پایین شهر برود و یا اینکه اصلا امکان برخورداری از مسکن را نداشته باشد!.
محمدی با بیان اینکه بافت فرسوده همدان 700 هکتار است که در طی 18 سال تقریبا 15 درصد بیشتر به اصلاح نرسیده است افزود: به توسعه شهری با توجه به بافت شهری دلسوزانه وارد شوید.
وی با بیان اینکه طرح جامع شهری باید دلسوزانه به سرانجام برسد زیرا این طرح، یک نقشه راه است گفت: اگر نقشه راه نباشد به بیراهه خواهیم رفت.
فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه در نقشه راه شفافیت است و قابلیت دفاع دارد افزود: اگر فضایی وجود دارد و افزایش اجاره مسکن را به دنبال دارد، آن را بشکنید چراکه عمر کاری بسیار کوتاه است، شک نداشته باشید چهار سال زودتر از آن چه تصور کنید تمام می‌شود.
وی با تاکید به اینکه باید برنامه محور بود و به موضوعات توجه کرد خطاب به جمع گفت: اگر کاری می‌کنید به عنوان برادر کوچک شما توصیه می‌کنم دو شاخصه کارایی و اثربخشی را فراموش نکنید.
محمدی با بیان اینکه نگاهتان زودهنگام نباشد که اگر مثلا پل می زنید که رفع ترافیک شود موضوع آن صرفا کارایی نباشد و به اثربخشی هم توجه کنید گفت: اگر کارایی و اثربخشی در پروژه‌ها توجه نشود شک نکنید مورد سرزنش قرار می‌گیرید.
وی با اشاره به اینکه اگر مردم اعتماد کردند اعتماد آنها را جلب کنید افزود: آنچه به عنوان مصوبات شورا می‌گذرانیم تطبیق آن با قوانین لحاظ شود.
فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه شورای دوره پنجم 377 جلسه با یک‌هزار و 494 مصوبه داشته است گفت: یک‌هزار و 68 مصوبه آن یعنی 71 درصد عدم مغایرت با قانون دارد و این نشان می‌دهد واقعا وقت گذاشتند که قابل توجه است.
وی با اشاره به اینکه 157 مصوبه یعنی 10.5 درصد به دلیل عدم ارسال پیوست‌ها اظهار نظر نشده است افزود: مطابقت قانون در مصوبات در نظر گرفته شود که شرمنده مردم نشویم.
محمدی با اشاره به اینکه در انتخابات 1400 همدان بیش از 6 هزار نفر مشغول فعالیت بودند که 95 درصد آن در شهر همدان بود خاطرنشان کرد: این دوره از انتخابات با 316 شعبه اخذ رای برگزار شد که معیار ما قانون بوده که لحاظ کردیم.
انتهای پیام/89026/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/218769/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به 10عدد می‌رسد

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

بارش شدید باران در کرمان

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شکست/قول تخصیص بودجه

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ساخت 10 بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به 16 میلی‌متر می‌رسد

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان