کرمان رصد

آخرين مطالب

تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات نهایی و توصیه های معاون دانشگاه علوم پزشکی به دانش آموزان و خانواده ها علمي

تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات نهایی و توصیه های معاون دانشگاه علوم پزشکی به دانش آموزان و خانواده ها
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


دکتر صافی زاده با تشریح تمهیدات لازم برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم، ضمن بیان توصیه هایی به دانش آموزان و خانواده ها تأکید کرد: مکان های غیراستاندارد در برگزاری آزمون ها را به هیچوجه تأیید نمی کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حسین صافی زاده شنبه شب (25 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان با موضوع «نحوه برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم» در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان کرمان گفت: در چند هفته اخیر در کل کشور در پیک چهارم بودیم و استان ما هم از این قاعده مستثنی نبود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اما خوشبختانه در روزهای اخیر موارد سرپایی و بستری کاهش پیدا کرده که موارد بستری در بیمارستان های استان کاهش 20 درصدی داشته و امیدواریم که این روند نزولی ادامه پیدا کند.
وی استمرار روند نزولی کرونا را مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه دانست که اگر این اتفاق بیفتد، مانند پیک سوم که با فاصله بسیار زیادی وارد پیک چهارم شدیم، می توان به پیک های بعدی هم اصلاً ورود پیدا نکرد.
پرهیز از شرکت در جشن های بزرگ و حتی مراسم عزا
دکتر صافی زاده با اشاره به ورود جهش های جدید ویروس و پراکندگی آن در سطح کشور که چنانچه گسترش یابد، کل کشور را درگیر می کند؛ بر لزوم رعایت شرایط و توصیه های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در محیط های کار و جامعه و همچنین پرهیز از دورهمی هایی که می توان از آن خودداری کرد، تأکید کرد.
وی به فرصت چند ماهه باقیمانده تا ماه محرم و برگزاری مراسم جشن و عروسی که می تواند تهدید باشد، اشاره و خاطرنشان کرد: از همه شهروندان خواهش می کنم که رعایت پروتکل های بهداشتی را با حداقل جمعیت داشته باشند و شاید با صرف نظر کردن از برخی از جشن های بزرگ و حتی مراسم عزا بتوان در واقع سلامت اطرافیان را حفظ و کمک کرد روند نزولی ادامه پیدا کند و شرایط به نحوی باشد که ورود به پیک جدید نداشته باشیم.
تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: خوشبختانه در رابطه با نظارت ها همکاری بسیار خوبی بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و از قبل مراکزی که قرار است در آن امتحان برگزار شود، معرفی شده است.
وی ادامه داد: فاصله بین دانش آموزان در فضای امتحانی باید 2 متر باشد یا 4 متر مربع برای هر دانش آموز اختصاص پیدا کند، تهویه سالن و یا مرکز برگزاری امتحان باید برقرار و شرایط ضدعفونی کردن وسایلی که آنجا وجود دارد و محلول ضدعفونی برای افراد و همچنین ماسک (برای افرادی که احیاناً مشکل پیدا کرد) وجود داشته باشد.
دکتر صافی زاده بیان کرد: همکاران بهداشتی ما هم از قبل مراکز برگزاری امتحانات را از نظر مسائل تهویه و استانداردهای فضای فیزیکی مدنظر قرار داده و بررسی های آن را انجام می دهند و در عین حال در زمان برگزاری آزمون هم نظارت های پیوسته ما وجود دارد و از این حیث مسئله ای نیست.
تجمع دانش آموزان قبل و بعد از امتحان در محل آزمون باعث نگرانی است
وی گفت: بحثی که ممکن است باعث نگرانی شود، حضور دانش آموزان قبل و بعد از امتحان در محل آزمون است که از همه دانش آموزان خواهش می کنم رعایت کنند و قبل از اینکه وارد فضای آزمون شوند، حتماً فاصله فیزیکی رعایت شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: زیرا در محل آزمون استانداردها رعایت می شود اما در خارج از محل امتحان نیاز است دانش آموزان از تجمع پرهیز کنند و فاصله فیزیکی هم رعایت شود و حتی والدین هم این موضوع را رعایت کنند و مانع از تجمع در محل مدرسه و یا آن فضایی که برای امتحان درنظر گرفته شده، شوند.
وی اظهار کرد: مطمئناً با تمهیدات آموزش و پرورش و نظارت های همکاران بهداشتی ما، فضاهایی که در آن ها امتحان برگزار می شود از بالاترین استانداردها برخوردار است در عین حال مقرر شده افرادی در محیط های آموزشی در فضای خارج از سالن حضور داشته باشند تا دانش آموزان را هدایت و راهنمایی کنند که مانع از ازدحام و تجمع شود.
مکان های غیراستاندارد را به هیچ وجه تأیید نمی کنیم
دکتر صافی زاده گفت: مدارس و مکان های برگزاری آزمون معرفی شده و همکاران ما هم بررسی کردند و تعدادی هم در حال بررسی است و قطعاً جایی که مشکل داشته باشد اطلاع رسانی می شود و نسبت به جایگزین آن باید اقدام بشود و ما به هیچ وجه حاضر نیستیم جایی را مورد تایید قرار دهیم که استاندارد نباشد.
وی بیان کرد: در بحث تهویه چند نکته وجود دارد؛ دریچه هایی که وجود دارد و فضای فیزیکی از نظر مساحت و تعداد دانش آموز باید مد نظر باشد؛ قطعاً اگر فضا محدود بوده و دانش آموز زیاد و دریچه ها کم باشد، قابل قبول نیست و همه این فاکتورها با هم در رابطه با تأیید مدرسه تأثیرگذار است؛ امسال خوشبختانه تعداد مکان هایی که قرار است آزمون برگزار شود، افزایش پیدا کرده و در تعداد دانش آموزان محدودیت وجود دارد.
دکتر صافی زاده ادامه داد: اینگونه نیست که هر تعداد دانش آموزی را بخواهند در فضای تهیه و تدارک دیده شده، برای آزمون در نظر بگیرند و قطعاً نباید بیشتر از 100 نفر باشد البته براساس وسعت؛ انتظار ما این است برای هر دانش آموز فضای 4 متر مربع از نظر مساحت درنظر گرفته شود و همکاران ما به این توجه خواهند کرد و متناسب با آن انتظار داریم تهویه مطلوبی هم در آن محل وجود داشته باشد و اگر غیر از این ها باشد قطعاً باید جایگزین شود.
وی اظهار کرد: بدون شک با رعایت شرایط و موازین بهداشتی هیچ مسئله خاصی اتفاق نخواهد افتاد و سال گذشته این امتحانات به صورت حضوری برگزار شد و حتی فرزند خود بنده کلاس دوازدهم بود و در تمام امتحانات حضوری و کنکور شرکت کرد و اتفاق خاصی برای هیچکس نیفتاد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: این منوط به همکاری همه اعضا(آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و خود دانش آموزان) است که در این مسئله حضور دارند؛ قطعاً اگر این همدلی و همکاری وجود داشته باشد، هیچ مسئله خاصی نیست و نگرانی وجود ندارد.
تهمیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری در زمان خود اطلاع رسانی می شود
وی درباره تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری گفت: این در زمان خود اطلاع رسانی می شود؛ طبق سال گذشته عملاً باید فضاهای برگزاری به ما معرفی شود و همکاران ما در آنجا حضور پیدا کرده و بررسی می کنند و جاهایی که مسئله داشته باشند را تذکر می ‌دهند و در زمان خود، ما قطعاً ورود پیدا می کنیم و تمهیدات لازم اندیشیده می شود که به نحو مناسب و احسن برگزار شود.
حضور ناظرین بهداشت محیط در محل آزمون
دکتر صافی زاده در خصوص ناظر بهداشت محیط مقیم در محل آزمون، خاطرنشان کرد: سعی می‌ کنیم یا از نیروهای خود و یا با همکاری آموزش و پرورش افرادی که به عنوان مربی بهداشت هستند با آموزش هایی که به آن ها داده می شود، حضور یابند و قطعاً نظارت وجود دارد.
وی ادامه داد: از همه شهروندان و والدین درخواست می کنم اگر در جایی مدرسه ای بود که به هر دلیل احساس کردند رعایت پروتکل های بهداشتی نشده با مرکز بهداشت آن شهرستان تماس بگیرند یا اطلاع رسانی کنند؛ بدون شک در اولین فرصت همکاران ما بررسی می ‌کنند تا اگر مسئله خاصی وجود دارد نسبت به جایگزین محل اقدام شود.
استفاده از شیلد در زمان امتحان ضرورت ندارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص استفاده از شیلد، گفت: چندان ضرورتی ندارد زیرا در واقع برداشت ما این است که کل دانش آموزان از سلامت خوبی برخوردار هستند و در محیط های آلوده نیستند و قطعاً استفاده از ماسک کفایت می کند اما محض اطمینان بیشتر اگر کسی خواست، منعی ندارد.
وضعیت واکسیناسیون در استان کرمان
وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان کرمان، بیان کرد: ما فاز اول واکسیناسیون را به اتمام رساندیم که مشمول کادر بهداشت و درمان و گروه های پرخطر بود و الان حدود 2 هفته است وارد فاز دوم واکسیناسیون شدیم که افراد سالمند را در بر می گیرد؛ در اولویت اول سالمندان بالای 80 سال بودند که ظرف این 2 هفته فراخوان شدند و تقریباً نزدیک به 60 یا 70 درصد سالمندان بالای 80 سال سن داشتند مراجعه کردند.
دکتر صافی زاده از سایر سالمندان بالای 80 سال دعوت و اظهار کرد: این فرصت کماکان باقی است و به محل هایی که برای این امر در نظر گرفته شده مراجعه و واکسن را دریافت کنند.
وی افزود: از امروز طبق اطلاع رسانی، سالمندان بالای 75 سال تا 80 سال هم وارد برنامه دریافت واکسن شدند که از طریق فراخوان از طریق پایگاه های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت توسط مراقبین انجام می شود و این عزیزان می توانند با در دست داشتن کارت ملی یا شناسنامه به محل هایی که به این منظور در نظر گرفته شده مراجعه و واکسن دریافت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تقاضا کرد: گروه‌ های سنی پایین ‌تر فعلاً مراجعه نکنند به دلیل اینکه از ازدحام پیشگیری شود و طبیعتاً ظرف یکی دو هفته آینده به تدریج گروه های سنی بعدی هم وارد پروسه واکسیناسیون می شوند.
وی افزود: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون نسبتاً خوبی داریم و کادر بهداشت و درمان 90 درصد به طور متوسط واکسن دریافت کردند و مابقی یا تمایل نداشتند و یا در شرایطی مانند بارداری و ابتلا به کرونا بودند که نتوانستند دریافت کنند که بعداً می توانند این کار را انجام دهند و امیدواریم با فراخوانی که اتفاق افتاده به تدریج پوشش واکسیناسیون را بالا ببریم و امیدواریم که تا پایان تابستان بخش عمده ای از سالمندان که به بالای 60 سال می رسد، تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند.
والدین به محل برگزاری آزمون ها اطمینان داشته باشند
دکتر صافی زاده گفت: خواهش ما از والدین این است که به محل های برگزاری آزمون ها و به تمهیداتی که برای برگزاری سالم آزمون های پایه نهم و دوازدهم اندیشیده شده، اطمینان داشته باشند تا کمترین استرس به دانش آموزان منتقل شود و دانش آموزان بیشتر تمرکز روی مطالعه و درس مربوطه داشته باشند و از این حیث خیالشان راحت باشد.
وی بیان کرد: من مطمئن هستم که با برگزاری اولین و دومین امتحان، این مسائل برطرف می شود زیرا قبل از آن طبیعی است که یکسری تفکرات یا نگرانی ها وجود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: این مستلزم همکاری همه والدین، دانش آموزان و همکاران آموزش و پرورش و همکاران ما در حوزه بهداشت است که با هماهنگی و همکاری همه شرایط مناسبی را برای برگزاری آزمون فراهم کنند که به نحو احسن و با کمترین مشکل و دغدغه برگزار شود.
وی در پایان گفت: خوشبختانه الان در شرایط خوبی هستیم و وضعیت ما نسبت به چند هفته پیش بهتر شده و این مستلزم رعایت پروتکل های بهداشتی است و همی جا از همه هم استانی ها و شهروندان درخواست می کنم کماکان رعایت کنند و هنوز خیلی مانده تا کرونا برطرف شود و بدون شک رعایت پروتکل ها است که ما را در امان نگه می دارد.
پایان پیام/667

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/203655/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی