کرمان رصد

آخرين مطالب

نماینده مجلس: شورای دوره پنجم جیرفت زمین‌های شهرداری را نفروخت سياسي

نماینده مجلس: شورای دوره پنجم جیرفت زمین‌های شهرداری را نفروخت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جیرفت - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای گفت: افتخار پنجمین دوره شورای شهر جیرفت نفروختن حتی یک قطعه از زمین های شهرداری برای تامین منابع مالی این مجموعه است.

به گزارش ایرنا ، ذبیح الله اعظمی روز پنجشنبه در آیین تقدیر از زحمات اعضای پنجمین دوره شورای شهر جیرفت اظهار داشت: متاسفانه فروش زمین های شهرداری در سنوات گذشته راهی برای تامین نیازهای مالی شهرداری جیرفت شده بود که با درایت مجموعه شورای شهر در این دوره این اتفاق رخ نداد.
تعامل شورا با دانشگاه خوب بود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز با بیان اینکه فرهنگ سپاسگزاری باید نهادینه شود، گفت: در این دوره از شورای شهر شاهد تعامل بسیار خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و مجموعه شهرداری بودیم که سبب پیشرفت منطقه شد.
اصغر مکارم افزود: در شرایط کرونایی شورای شهر جیرفت همیشه همراه و همگام ما بود.
پیشرفت طرح های عمرانی دانشگاه با همکاری شورا
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم ضمن تشکر از حمایت های رئیس شورای شهر جیرفت اظهار داشت: شورای شهر جیرفت با نگاه همدلی زمینه پیشرفت طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کرد.
دکتر نادر پورجمالی افزود: در برخی شهرستان ها شاهد سنگ اندازی شهرداری ها در طرح های عمرانی حوزه سلامت و بهداشت بودیم که این موضوع سبب ایجاد خسارت به طرح ها شده بود ولی در جیرفت شاهد این موضوع نبودیم.‌
بهره برداری نخستین مرکز مانیتورینگ شهری جیرفت
رئیس پنجمین دوره شورای شهر جیرفت نیز از آسفالت بیش از یک میلیون و 300 هزار متر مربع آسفالت طی این دوره شورای شهر خبر داد و گفت: این میزان آسفالت طی یک دوره چهار ساله بی سابقه بوده است.
سیدکمال خوشکام از بهره برداری نخستین مرکز مانیتورینگ شهری جیرفت در پنجمین دوره شورای شهر جیرفت خبر داد و گفت: به منظور تامین امنیت شهروندان و امور شهری نخستین مرکز مانیتورینگ شهری و پایش تصویری با اعتبار 90میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی طرح مانتیتورینگ شهری را یکی از مطالبات جدی و دغدغه‌های مهم اعضای شورای شهر برشمرد که با پیگیری ها و برنامه ریزی های مدون عملیاتی شد.
توسعه شهری بر پایه عدالت اجتماعی
رئیس پنجمین دوره شورای شهر جیرفت بر توسعه شهری بر پایه عدالت اجتماعی تاکید کرد و گفت: توسعه شهر جیرفت در تمامی موارد بر اساس عدالت اجتماعی بوده و مناطق کم برخوردار نیز مانند دیگر نقاط شهری در برنامه توسعه شهری دیده شده است.
خوشکام طرح های انجام شده و در حال انجام شهرداری جیرفت را در بخش های مختلف نتیجه وفاق و همدلی مجموعه شورای شهر و شهرداری جیرفت دانست و از حمایت های نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.
رشد چهار برابری سرانه فضای سبز
خوشکام با بیان اینکه در پنجمین دوره شورای شهر 15 بوستان با بیش از 250 هزار مترمربع وسعت در شهر جیرفت احداث شد، از رشد چهار برابری سرانه فضای سبز این شهر طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: میزان سرانه فضای سبز هر شهروند جیرفتی تا قبل از فعالیت این دوره شورای شهر جیرفت زیر یک متر مربع بود.
وی اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیت شهر جیرفت، سرانه فضای سبز در جیرفت بسیار کم بود از این رو در این دوره شهرداری و شورای شهر، کمبود سرانه فضای سبز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و عملکرد مورد قبولی در این زمینه ثبت شده است.
وی با بیان اینکه در تمامی پارک‌های جیرفت به‌روزترین تجهیزات و سازه‌ها برای رفاه بیشتر مردم برنامه‌ریزی و اجرا شده است، اظهار داشت: در بوستان‌ها مجموعه‌های بازی کودکان و امکانات فرهنگی و امکانات ورزشی برنامه‌ریزی اجرا شده است.
وی تصریح کرد: نام‌گذاری پارک‌ها و بوستان‌های شهر جیرفت بر اساس معیارهای فرهنگی منطقه و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب شده است.
اولین های تاریخ جیرفت
رئیس پنجمین دوره شورای شهر جیرفت، سینما روباز، جاده سلامت، ایستگاه تندرستی و چمن مصنوعی را از نخستین‌های شهر جیرفت برشمرد و گفت: این موارد تا پیش از این دوره شهرداری و شورای شهر جیرفت وجود نداشت و با تلاش و همدلی مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر ایجاد شده است.
وی به راه‌اندازی سینما روباز در بوستان امام حسین (ع) برای نخستین‌بار در شهر جیرفت اشاره کرد و افزود: این سینما تا پیش از شیوع کرونا یکی از مکان‌های برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی بوده که نقش مهمی در بخش فرهنگی شهر ایفا می‌کرد.
خوشکام جاده سلامت و ایستگاه تندرستی را از دیگر نخستین‌های شهر جیرفت برشمرد و تصریح کرد: این طرح‌ها در راستای سلامت و پیاده‌روی خانواده‌ها انجام شد تا شاهد گام‌های ماندگاری در راستای سلامت شهروندان باشیم.
وی از احداث پنج زمین ورزشی محله ای با اعتبار 15میلیارد ریال در پنجمین دوره فعالیت شورای شهر خبر داد و گفت: با احداث این زمین ها سرانه ورزشی شهرستان افزایش یافته است. 
این عضو شورا گفت: احداث و تجهیز سه ایستگاه آتش نشانی، ایجاد 30 کیلومتر روشنایی در معابر، خیابان ها و فضای سبز شهر جیرفت، بهسازی میادین و پارک ها و 35 هزار متربع از پیاده روها، تکمیل و تجهیز ساختمان جدید شهرداری با اعتبار 60میلیارد ریال و راه اندازی 15 کیلومتر جاده سلامت در سطح شهر و بوستان ها از دیگر خدمات این دوره شورا و شهرداری جیرفت بود. 
خوشکام یکی از افتخارات این دوره شورای شهر و شهرداری را پرداخت به موقع حقوق ومزایای پرسنل شهرداری و مطالبات پیمانکاران اعلام کرد و این مهم را نتیجه انضباط مالی شهردار برشمرد.
رئیس پنجمین دوره شورای شهر جیرفت یکی از مطالبات مهم مردم جیرفت را احداث غسالخانه و سردخانه متمرکز نگهداری اجساد اعلام کرد و گفت: غسالخانه قدیم جیرفت 50 سال پیش احداث شده بود که با تلاش همکاران مجموعه شهرداری و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر جیرفت این دغدغه مردم مرتفع شد.
وی زیربنای غسالخانه جدید را یک هزار و 500 متر شامل500 متر مربع زیربنای ساختمان و یک هزار مترمربع سایبان برای اقامه نماز میت برشمرد و افزود: 2 ســردخانه نگهــداری اجســاد شامل ســردخانه کشویی و سردخانه تلمبــار با ظرفیت 250 نفــر جهــت هــر گونــه حــوادث احتمالــی ایجاد شده است.
اولویت بندی نیازهای شهری بر اساس بضاعت شهرداری
رئیس پنجمین دوره شورای شهر جیرفت با بیان اینکه بودجه شهرداری جیرفت محدود است، گفت: بر اساس اولویت بندی نیازهای شهری، طرح ها برنامه ریزی و اجرا می شوند از این رو نمی توان با بودجه محدود تمام مشکلات را رفع کرد.
شهردار جیرفت هم در این نشست از حمایت های مجموعه شورای تشکر کرد و گفت: رئیس شورای شهر طی این دوره کوچکترین خواسته شخصی از اینجانب نداشت و این سلامت و نداشتن سهم خواهی نقش مهمی در سلامت مجموعه شهرداری و شورای شهر دارد.
نعمت حسین زاده افزود: با توجه به سابقه فعالیت شهرداری در دیگر شهرستان ها این موضوع بسیار نادر است.
وی با بیان اینکه تصمیمی برای ماندن ندارم، اظهار داشت: طی این مدت تمام تلاش خود را انجام دادم و اگر خطایی در مجموعه شهرداری انجام دادم، بنده را دار بزنید.
در پایان این آیین از خدمات رئیس شورای شهر جیرفت با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
برچسب‌ها
شورای شهر کرمان جیرفت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/218687/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید