کرمان رصد

آخرين مطالب

کرمان استان برتر کشور در زمینه تولید محتوای آموزشی ـ فرهنگی ـ اجتماعیِ ازدواج فرهنگي

کرمان استان برتر کشور در زمینه تولید محتوای آموزشی ـ فرهنگی ـ اجتماعیِ ازدواج
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست با سمن‌های حوزه جوانان استان کرمان که با حضور نژاد زمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان استان کرمان در محل هتل پارس کرمان برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه این استان در شرایط خاصی جغرافیایی قرار دارد و پراکندگی شهرستان‌ها با تفاوت فرهنگی و بعضاً محرومیت‌هایی که در بخش‌هایی از استان وجود دارد، واقعاً جز کار‌های داوطلبانه و مجموعه‌هایی که در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی شان می‌توانند به این مناطق کمک کنند، شاید اعتبارات دولتی و یا دستگاه ها، خیلی نتوانند کارگشا باشند.
او خطاب به سمن‌های جوانان افزود: شما به دلیل عرقی که به این منطقه و شناخت خیلی خوبی که دارید و با توجه به انگیزه هایتان می‌توانید خیلی بهتر از دستگاه‌های دولتی در این مناطق اثرگذار باشید.
کریمی تصریح کرد: نگاه نیکوکارانه‌ای که من اکنون در مجموعه بچه‌ها دیدم، اینکه دغدغه مندانه قصد دارند استان را توسعه دهند، خیلی مثبت و شایسته بود.
او بیان داشت: یک زمان است، کاری به صورت نمادین انجام می‌دهید و دنبال برند کردن مجموعه خود هستید، ولی زمانی نیز هست، کاری را انجام می‌دهید که اثرگذاری آن 10 سال دیگر مشخص می‌شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سرمایه گذاری در پروژه‌های کارآفرینی، مهارتی، اشتغالزایی و حوزه‌های فرهنگی در درازمدت نتیجه خود را نشان می‌دهد و کار سختی هم هست که هر کسی سراغش نمی‌رود.
کریمی افزود: اینکه شما همه متفق القول به این سمت رفته اید، خیلی جای امیدواری دارد و من از این نظر، این کار را تحسین می‌کنم و این قول را به شما می‌دهم تا جایی که بتوانیم و در حیطه اختیارات ما باشد، از کار‌هایی که قرار است با خروجی باشد و در چارچوب قرار گیرد، به ویژه کار‌های غیرتشریفاتی، غیرفرمایشی و غیرنمادین، حمایت کنیم تا بتوانیم قدمی را برای جوانان خوب این استان برداریم.
او از نژادزمانی سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به واسطه داشتن نگاه مرکز گریز قدردانی کرد و بیان داشت: وی نگاهشان نگاه مرکز گریز است، یعنی با وجودی که در استان شما تعداد شهرستان هاست زیاد است، دلسوزانه کار می‌کنند و ضمن حمایت از همه، حتی در تقسیم اعتبارات تلاش می‌کنند، عدالت رعایت شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وی برای تک تک طرح‌های سمن‌ها شخصاً تماس می‌گیرد و پیگیری می‌کند که این نگاه در همه استان‌ها وجود ندارد و باید به بهترین نحو از این فرصت استفاده کنید.
کریمی افزود: در خیلی از ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ممکن است، حوزه ورزش بر حوزه جوانان غلبه داشته باشد، این در حالیست که مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اینگونه نیست و تعامل بسیار خوبی را با وزارت دارد و ما نیز تلاش کرده ایم در بحث تزریق اعتبارات بتوانیم در این زمینه از این اداره کل حمایت کنیم.
او تصریح کرد: ما بخشی با عنوان تولید محتوای آموزشی ـ فرهنگی ـ اجتماعی داریم که پیرامون مسائل ازدواج و خانواده در بخش‌های مختلف است و دستورالعمل و سرفصل دارد.
کریمی بیان کرد: امسال رویکرد این بخش، بحث جمعیت و فرزند آوری است که استان کرمان بیشترین و بهترین تولیدات را در بخش‌های فیلم کوتاه، انیمیشن، موشن، اینفوگرافی و .. داشته است و نشان داد استان کرمان در این زمینه نیز ظرفیت بسیار خوبی دارد که ما در ادامه هم سعی می‌کنیم حمایت کنیم و دوستان نیز از همه ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده می‌کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خطاب به سمن‌های جوانان گفت: کارگاه‌های آموزشی ازدواج خوشبختانه با توجه به پراکندگی جغرافیایی که استان کرمان دارد، در همه شهرستان‌ها با ظرفیت خود شما برگزار شده است، اکنون اگر شما در برگزاری کارگاه‌ها به نکته‌ای بر خوردید که به ما در تهیه دستورالعمل کمک می‌کند، به ما اعلام کنید؛ چون شما دستورالعمل ما را در آن منطقه اجرا می‌کنید، ممکن است مقاومت‌هایی به لحاظ فرهنگی در برخی مناطق وجود داشته باشد، همچنین اینکه بفرمایید چه سرفصل‌هایی برای جوانان جذابیت‌های بیشتری دارد؛ چون گروه نسل امروز منفعل‌تر است و مهارت لازم را نیز ندارند.
کریمی افزود: همچنین نظر دهید، در بحث تولید محتوا، اگر شما به عنوان یک جوان به شبکه‌های اجتماعی ورود کنید، چه موضوعاتی برایتان جذاب است و در چه قالب‌هایی به آن پرداخته شود، بهتر است.
او به تضمین وام اشاره و تصریح کرد: بار‌ها در زمینه تضمین وام با بانک مرکزی مکاتبه شده و واقعاً بحث فروش وام برای ما نگران کننده است، اما این یک قانون است و دست ما و بانک مرکزی نیست، آن‌ها اعتقاد دارند، وام یک چرخه است، اگر فردی تضامینش کافی نباشد، به این معنیست که توان پرداخت اقساط را ندارد و اگر نتواند به موقع اقساطش را پرداخت کند، بانک در واگذاری وام به بقیه با مشکل روبه رو می‌شود.
کریمی بیان کرد: بانک‌ها نیز با محدودیت‌های منابع مواجه هستند؛ ولی اگر جایی در بانک‌ها سلیقه‌ای برخورد می‌شود، موارد را منتقل کنید تا پیگیری شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به سمن‌های جوانان اشاره کرد و گفت: از اساس فرق یک آدم فعال اجتماعی با فردی که فرآیند عادی اداری را در یک مجموعه طی می‌کند، توانمندی‌ها و ارتباطات خودش است.
او افزود: سازمان‌های مردم نهاد پیمانکار نیستند، گروهی از افراد با تجربه، باسواد و علاقه‌مند هستند که کاری را به مراتب با کیفیت‌تر از دیگران می‌توانند انجام دهند.
کریمی تصریح کرد: سمن‌ها باید بتوانند از توان مدیریتی و ارتباطی خودشان استفاده کنند و با کمترین اعتبار ممکن، بهترین برنامه را برگزار کنند.
او تأکید کرد: در حوزه سمن‌ها نگاه رقابتی نداشته باشید؛ چرا که این گونه نگاهی ما را از هدفمان دور می‌کند، از سوی دیگر، کار خوب، یک مدال و نشان افتخار و تمایز است، پس باید تلاش کنید همدلانه کار کنید و طرح‌های مشارکتی با همکاری چند سمن را ارائه دهید.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به هفته ازدواج امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا تلاش کنید مراسم ازدواج در فضای مجازی را فرهنگ سازی و الگو‌های موفق را معرفی کنید.
کریمی به سمن‌های جوانان توصیه کرد: اگر جایی از شما قدردانی نکردند؛ این را بدانید، تجربه این کار به قدری ارزشمند خواهد بود که نتیجه آن را در آینده می‌بیند و این بزرگترین دستاوردی است که در نتیجه یک تجربه و یک فعالیت و کار می‌توان به دست آورد، یعنی تأثیر مستقیم مهارتی که طی چندسال یاد گرفته اید روی زندگی فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد.
او افزود: پرتوان و پر ایده ادامه دهید، مخصوصاً برای محرومیت زدایی از بخش‌هایی از این استان که واقعاً حقشان اینگونه زیستن نیست و از خیلی از امکانات اولیه محرومند، اقدام کنید؛ چرا که وظیفه ماست، به سراغشان برویم و کاری کنیم تا دیده شوند.
انتهای پیام/ب

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/207225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور