کرمان رصد

آخرين مطالب

نامزد شورای ائتلاف شورای شهر گرگان: ‌35 درصد جمعیت گرگان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سکونت دارند اجتماعي

نامزد شورای ائتلاف شورای شهر گرگان: ‌35 درصد جمعیت گرگان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سکونت دارند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


گروه استان‌ها - نامزد شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر گرگان گفت: وعده های دروغین از آفات انتخابات است که موجب سلب اعتماد مردم شده است، وعده‌ها تبدیل به مسابقه‌ای برای کسب رأی شده و نامزدها به جای اینکه برنامه‌های خود را ارائه کنند، شعار می‌دهند. - اخبار استانها -
سیدعلیرضا موسوی، نامزد شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: یکی از مهمترین وظیفه شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار انقلابی است که بتواند برنامه‌های شورای انقلابی را در شهر اجرا کند شهردار باید حداقل خدا ترس بوده، مبانی امامین انقلاب را باور داشته باشد، متعهد و متخصص باشد و به دنبال منافع شخصی نباشد.
در ضمن شورای شهر موظف است با بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه ماموریت خود، با کمک و مشارکت نخبگان شهری در قالب کارگروه تخصصی به حل مشکلات شهری بپردازد.
وی افزود: نظارت بر عملکرد شهرداری از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر است که شورا به نیابت از مردم عهده‌دار این وظیفه است و مردم از شورا توقع دارند در انجام این مأموریت دچار قصور و کوتاهی نشود اما نباید این تلقی در اذهان عمومی ایجاد شود که شورا در تقابل با شهرداری قرار دارد.
موسوی بیان داشت: در اصل شورا مرجعی قانونگذار برای نظارت است و به دنبال ارتقای سلامت در حوزه مدیریت شهری است به نظر من زمانی این رابطه مفهوم تقابل پیدا می‌کند که هر یک از طرفین ارکان مدیریت شهری به دنبال منافعی، غیر منافع شهر و مردم باشند.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر جاى فعالیت سیاسی نیست؛ به این معنى که قرار نیست در شورای شهر فعالیت حزبی و سیاسی صورت بگیرد، باید عده‌ای متخصص به شوراى شهر بروند تا بتوانند گره‌ای از مشکلات شهر را باز کنند. اگر قرار باشد، شورای شهر به محلى براى بازى‌هاى سیاسى و احزاب تبدیل شود دیگر خاصیتی برای مردم شهر نخواهد داشت، شورای اسلامی شهر نیاز به نیروهای انقلابی، متخصص و کارشناس دارد، راهکار بدهند و در حل مشکلات به مدیریت شهری کمک کنند. نیروهای انقلابی یعنی اینکه در خدمت به مردم به منافع شخصی و جناحی توجهی نکنند و با تمام توان به مردم خدمت کنند.
شورای ائتلاف ‌استان سمنان ‌برای انتخابات شوراها لیست نمی‌دهدروحانی: اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی سلامت انتخابات و رأی‌دهندگان را تضمین می‌کندرئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در استان مرکزی: "رئیسی" کارنامه و عملکرد قابل قبولی در مبارزه با فساد دارد‌ + فیلم نامزد شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر گرگان اظهار داشت: پاکدستی از شاخص‌های مهم یک عضو شورای اسلامی شهر است که موجب تقویت اعتماد مردم به حوزه مدیریت شهری در مبارزه با فساد اداری می‌شود که باید از ویژگی‌های اصلی اعضای شورای اسلامی شهر باشد. در ضمن می‌توان با هوشمند سازی فرایندها در حوزه خدمات مدیریت شهری جلوی فساد اداری را گرفت.
وی گفت: تضعیف شورا موجب تضعیف نظارت در مجموعه مدیریت شهری می‌شود و به نوعی شورا در انجام ماموریت اصلی و نظارتی خود باز می‌ماند. اگر مردم در کنار شورا قرار بگیرند یعنی مردم در مدیریت شهری مشارکت فعال داشته باشند و از یک شهرنشین به شهروند فعال تبدیل شوند، خود مردم مدافع خدمات شورا خواهند بود و این مهم با احیا شورای اجتماعی محلات تحقق خواهد یافت.
موسوی افزود: وعده های دروغین از آفات انتخابات است که موجب سلب اعتماد مردم شده است. وعده‌ها تبدیل به مسابقه‌ای برای کسب رأی شده و نامزدها به جای اینکه برنامه‌های خود را ارائه کنند، شعار می‌دهند. باید برنامه‌ها و کارنامه افراد جای وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی قرار گیرد تا بتواند معیار مناسبی برای انتخاب مردم باشد.
وی عدالت در تقسیم خدمات شهری را یکی از برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از ابتدای تشکیل شوراهای اسلامی شهرها، عدالت در تقسیم خدمات شهری بوده است. نحوه توزیع خدمات شهری یکی از مهمترین عوامل در موضوع ارزش گذاری اراضی شهری محسوب می‌شود و چنانچه توزیع عادلانه و متناسب خدمات شهری در سطح مناطق و محلات مختلف شهر صورت پذیرد باعث پیشرفت متوازن و متعادل شهر خواهد شد و مردم شهر به صورت برابر از ارزش های شهری بهره مند شده و این موضوع باعث ایجاد شهر اسلامی می‌شود.
نامزد شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف و ماموریت‌های طرح‌های جامع شهری تحقق این موضوع و توزیع متوازن خدمات شهری در کل مناطق و محلات شهری است که متاسفانه با توجه به تهیه و اجرای سه طرح جامع و تفصیلی برای شهر گرگان در سال‌های 1359 و 1375 و 1392 این مهم صورت نگرفته است و بیش از 50 درصد از کاربری‌های ارزشمند همچون تجاری و کاربری‌های ورزشی، خدمات شهری، درمانی و فرهنگی در ناحیه مرکزی شهر واقع شده است و در دوره‌های مختلف اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی شهری بر تمرکز بیشتر آن در این مناطق و تغییر در کمیسیون ماده پنج افزوده شده است.
وی به وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد هم اشاره کرد و گفت: در سطح شهر گرگان براساس مطالعات انجام شده حدود 872 هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده وجود دارد که 24 درصد از مساحت شهر گرگان و 35 درصد از جمعیت شهر گرگان در این محلات و مناطق سکونت دارند که شامل بافت تاریخی گرگان، روستاهای الحاق شده به شهر گرگان همچون قلعه حسن، انجیراب، اوزینه و محلاتی همچون کوی محتشم، اسلام آباد. قزاق محله را شامل می‌شود. با تهیه طرح جزئیات شهرسازی و طرح‌های ویژه برای این محلات می‌توان بالغ بر 35 درصد از خدمات و کاربری‌های پیشنهادی و ارزشمند شهر گرگان را که در طرح جامع برآورد شده است در این محلات و مناطق به اجرا درآورد.
موسوی افزود: یکی از مهمترین موانع و مشکلات و چالش‌ها در مدیریت شهری ناهماهنگی بین عناصر مدیریت شهری است. مردم شهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر و دولت عناصر اصلی مدیریت شهری را تشکیل می‌دهند. انجام فعالیت‌های بخشی و تخصصی توسط دولت و انجام خدمات مختلف و متعدد توسط شهرداری‌ها که عموما برای مردم شهر انجام می‌شود چنانچه ناهماهنگ صورت پذیرد باعث صرف هزینه مالی و زمانی خواهد شد. به عنوان مثال بارها دیده شده در یک خیابان که شهرداری با صرف هزینه نسبت به آسفالت مناسب و جدید اقدام کرده پس از مدت محدود یکی از دستگاه‌های خدمات رسان دولتی نسبت به حفاری و تخریب و نوسازی آسفالت اقدام می‌کند که این امر باعث افزایش هزینه مالی و هزینه زمانی خواهد شد.
وی بیان داشت: با تهیه و تصویب طرح‌های موضوعی و در مقیاس محلات، نواحی و مناطق شهری در دوره زمانی یکساله و پنجساله که با هماهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهر و دستگاه‌ها و بخش‌های خدمات رسان دولتی اقدام خواهد شد می‌توان به این مهم دست یافت. با ایجاد بستر نرم افزاری در قالب برنامه‌های رایانه‌ای و تلفن همراه که عناصر مدیریت شهری را به هم پیوند داده و هماهنگ می‌کند، می‌توان این مشکلات را حل کرد.
انتهای پیام/582/ش

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/209391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان