کرمان رصد

آخرين مطالب

نخستین فرهنگ‌سرای ویژه افراد معلول کشور در کرمان افتتاح شد سياسي

نخستین فرهنگ‌سرای ویژه افراد معلول کشور در کرمان افتتاح شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - نخستین فرهنگ‌سرای ویژه افراد دارای معلولیتِ کشور در آخرین و شصت‌وسومین آیین پویش افتتاح شهرداری، در کرمان بهره‌برداری شد.

به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، استاندار کرمان در آیین افتتاح این این فرهنگ‌سرا ضمن تشکر از شهرداری کرمان به‌واسطه افتتاح نخستین فرهنگ‌سرای افراد دارای معلولیت در کرمان، از جنبه‌های خوب این دوره از مدیریت شهری را توجه به همۀ وجوه مدیریت شهری در تمام حوزه‌ها دانست.
علی زینی‌وند با بیان اینکه بر خلاف تصور اذهان عمومی، کار شهرداری تنها اقدامات عمرانی نیست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، امروز این ذهنیت تا حدی تغییر کرده است.
وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری علاوه بر حوزه عمرانی باید به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی وغیره نیز توجه داشته باشد و برای تمامی اقشار جامعه برنامه‌ریزی کند، گفت: افراد دارای معلولیت جزء لاینفک جامعه هستند.
استاندار کرمان افزود: در حال حاضر، تعدادی از افراد دارای معلولیت با افزایش تولیدات فرهنگی و تولید ثروت، نقش مؤثری در جامعه دارند و از ظرفیت و توان آن‌ها در جامعه نیز استفاده می‌شود.
زینی‌وند، ضمن تأکید بر توجه بیشتر به افراد دارای معلولیت در فضاهای شهری و حوزه‌های مختلف گفت: امیدورام فرهنگ‌سرای ویژه افراد دارای معلولیت، مکان جذاب و تأثیرگذاری برای این قشر باشد.
هر روز یک افتتاح در آخرین هفته مدیریت شهری کرمان رقم خورد
شهردار کرمان نیز در این آیین از حضور استاندار و همراهی در آخرین روز پویش افتتاح شهرداری کرمان تشکر کرد و با اشاره به بهره‌برداری از 2 پروژه عمرانی و یک پروژه فرهنگی در آخرین روز کاری خود، افزود: بهره‌برداری از نخستین فرهنگ‌سرای افراد دارای معلولیت کرمان، آخرین پروژه مورد بهره‌برداری در این دوره است.
سیدمهران عالم‌زاده در خصوص اهمیت پروژه‌های فرهنگی گفت: هرچند ارزش ریالی پروژه‌های فرهنگی نسبت به پروژه‌های عمرانی کمتر است، اما نقش و اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند.
وی با بیان اینکه در هفته پایانی، هر روز یک افتتاح داشتیم که فرهنگ‌سرای افراد دارای معلولیت با تلاش و پیگیری خودِ این قشر عزیز، امروز به بهره‌برداری رسیده است، گفت: فرهنگ‌سرای ویژۀ افراد دارای معلولیت، جریان تاریخی در شهر کرمان ایجاد می‌کند و فعالیت‌های مستمری در کمک به افراد دارای معلولیت به‌دنبال خواهد داشت.
شهردار کرمان افزود: افراد دارای معلولیت به‌دلیل محدودیت‌های موجود در شهر نمی‌توانند در فضاهای شهری حضور مستمری داشته باشند؛ بنابراین، در این فرهنگ‌سرا، این قشر عزیز می‌توانند از فضاها، کارگاه‌ها، فضای ورزشی و آموزشی استفاده کنند و روحیۀ بهتری داشته باشند.
ویژگی‌های خاص مرکز ویژه افراد دارای معلولیت کرمان
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز با بیان اینکه این فرهنگ‌سرا، حدود 700 مترمربع مساحت دارد، گفت: این فرهنگ‌سرا خدمات آموزشی و فراغتی را در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و کتابخانه‌ای به گروه‌های مختلف ازجمله افراد دارای معلولیت شامل جسمی-حرکتی، ضایعه نخاعی، نابینایان، ناشنوایان و اوتیسم ارائه خواهد کرد.
محمد جهانشاهی افزود: این فرهنگ‌سرا بیست‌وپنجمین مرکز آموزشی فرهنگی شهروندی شهر کرمان و آخرین پروژه در این دورۀ شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان محسوب می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، این اقدام را در چارچوب سیاست‌های توسعۀ متوازن و عدالت‌محور شهرداری کرمان و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه اجتماعیِ سال 1400 این سازمان دانست که با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهادِ تخصصی، راه‌اندازی می‌شود.
جهانشاهی ادامه داد: با راه‌اندازیِ بیست‌وپنجمین مرکز آموزشی فرهنگی شهروندی، 100 درصد برنامه‌های شهرداری در این حوزه در دوره اخیر مدیریت شهری محقق خواهد شد.
کرمان برای معلولان مناسب سازی شد
همچنین نماینده جامعه افراد دارای معلولیت و مشاور شهردار در امور معلولان نیز از زحمات شهردار در مناسب‌سازی فضاهای شهری تشکر کرد و گفت: در ابتدای این دوره مدیریت شهری، شهر کرمان از لحاظ مناسب‌سازی فضاهای شهری وضعیت خوبی نداشت.
شورش دلپسند افزود: هرچند در دوره‌های گذشته پیگیر حقوق افراد دارای معلولیت بودیم، اما اقدامات انجام شده بسیار محدود بود.
وی با بیان اینکه در بدو ورود شهردار، ساختمان‌های شهرداری مناسب حضور معلولان نبود، به برگزاری اولین جلسه ستاد مناسب‌سازی شهر کرمان و دستور ویژۀ شهردار برای مناسب‌سازی ساختمان‌های شهرداری به‌عنوان اولین گام در جهت احقاق حقوق افراد دارای معلولیت اشاره کرد.
این ورزشکار معلول کرمانی و قهرمان پاراالمپیک جهان از اقدامات ویژه عالم‌زاده شهردار کرمان، به ویژه اختصاص اتوبوس برای افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: تمام پارک‌ها نیز مناسب‌سازی شده است.
وی مناسب‌سازی بخشی از خیابان‌های شهر، چاپ نشریه کرمان‌شهر با خط بریل و راه‌اندازی فرهنگ‌سرای افراد دارای معلولیت را از اقدامات شاخص مهندس عالم‌زاده برشمرد.
آغاز اجرای آخرین راست‌گرد تقاطع غیرهم‌سطح ایثار کرمان
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز، از آغاز اجرای آخرین راست‌گرد تقاطع غیرهم‌سطح ایثار با تملک پنج ملک مسیری به مساحت بیش از یکهزار و 300 مترمربع خبر داد. 
رضا دادگرپور با بیان اینکه پس از گذشت هفت سال از احداث تقاطع غیرهم‌سطح ایثار، سه لوپ آن اجرا شده بود، افزود: عملیات اجرای آخرین لوپ این تقاطع با آغاز تملک املاک مسیری این محدوده، از امروز آغاز شد.
وی یادآور شد: پنج ملک مسیری با مساحت بیش از 1300 مترمربع به ارزش حدود 12 میلیارد تومان تملک شده و از صبح امروز به همت معاونت خدمات‌شهری منطقه سه عملیات تخریب با هدف آزادسازی مسیر جهت اجرای راست‌گرد پل ایثار از بلوار شاهد به سمت کمربندی غربی آغاز شده است.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، ضمن تشکر از همکاری و تلاش همکاران در واحد املاک شهرداری مرکز با واحد املاک و تفکیک منطقه سه، خاطرنشان کرد: پس از بارگیری خاک و نخاله‌های موجود در طرح، اجرای راست‌گرد آغاز می‌شود. 
دادگرپور، هدف از این اقدام را تسریع در تردد و روان‌سازی ترافیک اعلام کرد.
برچسب‌ها
شورای اسلامی شهر کرمان سید مهران عالم‌ زاده کرمان افتتاح طرح شهرداری کرمان علی زینی وند شورای اسلامی شهر کرمان خط بریل استانداری کرمان معلولان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/218527/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل