کرمان رصد

آخرين مطالب

استاندار کرمان:

ایران و جهان نگاه ویژه ای به کرمان دارند/ فعالیت شعبه سیار اخذ رای مخصوص کرونایی ها سياسي

ایران و جهان نگاه ویژه ای به کرمان دارند/ فعالیت شعبه سیار اخذ رای مخصوص کرونایی ها
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: براساس نظرسنجی های صورت گرفته، مشارکت مردم کرمان در انتخابات از میانگین کشور بالاتر است و درخواست دارم مردم با توجه به شرایط کرمان و نگاهی که دنیا و ایران به این استان دارد، حضورشان را در انتخابات به نمایش بگذارند.

دکتر"علی زینی وند" شامگاه 24 خردادماه با اشاره به آمادگی استان کرمان به منظور برگزاری انتخابات 28 خردادماه اظهار کرد: استان کرمان پایاپای سایر نقاط کشور فرآیند انتخابات را آغاز کرده و همه کارها براساس تقویم زمان بندی انجام شده و استان کاملا آماده برگزاری انتخابات است.
وی افزود: 2842 شعبه اخذ رای در استان کرمان داریم و اعضای شعب آموزش دیده و اقلام موردنیاز انتخابات توزیع شده و تحت نظارت نگهداری می شود؛ آمادگی کامل و همه جانبه برای برگزاری انتخابات در تراز جمهوری اسلامی و در شان مردم استان کرمان وجود دارد.
زینی وند تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا باید تلاش کنیم مردم زمان کمتری در شعب اخذ رای حضور داشته باشند و صف ها طولانی نشود. در این زمینه تعداد شعب در این دوره انتخابات بیش از هفت درصد افزایش یافته و با توجه به تجربه سال های گذشته به گونه ای طراحی شده که مردم در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند رای بدهند و مشکلی نداشته باشند.
وی درباره تامین امنیت انتخابات بیان کرد: شهرها و شعب اخذ رای را به دقت مورد رصد قرار داده ایم و نیروهای نظامی و انتظامی در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و فرمانده انتظامی استان نیز همه مناطق را بررسی کرده و حدود 10 هزار نفر نیروی نظامی از شعب اخذ رای محافظت می کنند.
هیچ نگرانی بابت برگزاری انتخابات سالم نداریم
استاندار کرمان گفت: هرچند که کرمان استان امنی است اما همه پیش بینی ها صورت گرفته و نیروهای پشتیبان در همه نقاط استان مستقر هستند و هیچگونه نگرانی بابت برگزاری انتخابات امن و سالم نداریم.
وی اظهار کرد: نیروهای دخیل در برگزاری انتخابات سازماندهی شده و آموزش دیده اند و برای انتخابات حدود 45 هزار نفر کار اجرایی و 10 هزار نفر نیروهای نظامی و انتظامی کار تامین امنیت را به عهده دارند.
زینی وند تصریح کرد: در روز 28 خردادماه جاری ساعت هفت صبح رای گیری آغاز می شود و تا ساعت 24 ادامه دارد و ستاد ملی کرونا به وزارت کشور مجوز داده که بتواند تا ساعت 2 بامداد شنبه در صورت نیاز، این ساعت را تمدید کند که البته مردم نباید رای دادن را به ساعات پایانی موکول کنند و بهتر است برای اینکه به شلوغی ساعات پایانی نخورند، در ساعات ابتدایی رای بدهند.
همه فرایند انتخابات به جز شمارش آراء، الکترونیکی است
نماینده عالی دولت در استان کرمان درباره زیرساخت های الکترونیک به منظور برگزاری انتخابات بیان کرد: دستگاه های احراز هویت در همه شعب اخذ رای مستقر است و اکثر فرآیند رای گیری به شیوه الکترونیک انجام می شود به جز شمارش آراء که تجمیع آن هم الکترونیکی است.
وی افزود: روند انتخابات در بستر امن داخلی انجام می شود و به کمترین آنتن دهی و امواج اپراتورها حساس است و شبکه در روز انتخابات به صورت رومینگ است؛ از کل شعب اخذ رای تقریبا حدود 50 شعبه سایر ممکن است در نقاط روستایی جاهایی از محدوده آنتن دهی خارج شوند که این مشکلی ایجاد نمی کند.
زینی وند ادامه داد: سامانه الکترونیکی از رای تکراری یا رای دادن با شناسنامه فردی که فوت شده، جلوگیری می کند و انتخابات کاملا سالم است و مردم اطمیان داشته باشند هر رایی که وارد صندوق شود همان نتیجه به مردم اعلام می شود.
شعبه سیار اخذ رای مخصوص کرونایی ها داریم
وی درباره رعایت مسائل بهداشتی در انتخابات بیان کرد: تمهیدات لازم بهداشتی اندیشیده شده و جاهایی شعب مستقر می شود تا مردم بتوانند فاصله را رعایت کنند و اقلام بهداشتی برای شعب اخذ رای تامین شده است؛ حتی برای کسانی که مبتلا به کرونا شده و تستشان مثبت بوده، در هر شهر شعبه سیار گذاشتیم که با رعایت پروتکل ها و نیروهای آموزش دیده مخصوص شعبه کرونایی ها، اقدام به رای گیری می کنند و مانعی برای رای گیری در روزهای کرونایی وجود ندارد.
استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات در نظام های مردم سالار دنیا ساز و کاری است که نتایج مختلفی را رقم می زند و فضای جدید و نیروهای جدید و چرخش نخبگان را موجب می شود که نشاط اجتماعی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: انتخابات باید پایانی بر همه منازعات باشد و باید انتخابات مانور همدلی، برادری، نشاط و انرژی جدید برای اداره بهتر امور باشد و در کشور ما باید این معنی بیشتر نمود داشته باشد.
زینی وند تصریح کرد: وقتی مشارکت بالایی داشته باشیم فردای انتخابات، جور دیگری به ما نگاه می شود و رییس جمهوری که با رای بالا انتخاب می شود در مسائل بین المللی و داخلی با قدرت بیشتری چالش ها را حل می کند.
راه حل تنگناهای معیشتی، حضور در انتخابات است
وی بیان کرد: انقلاب ما مردمی است و خواهش می کنم اگر مردم گله مندی دارند و تحت تاثیر مضایقت های معیشتی گله مند هستند، راه حلش حضور پرشور در انتخابات است و مقام معم رهبری همواره به حضور در انتخابات دعوت و تکلیف می کنند چراکه حضور پرشور در حل چالش ها و مسائل کشور اثر بسیار فوق العاده ای دارد.
عالی ترین مقام اجرایی در استان کرمان گفت: حضور پرشور پشتوانه نظام است و اگر مشارکت پایین باشد، به روند قانونی و اداری کشور آسیبی نمی رساند اما در صورت مشارکت بالا، رییس جمهور ما در دنیا به چشم نماینده بیشتری از مردم دیده می شود و در داخل کشور باعث می شود مردم و نخبگان با نشاط بیشتری فعالیت کنند و حساسیت بر روی دولت آینده بیشتر خواهد بود.
وی افزود: در طول 42 سال انقلاب که انتخابات برگزار شده هیچ وقت به لحاظ تاریخی شاهد هجمه ها، تجمیع مخالفین جهوری اسلامی و بسیج دلارهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی در فضای رسانه ای را مانند دوره کنونی نداشتیم
زینی وند تصریح کرد: وقتی مشارکت پایین بیاید، مخالفان می گویند ما تاثیر داشتیم و می گویند پایگاه مردمی نظام اسلامی تضعیف شده و باعث می شود در فضای بین المللی که در حال مذاکره هستیم و با مقاومت مردم داریم تحریم ها را می شکنیم، ما را با چالش مواجه کنند.
وی بیان کرد: مردم ما خیلی آگاه هستند و ممکن است دلخوری از بخش هایی از دولت داشته باشند اما جمهوری اسلامی را کشور خودشان می دانند و کشور مال مردم ایران است و فکر می کنم روز جمعه یک بار دیگر به این فضای مسموم رسانه ای دشمنانِ بی پشتوانه با مشارکت پررنگ خود پاسخ می دهند.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به موقعیت و جایگاه استان کرمان گفت: کرمان چند ویژگی دارد که آن را نسبت به استان های دیگر برجسته تر می کند و آن نقش برجسته اش در تاریخ انقلاب و تاریخ ایران است و این استان بعد از انقلاب نیز در جناح های مختلف همیشه سرمدار بوده و در تحولات کشور در سطح ملی نقش ایفا کرده است.
وی ادامه داد: اوج این تاثیرگذاری در پرورش و ظهور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و شکوفایی سردار بعد از شهادتش بیشتر شد و همه ایران و جهان اسلام به احترام او ایستاد.
زینی وند با اشاره به اینکه با وجود شرایط کرونایی، از ده ها کشور زائرانی برای زیارت مرقد شهید سلیمانی به کرمان آمدند، اظهار کرد: مکتب حاج قاسم ویژگی هایی دارد و نخستین مسئله این است که مردم کرمان این مکتب را سر دستشان بگیرند و بروز آن در مراسم ملی، مذهبی و اوج آن در انتخابات است.
ایران و جهان نگاه ویژه ای به کرمان دارند
وی بیان کرد: براساس نظرسنجی های صورت گرفته، مشارکت مردم کرمان از میانگین کشور بالاتر است و درخواست دارم مردم با توجه به شرایط کرمان و نگاهی که دنیا و ایران به این استان دارد، حضورشان را در انتخابات به نمایش بگذارند و به هرکس که می خواهند رای بدهند.
نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه درباره انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: در استان کرمان شرایط رقابتی خوبی ایجاد شده و حدود 98 درصد از کسانی که ثبت نام کردند، تائید صلاحیت شده و در صحنه رقابت حضور دارند.
وی افزود: 1792 نفر در 84 شهر استان کرمان برای 440 کرسی شورای شهر رقابت می کنند و در 2780 روستای واجد شرایط شورا 16 هزار و 99 نامزد انتخاباتی برای 8624 کرسی روز جمعه رقابت خواهند کرد.
زینی وند بیان کرد: در شهرهای بزرگ ما که جناح ها با هم رقابت می کنند، همه جناح ها لیست داده اند و نشاط خوبی وجود دارد و تبلیغات در حال انجام است و درخواست داریم نامزدهای انتخابات رعایت کنند؛ در برخی نقاط تخلفاتی شد و بعضا غیرقابل اغماض بود و فردی که در یکی از شهرها کار غیراخلاقی انجام داد، رد صلاحیت شد.
وی با اشاره به اینکه باید چارچوب ها و مسائل بهاشتی رعایت شود، افزود: درخواست داریم در نامزدهای شوراها رقابت برادرانه داشته باشند و کاری نکنند که باعث دلخوری نشود.
استاندار کرمان گفت: برخی نامزدهای شورا نشست های خانگی می گذارند که درخواست داریم این کار را انجام ندهند و در فضای باز تبلیغات کنند و تاکید را بر فضای مجازی بگذارند و با رعایت قانون تلاش کنند.
وی با اشاره رصد فضای انتخاباتی توسط دستگاه قضائی، هیت نظارت و فرمانداران اظهار کرد: اعضای شورا همه مدیرانی هستند که به کمک مردم و دولت می آیند و مدیریت محله، شهر و روستای خود را به عهده می گیرند و درخواست من این است قانون شوراها را همیشه همراه داشته و در چارچوب قانون و کار خود حرکت کنند که می توانند بسیار در تحول منطقه تاثیرگذار باشند.
زینی وند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نجابت کرمانی ها در رقابت سیاسی هم نمود دارد و از مردم کرمان تشکر می کنم، افزود: خواهش می کنم مردم استان به این روند ادامه بدهند و بعد از انتخابات برادری ها بیشتر بشود و در اینجا از عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات و نظارت تشکر می کنم.
نباید صندوق رای را رها کرد
وی تصریح کرد: کشور متعلق به مردم است و مسئولان می آیند و می روند، آنچه می ماند آینده و کشور ایران است و نباید صندوق رای را رها کرد چراکه برای انقلاب و نهاد انتخابات خون داده شده و هر چه به ساختارهای نظام از جمله انتخابات، کم اهمیت بدهیم، هدر این زحمات است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای رای دادن در روز انتخابات نیاز به انگشت زدن نیست، گفت: مردم باید در زمان رای دادن شناسنامه و کارت ملی همراه باشند و اگر کارت ملی نباشد، شماره ملی شان را داشته باشند که با آن احراز هویت می شوند.
وی در بخش پایانی سخنانش با عذرخواهی از مشکلات پیش آمده در تامین برق و آب در استان کرمان بیان کرد: مدیریت کردیم خاموشی به مردم ندهیم مر جاهایی که مجبور شدیم و برخی دستگاه های استخراج رمزارز نیز مشکلاتی ایجاد کرده بود که در حال جمع آوری است و مزرعه رمزارز استان از مدار خارج شده است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در کرمان 1100 لیتر در ثانیه آب کم داریم، افزود: چند سال وضع اینگونه است و راهی نداریم جز کاهش فشار آب و البته همه توان استان را پای کار آورده ایم تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
زینی وند تصریح کرد: کار دیگر استفاده از چاه های دستگاه های مختلف است و هفت حلقه چاه در دست حفر داریم که با بهر برداری، 200 لیتر در ثانیه آب اضافه می کند.
وی بیان کرد: کارهای خیلی خوبی برای تامین آب پایدار از خلیج فارس اتفاق و امیدواریم با اجرای این طرح در دو سال آینده مشکل آب شرب شمال استان کرمان را حل کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/209033/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف80 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار

فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد