کرمان رصد

آخرين مطالب

تهمیدات کرونایی برگزاری کنکور 1400 در استان کرمان؛ از افزایش حوزه‌های برگزاری کنکور ‌تا حوزه ویژه داوطلبان کرونایی علمي

تهمیدات کرونایی برگزاری کنکور 1400 در استان کرمان؛ از افزایش حوزه‌های برگزاری کنکور ‌تا حوزه ویژه داوطلبان کرونایی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


گروه استان‌ها ـ کنکور 1400 در شرایطی برگزار می‌شود که تعداد زیادی از شهرستان‌های استان کرمان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و به گفته مسئولان تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور کرونایی در استان اندیشیده شده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، آزمون عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال 1400 در روزهای 9 تا 12 تیرماه در 414 شهرستان و بخش مختلف کشور با رقابت بیش از یک میلیون و 367 هزار داوطلب برگزار خواهد شد و به گفته مسئولان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری از 392 شهرستان در سال گذشته به 414 شهرستان افزایش یافته است.
مسئولان از رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به ویژه در مناطق قرمز و از افزایش حوزه‌های برگزاری آزمون، افزایش تعداد روزهای برگزاری، رعایت فاصله گذاری بین صندلی داوطلبان، استقرار یک دستگاه آمبولانس در همه حوزه‌های کنکور، حضور نیروهای خِبره و کارشناس بهداشت در همه حوزه‌های برگزاری آزمون و ... خبر می‌دهند.
مهدی محمدرضاخانی دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان کرمان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از فشار روانی و دغدغه فکری داوطلبان و خانواده‌ها در ارتباط با آزمون سراسری را می‌توان با آشنایی آنها با مراحل مختلف فرآیند برگزاری کنکور رفع کرد اظهار داشت: در این راستا سازمان سنجش با کمک دفترچه‌های ثبت نام، برگه‌های راهنما، اطلاعیه‌های متعدد و سامانه پاسخگویی که در اختیار داوطلبان گذاشته شده تا به تمامی سؤالات و شبهات آنها در زمان کنکور و پس از کنکور پاسخ دهد.
وی با بیان اینکه به داوطلبان توصیه می‌‌شود هنگام دریافت کارت ورود به جلسه حتماً مندرجات کارت خود را به دقت مطالعه کرده و به ویژه محل برگزاری آزمون را با دقت کنترل کنند عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها ممکن است یک حوزه اصلی داشته باشیم که این حوزه اصلی چند حوزه فرعی داشته باشد.
دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان کرمان با بیان اینکه توصیه می‌شود که کسانی که با نشانی حوزه برگزاری آزمون آشنا نیستند 24 ساعت قبل به صورت میدانی به محل آزمون مراجعه کرده و از محل دقیق حوزه امتحانی خود اطلاع پیدا کنند گفت: این اقدام کمک می‌کند تا داوطلبان روز برگزاری آزمون دچار اتلاف وقت و سردرگمی نشوند.
وی بیان کرد: به همراه کارت ورود به جلسه، برگه راهنمایی در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که تمامی مراحل و ضوابط شرکت در کنکور از جمله تعداد سؤالات، زمان پاسخگویی به سؤالات، نحوه پاسخگویی و حتی مشکلات احتمالی که ممکن است در زمان برگزاری آزمون بروز کند، وسایلی و موادی که لازم است داوطلب به همراه داشته باشند و ضوابط و مقررات در آن درج شده است.
آغاز صدور کارت کنکور 1400مجلس را در مسئله کنکور دور زدند!وزیر علوم: تغییرات کنکور هنوز قطعی نیست محمدرضاخانی با اشاره به اینکه استان کرمان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد گفت: تجربه برگزاری کنکور در شرایط کرونا را از سال قبل داریم و امسال نیز تمهیدات لازم اندیشیده و استاندارهای جدیدی تعریف شده است.
وی به رعایت فاصله صندلی‌ داوطلب‌ها، افزایش تعداد حوزه‌ها، افزایش روزهای برگزاری آزمون اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی همکاری بسیار خوب و صمیمانه‌ای با ما داشتند و رعایت تمامی دستورالعمل‌ها قبل حین و بعد از برگزاری آزمون رصد می‌شود.
دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان کرمان با بیان اینکه از یک ساعت قبل درب حوزه‌های برگزاری آزمون به روی داوطلبان باز بوده و توصیه می‌شود داوطلبان در ساعات اولیه در محل آزمون حضور پیدا کنند و ورود خود را به لحظات پایانی موکول نکنند ادامه داد: داوطلبان در هنگام ورود فاصله اجتماعی را رعایت کرده و وسایل اضافه با خود به همراه نیاورند.
وی با اشاره به اینکه از خانواده‌ها در خواست داریم تا در مبادی ورودی حوزه‌های برگزاری آزمون تجمع نکنند تصریح کرد: حضور خانواده‌ها نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند که باعث اضطراب بیشتر فرزندان آنها نیز خواهد شده و از سوی دیگر به دلیل تجمع احتمال ابتلای آنها به کرونا افزایش می‌یابد.
محمدرضاخانی از در نظر گرفتن حوزه برگزاری آزمون ویژه داوطلبان کرونایی خبر داد و گفت: کسانی که از طریق خود اظهاری در سامانه سازمان سنجش اعلام کردند که مبتلا به کرونا هستند حوزه های ویژه با نظارت بیمارستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: کسانی هم که احساس می‌کنند که به علائم بیماری مبتلا هستند و یا بعد از مهلت خوداظهاری به بیماری مبتلا شدند، می‌توانند از طریق اطلاع رسانی از طریق باجه‌های رفع نقص هر شهرستان بیماری خود اعلام کرده تا حوزه‌های ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شود.
به گزارش تسنیم آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه 10 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 10 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 11 تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه 12 تیر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/511/ش

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/211419/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار