کرمان رصد

آخرين مطالب

نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان:

کرمانی با نشاط رقم می زنیم/ استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی سياسي

کرمانی با نشاط رقم می زنیم/ استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - امین مقدم، نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان افزایش نشاط اجتماعی، احیای بافت تاریخی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای عمران شهری را از جمله برنامه‌هایش ذکر کرد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: امین مقدم، نامزد ششمین دوره اسلامی شهر کرمان با شرکت در چالش شفافیت و شایستگی جنبش « ازما » به سوالات مطرح شده در این چالش پاسخ داده و برای انسجام در ششمین دوره شورای شهر کرمان راهکارهایی را ارائه داده است.
این نامزد معتقد است افراد متخصص باید وارد شورای شهر کرمان شوند و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و کارشناسی را مورد تاکید قرار داده است. او همچنین بر افزایش نشاط اجتماعی و احیای بافت تاریخی کرمان تاکید دارد. در ادامه گفت‌وگوی این نامزد انتخاباتی با خبرگزاری مهر را می‌خوانید؛
*هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟
یکی از اصلی ترین و ضروری‌ترین ابزارها جهت تصمیم گیری های کلان، طراحی و تدوین یک برنامه استراتژیک است. متأسفانه نبود آینده نگری و دیدگاه‌های استراتژیک در زمینه مدیریت شورای شهر را شاهد هستیم. به عنوان مثال مدیریت و بازیافت پسماندها که می‌تواند به عنوان منبع درآمدزایی برای شهر تبدیل شود و از طرفی می‌تواند منجر به حفظ محیط زیست شود مورد غفلت قرار گرفته است. این مساله از ضروری‌ترین مسائل شهری بوده و نیاز به برنامه مدون و استراتژیک دارد.
از جمله برنامه‌های بنده برای شورای شهر ساماندهی وضعیت آسفالت معابر، ساماندهی زمین‌های رها شده، احیای بافت تاریخی شهر و جلوگیری از اجرای پروژه‌های عمرانی و آسیب رسان در این بافت، توجه به مبلمان شهری، افزایش سرانه فضای سبز شهر و افزایش نشاط اجتماعی است.
همچنین بهره گیری از نظرات نخبگان دانشگاهی در پروژه‌های شهری، اصلاح و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، توسعه فرهنگسراها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، هوشمندسازی شهر کرمان، تفکیک و بازیافت پسماند از دیگر برنامه‌ها مدنظرم می‌باشد. همچنین با توجه به وسعت شهر کرمان نیاز است از رشد افقی شهر جلوگیری شود.
برای مدیریت هر چه بهتر شهر و ترسیم آینده روشن و قابل اعتماد برای سیستم مدیریت، نگارش برنامه تخصصی توسط اعضا محترم شورای اسلامی شهر ضروری به نظر می‌رسد.
تشریح رسالت شورای اسلامی شهر در قالب اهداف و موضوعات کلی به همراه تعریف ارزش‌های حاکم بر تشکیلات شورای اسلامی شهر براساس اصل 100 قانون اساسی به شرح ذیل می‌باشد: پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری و ارتباط مداوم با مردم و دریافت نظرات علمی و کارشناسی و استفاده از ظرفیت جوانان در این زمینه ضروری است.
در واقع از آنجا که شهر یک سیستم منسجم، پویا و متعلق به همه شهروندان است، نماینده شورای شهر باید نماینده همه گروه‌ها و اقشار مختلف و تمامی شهروندان باشد تا با ایجاد همدلی و همسویی بتواند مشارکت تمام گروه‌ها و آحاد اجتماعی اعم از زنان و مردان را در پویایی فضای شهری جلب کرده و همگام با همه شهروندان به سوی شهر زیست پذیر حرکت کند.
*شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟
تمرکز بر درآمدهای پایدار شهری یکی از برنامه‌های جدی اینجانب است؛ فقدان تعریف نظام درآمدی کارآمد، منظور نکردن جایگزین مناسب منابع دولتی برای شهرداری‌ها و کمبود منابع درآمدی لازم جهت ارائه خدمات به شهروندان و عمران و توسعه شهری منجر به اتکای شهرداری‌ها به درآمدهای بی ثبات و ناپایدار از جمله درآمدهای حاصل از فروش تراکم، تغییر کاربری و جرایم ساختمانی با سهمی حدود 50 درصد در بودجه شهرداری‌ها شده است.
به منظور افزایش درآمد شهرداری‌ها باید با اتخاذ راهبردهایی نظیر ساماندهی وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی شهرها، اصلاح نرخ عوارض نوسازی و افزایش ضمانت وصول آن، تعیین تکلیف مطالبات شهرداری‌ها، تعریف مدل‌های مختلف و متنوع مشارکت و سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌های قانونی لازم برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در شهرها، معرفی منابع درآمدی که منشأ قانونی داشته ولی از کارآمدی لازم برخوردار نیستند و همچنین اصلاح مکانیزم پرداخت درآمدهای قانونی شهرداری‌ها به حساب آنان و شفافیت بخشی به امور هزینه‌ای آنان چاره‌اندیشی شود.
*شهرداری‌ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟
تمام اشکالات جذب نیرو هم با استفاده از طرح شفافیت از یک طرف و استفاده از آزمون‌های عمومی و صلاحیت سنجی اختصاصی قابل رفع است.
*در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و… مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟
نظارت بر مهم‌ترین اقدامات شهرداری، مانند تأیید صورتِ جامع درآمد و هزینه شهرداری، تصویب بودجه، اصلاح متمم و تفریغ بودجه سالانه شهرداری، تأیید حساب‌های بانکی شهرداری، تصویب وام‌های پیشنهادی، تصویب معاملات و نظارت بر آن‌ها، تصویب لوایح برقراری یا لغو عوارض شهر و نظایر این‌ها از وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر شمرده شده است.
از طرفی بررسی وضعیت مالی اعضای شورای تحت نظارت قوه قضایه برای جلوگیری از تخلف ضروری است.
*چه برنامه‌ای برای برون رفت از مشکلات و چه راهکاری برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید دارید تا به بهترین عملکرد شورا منجر شود؟
روحیه پیگیری و مطالبه گری براساس نیازها و اولویت‌های شهروندی می‌تواند شورای شهر را به کارکرد واقعی و قانونی خود نزدیک کند.
در شهر همه مردم باید به امکانات متوازن شهری دست یابند و این طور نباشد که تمام فرصت‌ها و امکانات شهر در اختیار یک عده افراد خاص قرار گیرد و با ساخت برج‌ها و آسمان خراش‌ها و… حق بقیه افراد را پایمال کنند و باید در این بین عدالت حاکم شود.
شورا باید از کف محلات طرح و برنامه‌های خود را طراحی کند و اعضای شورا باید با عمق محلات شهر ارتباط داشته باشند تا بتوانند مشکلات آنها را رسیدگی کنند.
مشکل و معضل دیگر نبود مشاوران و متخصصان در کنار اعضای شوراهاست، اعضای شورا باید بدانند که نمی‌توانند بر تمام مسائل اشراف داشته و برای همه چیز راهکار علمی و عملی داشته باشند و باید در این زمینه از متخصصان و افراد صاحب نظر و با تجربه استفاده کنند.
*چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟
طرح اعلان عمومی مناقصات و مزایده‌های شهرداری و استفاده از سامانه‌های دولت الکترونیک می‌تواند شفاف سازی و جلوگیری از فساد را رقم بزند. انتشار قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری که در شورای شهر اسلامی تهران اجرا شده است و استفاده از سامانه نظارتی مردم با ایجاد سامانه‌های الکترونیکی، پخش مصوبات و جلسات شورا به صورت مستقیم در رادیو و شبکه‌های استانی و اختصاص شماره تلفن سه رقمی برای ارتباط سریع و ارسال نظرات مردم به شورای شهر از جمله روش‌های شفاف سازی عملکرد شورای شهر است.
*چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟
توجه به قانون شوراها خود عامل پیشرفت شورای شهر را رقم خواهد زد. از ماده 71 شورای اسلامی شهر به خوبی می‌توان دریافت کرد که ارتباط گسترده مردم از طریق شورا باید شکل بگیرد و شورا باید تمام درخواست‌ها و نیازهای مردم را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی و آموزشی را با پیگیری مجدانه حل و فصل کند.
برای این منظور نیاز است اعضای شورا از متن جامعه جدا نشوند و به صورت میدانی در جامعه حضور پیدا کنند تا از نزدیک با دغدغه‌های مردم مشکلات شهر آشنا شوند.
* میزان هزینه شما در انتخابات چقدر است؟ و توسط چه کسانی تأمین می‌شود؟
بنده حدود 2 میلیون تومان به صورت شخصی هزینه کرده‌ام. تبلیغات من با توجه به اهمیت فضای مجازی اکثر در همین بستر صورت گرفته است ضمن اینکه با توجه به شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم سعی کردم حتی الامکان از تجمعات تبلیغاتی پرهیز کرده و تبلیغات را در مسیری هدایت کنم که سلامت مردم هم حفظ شود.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/209055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل