کرمان رصد

آخرين مطالب

قطعات بتنی نمادار تحولی در صنعت راه و ساختمان اجتماعي

قطعات بتنی نمادار تحولی در صنعت راه و ساختمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


شرکت راه گسترش نامدار پس از نزدیک ربع قرن تجربه پیمانکاری در زمینه پروژه های مختلف عمرانی در سرتاسر کشور، توانسته است با راه اندازی به روزترین خط تولید قطعات بتنی نمادار، سریعترین، اقتصادی ترین و زیباترین سیستم اجرای انوع دیوار محوطه (شامل دیورهای محوطه سازمان ها و ادرات، دیوار حصار ویلا، کارخانه های صنعتی) را در کشور عزیزمان پایه گذاری نماید .
ضمناً این شرکت محصول بتنی خشکه چین ژئوبلوک را جهت نمای دیوار حائل خاک مسلح ژئوگریدی (با نمای بادبر) تولید نموده است تا بعنوان جایگزینی مناسب برای دیوارهای سنگ مالون و دیوار بتن مسلح در انواع پروژه های راهسازی (شامل اجرای دیوار حائل، پل سازی) و محوطه سازی (تراس بندی و مهار خاک در زمین های شیبدار ویلایی و ...) بتواند تحولی بزرگ در صنعت راه و ساختمان ایجاد نماید. شما می توانید جهت استفاده از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان ما به سایت شرکت راه گسترش نامدار مراجعه فرمایید.
یکی از انواع دیوار هایی که بر اساس تکنولوژی جدید ساخته می شود و توانسته در مدت کمی بسیار مورد توجه قرار بگیرد، سیستم بلوک نمادار است. این قطعات در دو حوزه دیوارهای حصارکشی و دیوارهای حائل خاک مسلح با نمای بلوکی کاربرد گسترده ای در صنعت راه و ساختمان پیدا کرده اند.
از کاربرد های متنوع دیوار نمادار در حوزه حصارکشی می توان به دیوارهای محوطه مدارس، سازمان ها، ادارات، دیوار حصار ویلا، دیوارهای کارخانجات و سوله های صنعتی اشاره کرد.
بلوک های نمادار خشکه چین : بلوک های نمادار خشکه چین (با نام تجاری ژئوبلوک) بعنوان نمای دیوارهای خاک مسلح ژئوگریدی، ضمن دارا بودن کیفیت بسیار بالا (تراکم بسیار زیاد- مقاومت فشاری بالا- جذب آب کم- مقاومت بالا در برابر یخبندان)، با داشتن قفل و بست مهندسی، درگیری مناسبی با ژئوگریدها داشته و می تواند به عملکرد بهینه دیوار در شرایط استاتیک و لرزه ای کمک شایانی نماید.

کرمان رصد

دیوار نمادار: عموماً دیوارهای حصار سنتی با سنگ مالون، آجر و ... اجرا می شوند. جهت اجرای این دیوارها به نیروی کار ماهر نیاز بوده و مدت زمان اجرا بسیار طولانی شده و هزینه ی اجرای دیوار سنگی و آجری نیز بیشتر از روش های جدید خواهد بود. بدون شک استفاده از بلوک های نمادار ضمن حذف نیاز به نیروی کار ماهر، خواهد توانست با یک مرحله ای کردن کل فرآیند نصب، به کاهش جدی هزینه ها و افزایش سرعت کار منجر شود.
ساخت دیوار نمادار (حصارکشی) مزیت های فراوانی نسبت به روش های سنتی دارد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می شود:
قیمت مناسب نسبت به دیوارهای سنتی سرعت اجرای زیاد تولید با دستگاه های ویبره و پرسی کیفیت بسیار بالا و عدم پرت قطعه از حمل تا نصب عدم نیاز به نماسازی پس از پایان نصب دیوارهای نمادار عمل آوری مناسب کلیه قطعات بتنی پیش ساخته در اتاق بخار قابلیت اجرا در تمام فصول مختلف سال عدم پرت مصالح بلوک مدولار (ژئوبلوک) : چنانچه ذکر شد، قطعه دیگری که با دستگاه های ویبره پرسی تولید می شود بلوک مدولار (ژئوبلوک) جهت نمای دیوارهای حائل خاک مسلح می باشد. در سیستم خاک مسلح، با استفاده از الیاف پلیمری (ژئوگریدها) مقاومت برشی لایه های خاک افزایش پیدا کرده و فشار ناشی از خاک مهار می شود. بطور کلی قطعه مدولار ژئوبلوک در پروژه هایی استفاده می شود که پشت دیوار خاک وجود داشته و نیاز به مهار فشار حانبی خاک می باشد. کاربرد این قطعات، اجرای محوطه سازی ویلا (لنداسکیپ)، اجرای باغچه ها، اجرای آبنما، تراس بندی زمین های شیب دار و ... می باشد که با توجه به خشکه چین بودن قطعات بتنی پیش ساخته، در زمان اجرا و هزینه تمام شده پروژه کاهش چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

کرمان رصد

سیستم سازه ای قابل اعتماد : شرکت راه گسترش نامدار سعی بر آن داشته است تا با تکیه بر یک سیستم سازه ای قابل اعتماد همچون دیوار خاک مسلح ژئوگریدی، با معرفی سیستم نمای ژئوبلوک که قابلیت های سازه ای و معماری قابل توجهی دارد، بتواند با رویکردی فنی و تخصصی به رشد این فناوری کارآمد در کشور کمک کرده باشد. از آنجا که تحلیل پایداری داخلی . کلی سیستم خاک مسلح با نرم افزارهای معتبر MSEW , RESSA انجام می پذیرد، تضمین کافی به لحاظ عملکرد سازه ای در دوره ساخت و بهره برداری وجود خواهد داشت. همچنین کنترل کیفی محصول برای دوره های ذوب و یخ و مقاومت فشاری مطلوب این قطعات، ضمانت کافی را برای عملکرد طولانی مدت یک قطعه بتنی خواهد داد. لازم به ذکر است که به لحاظ مبانی طراحی، ژئوگریدها برای مقاومت کششی طولانی مدت (LTDS) 120ساله با اعمال ضرایب کاهنده طراحی می شوند که میزان حساسیت ضوابط طرح را در سیستم خاک مسلح نشان می دهد.
زهکشی : در خصوص تامین شرایط زهکشی پشت دیوار، با توجه به آسیب پذیری دیوارهای نگهبان در برابر فشار آب پشت دیواره می بایست عنوان نمود که در سیستم ژئوبلوک با سختگیری بسیار بیشتری سعی در برطرف کردن این مشکل مخاطره بر انگیز شده است. ژئوبلوک ها بصورت توخالی انتخاب شده اند تا ضمن کاهش وزن این بلوک های سازه ای، در حین نصب و اجرای سیستم خاک مسلح، محدوده داخل بلوک ها و فضای 30 سانتی متری پشت بلوک ها با شن پر شود تا تضمین کافی نسبت به عملکرد زهکش وجود داشته باشد. ضمنا با توجه به الزامات آیین نامه ای، لوله های زهکش طولی در پایین ترین تراز دیوار در پشت دیوار و پشت ناحیه تسلیح (انتهای ژئوگرید) نصب می شوند و بر طبق شیب زمین خروجی های متناسب در فواصل 15 الی 30 متر اجرا می گردد تا تضمین کافی از عدم تجمیع آب در محدوده مسلح شده بوجود آمده و پایداری دیوار ها با مشکل موجه نگردد.
اتصال مهندسی : در حین اجرای دیوار حائل با قطعات بتنی ژئوبلوک، به دلیل پرکردن حفره های درون بلوک با مصالح مناسب درناژ یک نوع درگیری مثبت چند نقطه ای بین بلوک و ژئوگرید پدید می آید که به آن Rock Lock میگویند که حاصل درگیری مصالح درناژ با ژئوگرید، وزن قطعه بتنی و مصالح درناژ درون حفره قطعه بتنی می باشد. این سیستم درگیری چند نقطه ای، مقاوم ترین و مناسب ترین نوع اتصال و درگیری در اجرای دیوارهای حائل با قطعات پیش ساخته بتنی میباشد.

کرمان رصد

مزایای بلوک های نمادار خشکه چین : از مزایای استفاده از بلوک های نمادار خشکه چین ( ژئوبلوک ) می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مقرون به صرفه سهولت و سرعت در اجرا عدم نیاز به فونداسیون دوام در برابر یخبندان عدم نیاز به ملات قابلیت اجرا در تمام فصول زیبایی ظاهری و امکان اجرای قوس های جذاب امکان برچیدن و نصب در موقعیت جدید عدم پرت مصالح امکان اجرای پله

کرمان رصد

نتیجه گیری : در مجموع با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که بهترین روش برای اجرای دیوار حصار ، استفاده از بلوک های نمادار و برای دیوارهای حائل ، استفاده از سیستم خاک مسلح با نمای بلوک مدولار ژئوبلوک می باشد. شما می توانید جهت استفاده از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان ما به سایت شرکت راه گسترش نامدار مراجعه بفرمایید.
شرکت راه گسترش نامدار با ربع قرن تجربه در زمینه طراحی و اجرای انواع دیوار حائل ، دیوار نمادار ، ویلاسازی ، پل سازی ، اجرای خاک مسلح و ... بهترین انتخاب برای اجرای پروژه های شما خواهد بود.
انتهای رپرتاژ آگهی/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/210093/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی