کرمان رصد

آخرين مطالب

آراء ریخته شده در صندوق، همه پشتوانه دولت جدید هستند سياسي

آراء ریخته شده در صندوق، همه پشتوانه دولت جدید هستند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


امام جمعه کرمان گفت: مردم ایران همیشه در انتخابات ها حساسیت خود را داشتند و در این دوره از انتخابات حساسیت نسبت به دوره های قبل چندین برابر افزایش پیدا کرد و آراء ریخته شده در صندوق، همه پشتوانه دولت جدید هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی یکشنبه شب (30 خرداد) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان با موضوع «حماسه 28 خرداد ماه 1400» ضمن قدردانی از دست اندرکاران انتخابات و همه کسانی که شرایط را فراهم کردند تا این حماسه بزرگ خلق شود؛ به رییس جمهوری و شوراهای منتخب هم تبریک گفت و پیروز اصلی این انتخابات را مردم دانست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: مردم ایران همیشه در انتخابات ها حساسیت خود را داشتند و در این دوره از انتخابات حساسیت نسبت به دوره های قبل چندین برابر افزایش پیدا کرد زیرا اولاً هجمه تبلیغاتی سنگینی به وسیله دشمن از ماه ها قبل شروع شده بود و این را در دستور کار گذاشته بودند که مردم ایران در انتخابات شرکت نمی کنند.
وی کرونا را تأثیرگذار در کاهش مشارکت دانست و خاطرنشان کرد: نکته بعدی شرایطی است که در سال های اخیر در بخش معیشت مردم بر کشور حاکم شد و تحریم ها از یک طرف و یکسری ایرادات و اشکالاتی که در داخل بود از طرف دیگر، دست به دست هم داد تا دشمنان ما حساب باز کنند و حقیقتاً در تحلیل های آن ها اینطور بود که حضور مردم ایران در این انتخابات بسیار کمرنگ است.
امام جمعه کرمان گفت: اما مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی توانستند همه ذهنیاتی که دشمن برای خود بافته بود را خنثی کنند و در انتخابات حضور معنادار و پرشوری داشته باشند و یکی از انتخابات های بسیار جذاب و دیدنی و پرشور بعد از انقلاب رقم خورد و جا دارد از مردم عزیز که در همه صحنه های سخت کشور مسئولین را حمایت می کنند، تشکر کنیم.
وی در پاسخ به اینکه پیوند بین مکتب سردار سلیمانی و حضور مردم در انتخابات را چگونه می بینید؟ بیان کرد: اولاً خود سردار سلیمانی که محبوب نه فقط مردم کرمان بلکه محبوب ایران اسلامی، جبهه مقاومت و مسلمانان آزادی خواه در جهان هستند؛ مزار ایشان تبدیل به یک کانون و زیارتگاه برای خیلی از دلداده های جبهه مقاومت شده که در همین شرایط کرونایی از کشورهای مختلفی در سالگرد شهید سلیمانی به کرمان مسافرت کردند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: حضور مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان در خیلی از معادلات سیاسی و اجتماعی تأثیر خود را می گذارد؛ {نمونه آن} برنامه خوبی که مسئولین امر انتخابات و شورای تأمین به ریاست استاندار دیده بودند که اصلاً از آنجا شروع کنند و همه آنجا اول بیعت کرده و بعد در انتخابات شرکت کردند.
وی اظهار کرد: نکته دیگر روحیه و رویه شهید سلیمانی است که مردم کرمان کاملاً با آن آشنا هستند و وصیت های ایشان در امر انتخابات، در اینکه جمهوری اسلامی چه جایگاهی در دنیا دارد و در اینکه واقعاً جمهوری اسلامی حرم است؛ باعث می شود مردم کرمان از همه جلوتر باشند همانطور که در آمارها دیدید نشان دادند جلوتر هستند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پاسخ به این سئوال که این سرمایه بزرگ(همدلی و مشارکت مردم) را که به فرموده امام خامنه ای یک سرمایه است حفظ کرد؟ و چه وظیفه ای بر عهده مسئولین و مردم است؟ توضیح داد: ما وقتی که از جمهوری اسلامی حرف می زنیم حتماً یکی از ارکان جمهوری اسلامی، جمهور و حضور مردم است.
وی ادامه داد: طبیعی است که تحت سایه و لوای اسلام، مردم در این کشور تصمیم می گیرند و انتخابات دارند؛ شما دولت ها را یکی پس از دیگری می بینید گرچه دولت هایی که روی کار می آیند سلیقه های آن ها با هم فرق می کند اما اینقدر انتخابات ها سالم است و زیاد به کرات اتفاق افتاده دولت هایی با سلایق متفاوت از آنچه که از صندوق ها بیرون می آید، انتخابات را مدیریت می کنند که این واقعاً جای شکر است و باید به جمهوری اسلامی و مسئولین آن تبریک بگوییم که با نگاه عادلانه رأی مردم را وظیفه خود می دانند که با وسواس هرچه تمام تر از آن حراست کنند و دقیقاً آنچه هست همان را منعکس کنند.
امام جمعه کرمان گفت: این مردم وقتی با بصیرت بالا و انگیزه جدی و تکلیف محوری وارد صحنه های انتخابات می شوند تا هم رکن جدی جمهوری اسلامی رقم بخورد و هم حضور خودشان را با نشاط و به صورت معنادار اعلام کنند؛ مهمترین پاسخی که به این مردم باید بدهیم این است که مسئولان امر باید نسبت به این حضور مردم احساس وظیفه بیشتری کنند.
وی بیان کرد: بنابراین مسئولان باید با برنامه ها و طرح های مناسب در رابطه با پیشرفت و آبادانی استان و کشور، دِین خود را نسبت به این حضور ادا کنند و امیدواریم مسئولان با همدلی و همراهی و تحمل سلیقه های مختلف در کنار هم بتواند مشکلات کشور را حل کنند و دولت منتخب هم با این رویکرد کار خود را آغاز کند همانطور که رئیس جمهوری منتخب در برنامه های تبلیغاتی خود چندین بار به این موضوع پرداخت.
امام جمعه کرمان گفت: حجیم ترین تبلیغات علیه انتخابات بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این دوره اتفاق افتاد و شاید دلیل عمده آن این است که ما در گام دوم انقلاب هستیم و انتخابات ما نه تنها در ایران بلکه در جغرافیای اسلامی به خصوص در جبهه مقاومت تأثیر خود را دارد و دشمن همه این ها را می داند به همین دلیل همه توان رسانه ای خود را گذاشت تا بتواند انتخابات ما را کمرنگ کند.
وی بیان کرد: اما وقتی انتخابات خلاف آنچه دشمن فکر می کرد، اتفاق افتاد و یک انتخابات پرشور و حماسی و پررنگ رقم خورد، اولین روز یأس دشمن از همان موقعی آغاز شد که نتیجه حضور مردم پای صندوق های رأی از همان ساعات اولیه رأی گیری دیده شد و دشمن فهمید تبلیغاتش خیلی راه به جایی نبرده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در این انتخابات مردم مناظره ها را دیدند و بعضی ها به نتیجه رسیدند و به کاندیدای منتخب خود رأی دادند و حتی کسانی که به نتیجه نرسیدند، آمدند و رأی خود را به صندوق ریختند و به کسی رأی ندادند (آرای باطله) که به نظر بنده آن هم برای دشمن پیام جدی داشت.
وی افزود: اولین پیام این بود که ما به هیچ وجه تحت تأثیر تبلیغات شما قرار نگرفتیم و نکته دوم این است که ما در انتخابات وقتی رأی می دهیم، پشتوانه این انتخابات و رئیس جمهوری آینده هستیم کمااینکه کسانی که به کاندیدای دیگر رأی دادند آن ها هم پشتوانه دولت جدید هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: اما الان همه آرایی که به صندوق ریخته شده همه پشتوانه دولت جدید هستند و امیدواریم که دولت جدید بتواند از همه ثروتی که در کشور هست و شایسته ها و لایق هایی که در حوزه های مختلف داریم، استفاده کند و ما یک دولت قدرتمند و قوی و سرحال داشته باشیم.
پایان پیام/667

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/210144/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان