کرمان رصد

آخرين مطالب

گزارش ایرنا از وضعیت تیم فوتبال مس شهربابک

شهری که تیم فوتبال دسته یک دارد اما هتل برای میزبانی ندارد سياسي

شهری که تیم فوتبال دسته یک دارد اما هتل برای میزبانی ندارد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - تیم فوتبال مس شهربابک در استان کرمان در فصل آینده لیگ دسته یک فوتبال کشور به میدان می‌رود اما در صورتی می‌تواند در این رقابت‌ها میزبان باشد که هتلی استاندارد داشته باشد اما این مهم تاکنون محقق نشده است.

شهری که میمند باستانی و تاریخی ثبت جهانی، عمارت موسی خانی یادگار دوران قاجاریه، روستای آبدر چشم‌نواز، دریاچه مخرگه به عنوان بزرگ‌ ترین آینه طبیعی ایران، دشت ریواس و ... را دارد و در حوزه ورزش فوتبال هم توانسته به مرحله لیگ دسته یک صعود کند، از داشتن هتلی استاندارد که امکان میزبانی برای فوتبال را نیز داشته باشد، محروم است.
تیم فوتبال مس شهربابک در سال جاری قهرمانی رقابت های لیگ دو فوتبال کشور را از آن خود کرد و راهی مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور شد و این افتخاری که بی شک نگاه های زیادی را از سراسر کشور به سوی دیار بابکان جلب می کند.
راه یافتن تیم مس شهربابک به یکی از لیگ های معتبر کشور، فرصتی طلایی به شمار می رود که از رهگذر آن بتوان بیش از گذشته فرهنگ غنی، استعدادها و ظرفیت های مختلف شهرستان را که به هر دلیل کمی مهجور مانده است را به مردم ایران معرفی کرد.
اما در این میان یکی از معضلاتی که می تواند مانع رشد شهربابک از این طریق شود، نبود هتل استاندارد در این شهر است، زیرا به گفته مسئول برگزاری رقابت های لیگ یک فوتبال کشور، شهرستانی که فاقد هتل باشد نمی تواند میزبانی برگزاری این مسابقات را کسب کند.
اکنون و با توجه به اینکه تنها حدود دو ماه دیگر به آغاز مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور باقی است، مسئولان این شهرستان باید هرچه سریعتر و تا دیر نشده برای حل این مشکل اقدام کنند تا این فرصت به دست آمده سوخت نشود و شهربابک و مردمش از این معضل متضرر نشوند.
چالش میزبانی
رئیس برگزاری بازی‌های دسته یک فوتبال کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل نبود هتل در شهربابک، این شهرستان برای میزبانی در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور دچار چالش است.
فریبرز محمودزاده افزود: ما چند وقت قبل که هنوز بازی های لیگ دو به پایان نرسیده بود، به دلیل اهمیت موضوع به شهربابک اعزام شدیم تا زمان را از دست ندهیم و تیمی که به لیگ یک صعود کرده متوجه ساختار خود بشود.
وی تاکید کرد: لیگ یک مثل لیگ برتر دارای ساختار صدور مجوز است و باید استانداردهایی برای اجرای فوتبال رعایت شود و اولین استاندارد آن فرودگاه است.
محمودزاده دومین استاندارد لازم را وجود هتل محل اقامت در شهر میزبان عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه شهربابک هتل ندارد و تیم ها طبق روالی که در لیگ دو بازی کردند باید در سیرجان مستقر شوند، هتل بگیرند و بعد با طی مسافت 100 کیلومتری در یک ساعت به زمین مسابقه برود و این با ساختار اجرای مسابقات فوتبال همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: با پوششی که فرودگاه سیرجان می دهد مشکل پروازی برای شهربابک وجود ندارد اما در این شهرستان هتلی برای محل اقامت تیم میهمان، گروه ناظران و داوران وجود ندارد و این مهمترین معضل است که باید رفع شود، در حالی که در شهرهایی مثل مسجد سلیمان و جم نیز هتل داریم.
امیدبرای تکمیل ورزشگاه
رئیس برگزاری مسابقات دسته یک فوتبال کشور همچنین با اظهارامیدواری نسبت به اینکه کاسه اصلی ورزشگاه 10 هزار نفری شهدای مس شهربابک تا پایان فصل آینده تکمیل شود، گفت: زمین مسابقه شماره دو ورزشگاه مس شهربابک با برطرف کردن یک سری مشکلات سخت افزاری که ما در مکاتبه رسمی خود آنها را به هیات فوتبال استان کرمان و باشگاه مس شهربابک اعلام کرده ایم می تواند آماده برگزاری شود و این امر با اراده ای که از سوی مدیران مس دیده ایم قابل حل است.
وی از شروع مسابقات در اوایل مهرماه سال جاری یاد و تأکید کرد: از همه مسئولان استان کرمان تقاضا داریم مشکل و معضل هتل رسمی و استاندارد محل اقامت را در شهربابک حل کنند چون سازمان لیگ با توجه به بحث ساختار صدور مجوز ملی و استاندارهای برگزاری نمی تواند در شهری که هتل محل اقامت برای تیم میهمان و داوران و مسئولان برگزاری ندارد مسابقات را برگزار کند.
ضرورت ساخت هتل
یک کارشناس ارشد گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سفر به شهربابک، را سفر به سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ عنوان کرد و با نقل بیتی از نظامی گفت: "تا شود شاد شیده از بهرام، شهربابک به شیده دادتمام" ، این بیت نظامی بیانگر شهرت و آوازه پر رونق شهربابک در آن زمان بوده، که شهری نیکو، پر رونق و زیبا است.
سجاد اسلامی افزود: شهربابک به علت همجواری استان های فارس و یزد و وجود معادن مس و فیروزه و قرار داشتن در مسیر ترانزیت تهران -بندرعباس و جاده ارتباطی شیراز - اصفهان و نیز عبور خط آهن تهران - بندرعباس در منطقه دارای موقعیت خاصی است.
وی تصریح کرد: شهربابک با وجود اثر ثبت جهانی میمند و داشتن بسیاری از آثار طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و آثار خاص فرهنگی می تواند منطقه ای جالب و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی باشد اما صنعت گردشگری شهرستان با داشتن این ظرفیت ها و قابلیت های فراوان دچار بی مهری و کم توجهی بوده و همچنین به علت بی توجهی به تحصیل کردگان رشته های مرتبط با گردشگری شاهد عقب ماندگی بیش از پیش شهرستان در این صنعت هستیم.
اسلامی تاکید کرد: برگزاری تورنمنت‌های ورزشی تحولات عظیم اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برای میزبان به ارمغان می‌آورد و این موضوع به حدی برای دولتمردان کشورهای توسعه یافته و مترقی دارای اهمیت است که برای به‌دست‌آوردن میزبانی رقابت‌های ورزشی نظیر المپیک، جام‌جهانی و... به انواع راه‌ها و روش‌ها متوسل می‌شوند.
وی به حضور تیم فوتبال مس شهربابک در رقابت های لیگدسته اول کشور اشاره کرد و یادآور شد: با برگزاری مسابقات ورزشی علاقه‌مندانی برای شرکت یا تماشای این مسابقات به شهر میزبان سفر می‌کنند که این خود موفقیتی اقتصادی برای آن منطقه به شمار می رود و تاثیر زیادی بر روی مشاغلی هم‌چون فروشگاه های لوازم ‌ورزشی، مواد غذایی، رستوران‌ها، هتلداری و حمل ‌و ‌نقل‌ مسافر دارد.
اسلامی آشنایی گردشگران با فرهنگ، قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و تبادل فرهنگی میان نواحی مختلف را از دیگر مزایای میزبانی در مسابقات ورزشی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهربابک در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، پتانسیل‌های لازم را برای راه‌اندازی مکان‌های مختلف و ایجاد سایت‌های مجهز ورزشی را نیز در سطح مناسبی داراست که باید با ایجاد و فراهم‌آوردن زیرساخت‌ها، مجتمع‌های گردشگری ورزشی و اردوهای مناسب ساخته شود.
اسلامی با بیان اینکه گردشگران به دنبال به دست آوردن حداکثر آسایش، امکانات رفاهی و بهترین وضعیت اسکان در سفر خود هستند، اظهار داشت: اولین دغدغه گردشگران هنگام ورود به مقصد، یافتن مکانی برای اقامت است؛ گردشگران جایی را برای سفر انتخاب می‌کنند که علاوه بر جاذبه، امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی را دارا باشد زیرا صرفا تبلیغات و وجود جاذبه در یک منطقه نمی‌تواند نیازهای گردشگران را مرتفع سازد.
وی تاکید کرد: نوع و کیفیت خدمات ارائه شده در هتل ها اهمیت اساسی دارد و بر ارزیابی از سفر اثرگذار است، برنامه‌ریزان شهرستان باید نیازهای گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند زیرا برای توسعه این صنعت رضایت گردشگران در درجه نخست اهمیت قرار دارد.
ایجاد هتل در دستور کار است
فرماندار شهربابک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ایجاد هتل در دستور کار جدی مدیران شهرستان قرار دارد، افزود: طی برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدماتی برای احداث هتل در شهربابک انجام خواهد شد.
قاسم شمسی بیان کرد: در کوتاه مدت، با تجهیز مکانی استاندارد، مشکل شهرستان در خصوص اخذ مجوز برای میزبانی تیم مس در رقابت های لیگ یک فوتبال کشور رفع می شود و در برنامه ریزی میان مدت مکانی برای اسکان باشگاه در نظر گرفته خواهد شد.
وی از ساخت هتل چهار ستاره در شهربابک در برنامه ریزی بلند مدت خبر داد و تصریح کرد: دو نفر سرمایه گذار برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده اند.
شمسی یادآور شد: در سال های گذشته نیز زمین برای این امر واگذار شده اما هتلی ساخته نشد.
شهربابک در 240 کیلومتری غرب کرمان واقع است.
برچسب‌ها
فوتبال کرمان لیگ دسته اول فوتبال شهربابک هتل

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/218381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان