کرمان رصد

آخرين مطالب

ابراز رضایت از کارآزمایی بالینی واکسن ایران و کوبا در کرمان/ تأیید بی خطری و اثربخشی، شرط لازم برای ورود کنژوگه به واکسیناسیون عمومی کشور علمي

ابراز رضایت از کارآزمایی بالینی واکسن ایران و کوبا در کرمان/ تأیید بی خطری و اثربخشی، شرط لازم برای ورود کنژوگه به واکسیناسیون عمومی کشور
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


تزریق دوم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه در حالی آغاز شده که هم داوطلبان و هم کارشناسان ابراز رضایت می کنند؛ بی خطری و در عین حال اثربخشی دو مؤلفه مهم برای ورود این واکسن مشترک ایران و کوبا برای ورود به عرصه واکسیناسیون عمومی کشور است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ «واکسن کرونا» موضوعی است که تا امروز با حاشیه های مثبت و منفی بسیاری روبرو بوده و موارد فراوانی که در تأیید و یا رد این اقدام به صورت گسترده در فضای مجازی همچنان در حال انتشار است بعضاً باعث ایجاد نگرانی های شدیدی در افراد و خانواده ها شده است.
آنچه در این میان مهم است این که به لحاظ عقلی و شرعی، دفع خطر احتمالی ضروری است؛ دفع خطر در زمینه کرونا می تواند جدای از رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تزریق واکسن هم باشد.
دکتر حسین صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرما ن در گفتگو با شبستان گفت: از آغاز رسمی واکسیناسیون تاکنون، افرادِ در اولویت(از جمله کارد بهداشت و درمان، جانبازان و سالمندان در آسایشگاه) و پس از آن برای گروه سالمندان در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد بالای 70 سال نوبت اول واکسن را دریافت کردند؛ اظهار کرد: واکسن هایی که در استان مورد استفاده قرار گرفته اسپوتنیک(روسیه) سینوفارم(چین) و آسترازنکا(کُره) بوده که بیشترین مورد استفاده مربوط به آسترازنگا است.
دکتر نوذر نخعی استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دوشنبه (6 اردیبهشت) در نشست خبری با موضوع «فاز سوم واکسن کرونای انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران در کرمان» گفت: قرار است در 8 شهر کشور این واکسن به صورت آزمایشی، فاز سوم خود را طی کند.
وی افزود: واکسن دو دوز دارد که دوز اول و دوز دوم به فاصله 4 هفته یا 28 روز مانند دیگر واکسن ها در قسمت بالای بازو تزریق می شود و سن تزریق واکسن هم از 18 تا 80 سالگی است پس یک سن وسیعی را دارد زیرا در همین سنین تست شده و خوشبختانه دیدند عوارض بسیار ناچیز به رغم اینکه اثر بخشی بسیار بالا است.

کرمان رصد

دکتر نخعی که خود نیز بعداً در این کارآزمایی شرکت کرده؛ اظهار کرد: در فاز اول و دوم این واکسن اول روی حیوان تست شده و بعد روی هزار نفر در کوبا تست شده که نتایج آن کاملاً امید بخش بوده است بنابراین باید به آن به دید فرصت نگاه کنیم.
احسان مصطفوی، اپیدمولوژیست و مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای ایران کوبا در بازدید از مرکز مطالعه بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه در کرمان گفت: شهر کرمان به عنوان یکی از مراکز منتخب، خوشبختانه تا به حال پیشرفت خیلی خوبی داشته و پیشرفت های خوبی حاصل شده است.
وی افزود: هر زمان که نتایج مطالعه و تأییدیه های سازمان های ذیربط در سازمان غذا و دارو مؤید این باشد که این واکسن بی خطر و در عین حال اثربخشی مناسب را دارد، این واکسن وارد عرصه واکسیناسیون عمومی کشور خواهد شد.
تزریق اول فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مذکور 17 اردیبهشت ماه سال جاری در کرمان کلید خورد و در فاصله 28 روز، هم اکنون عملیات تزریق دوم در حال اجرا است؛ از 16 خردادماه جاری، آغاز عملیات تزریق دوم از فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کنژوگه، کار مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا د ر کرمان آغاز شده است. 
دانشگاه علوم پزشکی کرمان از داوطلبانی که تزریق اول را دریافت کرده اند، درخواست کرده با مراجعه در روز و ساعت مقرر برای تزریق دوم که از طریق پیامک به آنها اعلام می شود در انجام این کارآزمایی در کرمان همکاری کنند.

کرمان رصد

راضیه ابوالحسنی از افراد شاغل در مجموعه بهداشت و درمان کرمان ، دوشنبه(17 خرداد) پس از دریافت تزریق دوم این واکسن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: من در مجموعه بهداشت و درمان مشغول به فعالیت هستم و با وجود اینکه می توانستم از سایر واکسن ها استفاده کنم اما در این کارآزمایی شرکت کردم و قبل از شرکت در این کار آزمایشی، تحقیقات خود را در مورد این واکسن انجام داده و از کارشناسان علمی و چند پزشک مشورت گرفتم.
وی افزود: در این کارآزمایی شرکت کردم تا روند کار تحقیقاتی و ساخت واکسن کرونا تسریع پیدا کند و در آینده نزدیک و به امید خدا این واکسن به تولید انبوه برسد و همه هموطنان بتوانند با اطمینان خاطر از آن استفاده کنند.
ابوالحسنی اظهار کرد: پس از تزریق اول هیچگونه عارضه ای نداشتم و بلافاصله در محل کار حضور یافتم و امروز نیز پس از تزریق دوم، به محل کار رفتم.
زهرا رضایی راینی نژاد، دبیر آموزش و پرورش که از شهر راین در این کارآزمایی شرکت کرده نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: از خانواده ما 16 نفر در این کارآزمایی ثبت نام کرد اما به دلیل تکمیل ظرفیت، تنها 10 نفر موفق به دریافت نوبت اول تزریق شدیم.
وی با بیان اینکه پس از تزریق واکسن الحمدلله مشکل خاصی برای هیچیک از ما ایجاد نشد؛ انگیزه خود و خانواده اش را در این کارآزمایی ایرانی بودن آن دانست و گفت: باتوجه به اینکه مرحله اول و دوم کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا انجام و مرحله سوم در ایران انجام می شود، خواستیم که داوطلب بشویم.
رضایی راینی نژاد با اشاره به اینکه افراد پس از دریافت واکسن چهار ماه تحت نظر هستند؛ تصریح کرد: هر چه زودتر واکسیناسیون انجام شود، خانواده ها نیز زودتر ایمن شوند.
پایان پیام/80

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/207987/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی گسترده در پمپ بنزین کرمان + جزئیات

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)