کرمان رصد

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

شایعه پراکنی کرونایی در کرمان/ حفرکانال به دلیل تکمیل قبرستان سياسي

شایعه پراکنی کرونایی در کرمان/ حفرکانال به دلیل تکمیل قبرستان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان – شایعه حفر قبرهای دسته جمعی در قبرستان کرمان برای دفن اموات کرونایی در حالی منتشر شد که این امر صحت ندارد و کانال مورد نظر، به دلیل تکمیل ظرفیت قبرستان فعلی حفر شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: طی روزهای اخیر حفر کانالی در دامنه کوه‌های صاحب الزمان کرمان در فضای مجازی و رسانه‌ها همراه با شایعاتی دروغین شد.
ماجرا اینگونه بود که به دلیل تکمیل ظرفیت قبرستان بزرگ شهر کرمان که به مرور زمان روی داده است و مشکلاتی که برای افتتاح آرامستان جدید رخ داد، شهرداری اقدام به آماده سازی تعدادی قبر در دامنه کوه و مجاور قبور کوهنوردان کرد. به دلیل محدودیت فضا در این مکان قبرها در قالب یک کانال احداث شد تا امکان سرویس دهی به مردم طی چند روز آینده فراهم و کمترین آسیب به دامنه کوه وارد شود. اما دفن متوفیان کرونایی در این مکان و انتشار عکس‌هایی از این مراسم راه را برای شایعه سازان هموار کرد و شایعاتی در خصوص احداث قبرهای جمعی برای متوفیان کرونا در کرمان منتشر شد.
روز گذشته در استان کرمان 18 نفر به دلیل کرونا فوت کردند
تنها چند ساعت بعد با حل مشکل ایجاد شده برای آرامستان جدید شهر کرمان این شایعات نیز از سوی شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان رد شد.
بررسی‌های خبرگزاری مهر نشان می‌دهد در کرمان به صورت متوسط روزانه 20 نفر تدفین می‌شوند که تقریباً نیمی از این تعداد متوفیان کرونا هستند
بررسی‌های خبرگزاری مهر نشان می‌دهد در کرمان به صورت متوسط روزانه 20 نفر تدفین می‌شوند که حداقل نیمی از این تعداد متوفیان کرونا هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت : طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمان در استان کرمان که بزرگترین استان کشور نیز محسوب می‌شود روز گذشته 18 نفر فوت کرده‌اند که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که شامل چندین شهرستان مختلف است 6 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
مهدی شفیعی افزود: همچنین 3 نفر در محدوده دانشگاه جیرفت، 7 نفر رفسنجان، یک نفر بم و یک نفر سیرجان فوت کرده‌اند.
وی گفت: سن این افراد نیز بین 29 تا 89 سال بوده است.
مشکل آرامستان جدید حل شد و دفن در محل فعلی متوقف می‌شود
معاون خدمات‌شهری شهرداری کرمان نیز با رد هرگونه شایعه، از روند همیشگی دفن اموات در کرمان خبر داد.

کرمان رصد

رامین امیرمداح گفت: با برطرف شدن مشکل بهره‌برداری از آرامستان جدید، «بهشت کریمان» در هفتۀ جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
امیرمداح با بیان اینکه با وجود آماده‌سازی آرامستان جدید جهت افتتاح، بهره‌برداری از آن به‌دلیل مشکلات پیش‌آمدۀ اداری، به تعویق افتاده بود، گفت: به همین منظور، در روزهای اخیر و تا زمان برطرف شدن مشکل، نقاطی در آرامستان فعلی جهت دفن اموات در نظر گرفته شد.
وی افزود: در حال حاضر، مشکل زمین معوض تحویلی به قرارگاه فرماندهی جنوب‌شرق ارتش حل شده و ظرف چند روز آینده، تدفین در آرامستان جدید آغاز می‌شود.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا ، میانگین دفن اموات در شهر کرمان روزانه 8 تا 10 نفر بوده است، افزود: در شرایط فعلی و با توجه به فوتی‌های کرونا ، میانگین دفن روزانۀ اموات در شهر کرمان حدود 20 نفر و دفن اموات به‌صورت همیشگی در حال انجام است.
ظرفیت آرامستان فعلی کرمان کاملاً تکمیل شده است
امیرمداح با اشاره به اینکه یکی از دلایل پیگیری جدی شهرداری برای آماده‌سازی آرامستان جدید، تکمیل ظرفیت دفن در آرامستان فعلی بود، یادآور شد: تمام تلاش‌مان را کردیم که جهت دفن اموات، تعرضی به جنگل و درختان صورت نگیرد و تا به حال نیز هیچ درختی برای دفن اموات قطع نشده است.
وی ادامه داد: از سال گذشته تا امروز، از فضای پیرامونی پردیسان قائم ( عج ) و از فضای بین درختان در پهنه‌های سابق آرامستان جهت دفن اموات استفاده شده و تمام تلاش ما بر این بوده که فضای پردیسان قائم ( عج ) آسیب نبیند.
تمام تلاش‌مان را کردیم که جهت دفن اموات، تعرضی به جنگل و درختان صورت نگیرد و تا به حال نیز هیچ درختی برای دفن اموات قطع نشده است
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان درخصوص انتشار تصاویری با عنوان «گور دسته‌جمعی در کرمان» به‌خاطر حاد شدن شرایط کرونا ، گفت: این موضوع را به‌طور کامل تکذیب می‌کنیم و روند دفن اموات در شهر کرمان به‌طور عادی و استاندارد در حال انجام است.
امیرمداح تأکید کرد: فرایند دفن اموات به‌صورت کاملاً استاندارد و طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و با نظارت روزانه ناظران در حال انجام است.
وی همچنین با اشاره به تصاویر دفن اموات به‌صورت طولی در تصاویری که منتشر شد، گفت این موضوع به‌دلیل استفاده بیشتر از فضای موجود بوده و هیچ مورد جدیدی نیست.
امیرمداح خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر به هیچ‌وجه پهنۀ جدیدی به آرامستان فعلی اضافه نشده و در مکانی که تصویر آن منتشر شده، سنوات قبل هم تعدادی دفن شده‌اند و تدفین اموات در روزهای گذشته در مجاورت آن‌ها انجام شده است.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: روند دفن همیشه به همین شیوه بوده، ابتدا کانال حفر می‌شود، سپس بلوک‌گذاری شده و آمادۀ دفن می‌شود و آن چیزی که در تصاویر دیده می‌شود، اجرای همین روند است.
امیرمداح ، ضمن تشکر از پیگیری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درخصوص مشکلات و مخاطرات احتمالی بر اثر تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی، خاطرنشان کرد: پیگیری رسانه‌ها موجب تسریع در روند آماده‌سازی و رفع مشکل بهره‌برداری از آرامستان جدید شد که از همکاری رسانه‌های همیشه در صحنه و آگاه شهر کرمان تشکر می‌کنیم.
آرامستان جدید کرمان در فاز اول 5 هزار محل دفن دارد
وی افزود: از تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی، نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی، به‌ویژه استانداری و ارتش که در رفع مشکل، همکاری و مساعدت داشتند نیز تشکر می‌کنیم.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان یادآور شد: با تعامل صورت گرفته و هماهنگی دستگاه‌های مختلف، آرامستان جدید شهر کرمان (بهشت کریمان) با ظرفیت 5 هزار محل دفن، طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در گفتگو با مهر افزود: میزان ابتلاء و فوتی در کرمان رو به افزایش است و ادامه این روند می‌تواند فشار بیشتری را بر کار درمان وارد کند.
حسین صافی زاده افزود: نباید فضای روانی جامعه را تحت تأثیر قرار داد و مردم را نگران کرد اما مردم باید بدانند در صورت ادامه روند فعلی و عدم رعایت پروتکل‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی گفت: قوانین لازم برای رعایت پروتکل‌ها وجود دارد و باید فعالیت بسیاری از مراکزی که موجب تراکم جمعیت می‌شوند متوقف شود.
وی افزود: از مردم می‌خواهیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به هیچ عنوان در تجمعات و مکان‌های شلوغ حاضر نشوند همچنین استفاده از ماسک بسیار ضروری است.
هر چند کرمان هم اکنون در شرایط بحرانی کرونا و افزایش موارد ابتلاء و فوتی قرار دارد اما انتشار شایعاتی که می‌تواند موجب ناامیدی و یاس در جامعه شود نه تنها تأثیر در افزایش حساسیت در راستای اجرای پروتکل‌ها ندارد بلکه تجربه نشان داده است که به مرور زمان نتیجه عکس خواهد داد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/218408/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت