کرمان رصد

آخرين مطالب

توضیحات راه و شهرسازی گیلان درباره مشکلات اهالی مسکن مهر رودبار اقتصادي

توضیحات راه و شهرسازی گیلان درباره مشکلات اهالی مسکن مهر رودبار
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سامانه « فارس من » به‌منظور ثبت مطالبات مردمی و پاسخ در سریع‌ترین زمان به آن‌ها در خبرگزاری فارس راه‌اندازی شده است.
چندی پیش سوژه‌ای با عنوان « اقدام برای حل مشکلات مسکن مهر رودبار » در سامانه فارس من ثبت شد که مخاطب در آن به‌صورت خلاصه، موادی از مشکلات در مسکن مهر رودبار اشاره‌کرده بود.
عدم ایجاد دیوار یا حصار پیرامون مسکن مهر و نداشتن نگهبان برای ایجاد امنیت مجتمع و جلوگیری از ورود حیوانات وحشی و اهلی به مجتمع
- نقض طرح جامع مهندسی مسکن مهر توسط برخی از افراد حقیقی و ادارات که در آن طرح ایجاد کلیه امکانات رفاهی و خدماتی بر اساس قوانین وزارت مسکن و شهرسازی جانمایی و تصویب‌شده بوده مثل مغازه، فضای سبز، پارک و فضای بازی کودکان، پارکینگ ماشین‌ها، سیستم فاضلاب و…
- مشکل کم بودن حجم مخزن آب مسکن مهر و قطعی آب که نیاز به‌اضافه کردن مخزن است.
-عدم تنظیم قرارداد فروش در حین واگذاری واحدها به خریداران و بیان تعهدات به‌صورت شفاهی مثلاً در هنگام فروش به تمام اهالی ساخت سیستم فاضلاب و مغازه و رفع عیوب واحدها و اینکه حیاط کوچک طبقه اول فضای اختصاصی و متعلق به طبقه اول است، به‌صورت شفاهی تعهد داده‌شده است.
- مشخص نبودن متولی سازمانی مسکن مهر رودبار؛ با توجه به اینکه وزارت مسکن و شهرسازی طبق قوانین مصوب بایستی از ابتدای شروع ساخت مسکن مهر بر کلیه مراحل ساخت آن و فضاهای موردنیاز نظارت و بعد از کامل کردن بلوک‌ها و سایر فضاهای رفاهی نسبت به دادن پایان کار به سازنده اقدام می‌کرد.
- هیچ اقدامی برای احداث سیستم فاضلاب مجتمع انجام‌نشده است و فاضلاب به‌صورت موقت با یک لوله پلاستیکی به فاصله پنج تا 12 متری خانه اهالی داخل یک چاه چند متری کوچک ریخته می‌شود که باعث بوی تعفن شدید شده و محیط‌زیست اهالی را آلوده نموده است.
- با توجه به وجود فضای زیاد درشیب‌های کنار مجتمع برای احداث پارکینگ به تعداد 80 عدد طبق قانون شهرسازی تاکنون اقدامی انجام‌نشده و در آینده مسکن مهر با مشکل جدی قفل شدن معابر به علت پارک ماشین مواجه خواهد شد.
- عدم پاسخگویی مسکن و شهرسازی رودبار به مشکلات و مسائل اهالی
- نداشتن مغازه و یا نانوایی و حتی دکه
-فقط 400 مترمربع فضای سبز ایجادشده که بایستی پنج تا 10 هزار متر فضای سبز طبق قوانین وزارت مسکن و شهرسازی برای کنترل اقلیم خشن منطقه ایجاد می‌گردید.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر محصور کردن محیط پیرامونی مسکن مهرها، اظهار کرد: محصور کردن محیط اطراف در مسکن مهر شهرهای رستم‌آباد و لوشان با اعتبارات ملی انجام‌شده و پیگیری‌های لازم جهت اخذ اعتبارات برای مسکن مهر رودبار در حال پیگیری است.
حسین کشاورز با بیان اینکه سایت مسکن مهر به تبعیت از شهر رودبار دارای طرح تفصیلی مصوب و دارای کاربری‌های مسکونی، تجاری، خدماتی و پارک و فضای سبز بوده، افزود: به جهت تسهیل خدمات‌رسانی به ساکنین زمین یک قطعه تجاری به‌طور قانونی واگذارشده اما افراد سودجو که تعدادی از ساکنین آنجا می‌باشند با کارشکنی و ممانعت از اجرایی شدن آن جلوگیری به عمل‌آورده و مانع رسیدن خدمات به سایر ساکنین شده‌اند، در طرح تفصیلی منطقه از ابتدا فضای اختصاصی برای پارکینگ در نظر گرفته نشده بوده است.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به دغدغه برشمرده شده دیگر شهروند رودباری نیز، گفت: سیستم دفع، انتقال یا تصفیه‌ی فاضلاب با تشخیص و اجرای دستگاه متولی مربوطه که اداره آب و فاضلاب است در صورت نیاز قابل‌اجرا است.
کشاورز با اشاره به مطرح‌شدن مشکلات کمی و کیفی آب شرب در مسکن مهر رشت، خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده‌ همه ساکنین مسکن‌ مهر از شبکه‌ آب شهری و خرید انشعاب کمبود کمی یا کیفی آب شهری در حوزه‌ وظایف اداره راه و شهرسازی نیست.
وی با تأکید بر اینکه اعیان و ساختمان پروژه‌های مسکن مهر به مالکین آن منتقل شده است و سایر معابر همانند تمام معابر شهری از طریق مدیریت شهری (شهرداری) قابل اداره و خدمات‌رسانی است، تصریح کرد: در خصوص کاربری تجاری جهت تسهیل خدمات‌رسانی به ساکنین، یک قطعه زمین تجاری به‌طور قانونی واگذارشده اما افراد سودجو که تعدادی از ساکنین آنجا می‌باشند با کارشکنی و ممانعت از اجرایی شدن آن جلوگیری به عمل‌آورده و مانع رسیدن خدمات به سایر ساکنین شده‌اند که می‌بایست رفع گردد.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به دغدغه دیگر شهروندان رودبار از فقدان پارک کودک در مسکن مهر، گفت: در خصوص کاربری فضای سبز و پارک با توجه به تصویب شدن محدوده‌ی آن در طرح تفصیلی در صورت وجود درخواست از شهرداری رودبار قابل‌واگذاری جهت بهره‌برداری بابت استفاده‌ی پارک و فضای سبز است.
کشاورز با اشاره به مشکلات مطرح‌شده در خصوص عدم استفاده از چاه جذبی توسط آبفا، گفت:با توجه به عضویت اداره آب و فاضلاب در شورای مسکن ممنوعیتی از سوی آن اداره مبنی بر عدم استفاده از چاه جذبی عنوان نشده اما در صورت تشخیص آن اداره و نیاز به این امر پس از تأمین اعتبار از طریق دستگاه اجرایی متولی قابل‌اجرا است.
وی با اشاره به مطرح‌شدن عدم پاسخگویی مسکن و شهرسازی رودبار به مشکلات و مسائل اهالی نیز بیان کرد: ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها در ساعات اداری در حدود اختیارت و شرح وظایف محول شده پاسخگوی مراجعین و درخواست‌های قانونی آن‌ها در حیطه‌ی وظایف سازمانی می‌باشند.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه مقدار فضای سبز در نظر گرفته‌شده در محدوده‌ مسکن مهر رودبار مطابق طرح تفصیلی شهر و مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی بوده است، افزود: با توجه به شرایط منطقه و محدودیت زمین فضای عمومی متناسب با سایت پیش‌بینی و مطابق با طرح تفصیلی در نظر گرفته‌شده است.
وی بابیان اینکه دستگاه متولی فضای سبز شهرداری است، گفت: دستگاه متولی می‌بایست اقدامات و پیگیری لازم را انجام داده و این اداره کل آمادگی واگذاری قانونی کاربری‌های فضای سبز و پارک را جهت بهره‌برداری به دستگاه متولی دارد.
انتهای پیام/3389

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/214973/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی