کرمان رصد

آخرين مطالب

مجوز احداث نیروگاه‌ 500 مگاواتی در رفسنجان صادر شد سياسي

مجوز احداث نیروگاه‌ 500 مگاواتی در رفسنجان صادر شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان‌_ ایرنا_ نماینده مردم رفسنجان و انار استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز احداث نیروگاه 500 مگاواتی برق در رفسنجان صادر شد و با اعتبار 10 میلیون یورو تا 3 سال دیگر احداث خواهد شد.

گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین جلالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت های برق در رفسنجان مشکلاتی وجود دارد گفت: مجوز احداث نیروگاه 500 مگاواتی در این شهرستان در راستای رفع بخشی از قطعی ها در خرداد ماه امسال صادر شد که می تواند کمک موثری در تولید انرژی منطقه به شمار آید.
رفسنجان با تنش آبی مواجه است
وی همچنین در خصوص مساله کمبود آب هم با اشاره به اینکه آب خلیج فارس به سرچشمه و صنعت مس رسیده و در حال بهره برداری است عنوان کرد: گرچه این آب به مصرف صنعت می رسد امّا از آنجایی که این آب شرب و با ای سی یکهزار است می تواند برای زندگی هم مصرف شود.
جلالی با بیان اینکه مردم رفسنجان و انار با مشکل کمبود آب روبه رو هستند تصریح کرد: اگر بنا باشد آب در رفسنجان و انار برای زندگی نباشد و صنعت هم با آب خلیج فارس فعالیت داشته باشد این ناسازگاری و ناهماهنگی است؛ برای رفع بخشی از مشکل آب درخواست تأمین 300 لیتر در ثانیه آب برای رفسنجان و 200 لیتر در ثانیه آب برای شهرستان انار از آب خلیج فارس داده ایم.
وی خاطرنشان کرد: از خط 2 آب خلیج فارس این تقاضا را کردیم و امیدواریم در دولت جدید این آب به رفسنجان و انار برسد.
تصفیه خانه تا یکسال و نیم آینده آماده می شود
جلالی در ادامه به تصفیه خانه مرکزی آب رفسنجان هم اشاره و تصریح کرد: این تصفیه خانه تا یک و نیم سال آینده تکمیل خواهد شد ؛اینک پیشرفت خوبی دارد و در حال حاضر هم اهالی روستاهای شرقی شهرستان از بخشی از این تصفیه خانه با 30 لیتر در ثانیه آب برداشت و استفاده می کنند.
تعاونی کشاورزی در رفسنجان ایجاد شود
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر تعاونی برای کشاورزی تشکیل و باغات تجمیع شوند موضوعات ساماندهی آب، اصلاح خاک، اصلاح نژاد و بهره برداری اتفاق می افتد که به نفع کشاورزان و مردم است.
وی ادامه داد: کشورهای آمریکا و ترکیه به ترتیب از هر هکتار 4.5 تن و 3.5 تن محصول پسته برداشت می کنند در حالی که در رفسنجان که مهد تولید پسته در جهان است از هر هکتار 450 کیلوگرم محصول برداشت می شود.
جلالی تصریح کرد: وضعیت کشاورزی در ایران و رفسنجان باید از حالت مدیریت به صورت سنتی و پراکندگی باغات خارج شود و ایجاد تعاونی می تواند راهکار مناسبی برای افزایش محصول باشد.
رفسنجان نیازمند کمربند شرقی است
وی در ادامه گفت: روزانه 30 دستگاه تانکر با ظرفیت 30 هزار لیتر بنزین از داخل شهر و منطقه مسکونی و کنار بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان تردد می کنند و به سمت محور رفسنجان – زرند می روند تا سوخت را به استان های خراسان، سیستان و بلوچستان، فارس و دیگر استان های شمالی و جنوبی ارسال کنند که این ماشین های غول پیکر بمب متحرک آتش زا هستند که ممکن است هر لحظه فاجعه ای جبران ناپذیر به جا بگذارند.
جلالی تصریح کرد: بودجه اولیه برای دوبانده شدن محور رفسنجان به زرند به میزان 8 میلیارد تومان و نیز بودجه ابتدایی برای ایجاد کمربندی شرقی به میزان 4 میلیارد تومان اختصاص یافته امّا این بودجه ناکافی است.
وی در بحث ریل گذاری و راه آهن منطقه هم گفت: پروژه ریل راه آهن هم ایجاد خواهد شد که در حال حاضر مطالعات این طرح به مبلغ 200 میلیون تومان انجام شده و قرار است از باغین به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و ایستگاه مسافربری در رفسنجان و نیز از احمدآباد تا پل بیاض در شهرستان انار وصل شود.
کمپ اجباری ترک اعتیاد برای بانوان
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 300 معتاد متجاهر در رفسنجان که 200 نفر مرد و 100 نفر زن هستند گفت: اعتیاد یکی از آسیب های جدی اجتماعی است و کمپ اجباری ترک اعتیاد برای خانم ها در مدرسه صادق آباد این شهر تجهیز می شود.
وی افزود: برای معتادانی که به طور جدی ترک کنند شغل ایجاد می کنیم تا هم بتوانند به آغوش خانواده برگردند هم شهر از این معضل پاکسازی شود.
مجلس 7000 نفر ساعت برای موضوع صیانت از جمعیت صرف کرد
این نماینده مجلس درباره طرح صیانت از جمعیت نیز اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم ازدیاد جمعیت است زیرا در حال حاضر جمعیت کشور به سمت پیر شدن می رود و برای ساماندهی این موضوع تدابیری با نظر 24 متخصص از جمله متخصصان جمعیت شناسی، اساتید دانشگاه، کارشناسان بهداشت و غیره در کمیسیون های فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و دیگر کمیسیون های مجلس شورای اسلامی اندیشیده شده و طرح صیانت از جمعیت به تصویب رسید.
جلالی ادامه داد: در این راستا در حوزه ازدواج پیش بینی شده که پسران و دختران به ترتیب تا سن 25 و 23 سالگی ازدواج کنند می توانند تسهیلات ازدواج 200 میلیون تومان و افراد بالای این سنین تا 140 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
وی افزود: همچنین برای فرزندآوری، حمایت از مادران و زنان حمایت هایی در قالب این طرح پیش بینی شده است، همچنین کارت مادرانه از زمانی که یک زن باردار می شود صادر و این زن می تواند از مزایای طرح در مترو، پارک ها، کتابخانه و ... بهره مند شود و بهای استفاده را به صورت نیم بها پرداخت کند.
جلالی تصریح کرد: از دیگر مزایای فرزندآوری برای مادران شاغل این است که نوزاد تا یک سال از سنوات بیمه بهره مند شود، علاوه بر این، یارانه ها و حق تأهل ( 14 برابر ) و عائله مندی ( 32 برابر ) این خانواده هم اضافه می شود.
خانواده های دارای 3 فرزند زیر 20 سال خانه دار می شوند
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: " طرح جوانی جمعیت و صیانت از خانواده " به تصویب مجلس رسیده و طبق این مصوبه کسی که 3 فرزند زیر 20 سال داشته باشد به او خانه ای اعطا می شود.
وی افزود: این طرح در حال حاضر در شورای نگهبان است و یک ماه پس از تایید این شورا، قابلیت اعلام و اجرایی شدن دارد که امیدواریم این طرح یک ماه آینده اعلام شود ضمن اینکه منابع مالی آن تأمین شده است.
خواستار تنوع اینترنت برای مردم هستیم
جلالی با بیان اینکه از طرفداران و حامیان اصلی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هستم اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی چیزی تحت عنوان قانون در فضای مجازی تصویب نشده و دنبال این هستیم که فضای مجازی در ایران مثل سایر کشورهای دیگر چارچوب داشته باشد.

کرمان رصد

وی افزود: همانطور که فضای مجازی در اکثر کشورها چارچوب دارد متخصصان امر در داخل مجلس هم وظایف و قوانین این حوزه را تدوین کنند البته این طرح هنوز به صورت پیش نویس است و تا رسیدن به قانون راه طولانی باید طی شود. 
جلالی با اشاره به اینکه کاربران فضای مجازی باید از مزایای این طرح بهره مند شوند تصریح کرد: اگر فضای مجازی صیانت شود هیچ پلتفرم و سایتی بسته یا مسدود نخواهد شد، دنبال مصونیت در فضای مجازی هستیم نه محدودیت آن؛ در این طرح خواستار تنوع اینترنت هستیم تا مردم هر اینترنتی اعم از اینترنت کودکان، جوانان، بزرگسالان و ... هستند بتوانند بخرند.
وی ادامه داد: در این طرح که 44 ماده دارد به دنبال این هستیم که پلتفرم های خارجی در ایران نماینده داشته باشند تا اگر پلتفرمی ( به طور مثال فیبسبوک ) دچار مشکل شد بتوان به نماینده آن مراجعه و با پیگیری مشکل را رفع کرد؛ قرار نیست هیچ پلتفرم یا کسب و کاری تعطیل شود، راه درآمدزایی بسیاری از اینترنت است؛ اینترنت جزء و لازمه زندگی مردم است و نمی توان بدون آن زندگی کرد.
نماینده مجلس گفت: همچنین نمایندگان مجلس نامه ای را امضا کرده اند و خواستار افزایش سرعت و پهنای باند شده اند و درخواست 6G شده اند.
20 هزار معلم در کشور کمبود است
این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه دایره فرهنگیان و معلمان گسترده است و در کشور 20 هزار معلم کمبود داریم بیان کرد: امروز تدریس به صورت علمی و فنی شده است باید روش های تدریس و محتوای تدریس را به روز و از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید در این راستا استفاده کرد.
رفسنجان در 100 کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.
برچسب‌ها
کرمان شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران رفسنجان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/218384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان