کرمان رصد

آخرين مطالب

در وبینار بین‌المللی جهان اسلام و مسئله قدس مطرح شد

روز قدس نقشه راهی برای رسیدن به حق و عدالت در جهان است شهرداری تهران

روز قدس نقشه راهی برای رسیدن به حق و عدالت در جهان است
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - روز جهانی قدس روز مبارزه با مستکبران، روز حق و عدالت، قیام و مقاومت در برابر ظالمان و خائنان و دست نشاندگان آنان در دنیای اسلام و در عین حال نقشه راهی برای رسیدن به حق و عدالت در جهان است.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این برنامه، حجت الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، پیام زهرا مصطفوی ، رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است که: «روز جهانی قدس تجلی عملی و عینی مقابله سپاه نور با ظلمت‌سازان است. در این روز الهی همه آزادگان جهان سرافراز از پیروزی بر نفس در جهاد اکبر به حمایت از مظلومان فلسطینی در جهاد اصغر با شیطان مجسم و تجسم شیطنت و نا امنی می‌پردازند.
روز قدس یادگار حضرت امام خمینی(ره) و بیانگر عمق بینش و نگاه ایشان به قضیه فلسطین است. روزی است که شراره‌های خشم امت اسلام یکپارچه شعله‌ور گشته و تلاش‌ها و توطئه‌های اشغالگران صهیونیسمِ و حامیان آشکار و پنهان آنان و خائنان به امت اسلام و فلسطین را نقش بر آب می‌سازد. ما اعضای اتحادیه بین المللی سازمان‌های غیر دولتی مدافع مردم فلسطین در این جلسهء وبینار دور هم جمع شده‌ایم تا بار دیگر بر آرمان آزادیِ قدس شریف تآکید کنیم».
یادگار حضرت امام خمینی(ره) در فراز پایانی پیام خود ضمن تقدیر از برگزار کنندگان وبینار اظهار امیدواری کرد که ان شاء الله به زودی نماز را در مسجد الاقصی به امامت رهبر فرزانه حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزار نماییم.
در ادامه برنامه، حجت السلام حسینی، دبیر وبینار با اشاره به سابقه چندین ساله و بین‌المللی حجت الاسلام امرودی در جبهه مبارزه با صهیونیزم و تلاش برای آزادی قدس، از ایشان به عنوان مبارز شناخته شده راه آزادی قدس شریف در منطقه و سایر کشورها، درخواست کرد که دیدگاه خود را ارایه کنند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدا به سوابق مبارزاتی گروه‌ها و شخصیت‌های برجسته بین‌المللی در اکناف دنیا از آفریقای جنوبی تا آمریکای شمالی و سوئیس در قلب اروپا اشاره و به اهمیت و نقش سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی و غیردولتی در مبارزه برای آزادی قدس و کمک در احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین پرداخت و عنوان کرد که مبارزات مردمی محدود به شرایط سیاسی کشورها نیست و همیشگی است و این موضوع در تحقق آرمان قدس بسیار اهمیت دارد.
حجت الاسلام امرودی در ادامه به نقش امام خمینی(ره) در بنیانگذاری ماندگار مبارزه برای آزادی قدس شریف و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در هدایت و موفقیت این تلاش‌ها اشاره کرد و یاد سردار رشید اسلام، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که ارزشمندترین دارایی خود، یعنی وجود با برکتش را تقدیم آرمان قدس کرد گرامی داشت و شهید سلیمانی را الگوی تمام مبارزان راه قدس معرفی کرد.
در ادامه برنامه رانیه ماضی از ژنو سوئیس به سخنرانی از طریق ارتباط اینترنتی پرداخت. او پس از ابراز خوشوقتی از توفیق حضور در وبینار به تلاش 43 ساله برای معرفی ظلم و ستمی که به مردم مظلوم فلسطین تحمیل شده اشاره کرد و گفت رژیم صهیونیستی در تمام این مدت تلاش کرده است که هویت ملی فلسطینیان را از بین ببرد و با این که ملیت دارند مجبورند پاسپورت اردنی داشته باشند و هیچ گاه یک شهروند ساکن قدس نمی‌تواند با یک شهروند فلسطینی رام الله که تنها 15 دقیقه با قدس شریف فاصله دارد ازدواج کند، چون اجازه سکونت در قدس را نخواهد داشت.
دکتر رانیه ماضی که دارای دکترای حقوق از دانشگاه ژنو است در ادامه به سختی‌های مردم فلسطین و تلاش مقدس آنان برای حق حیات آزادانه و نگاه داشتن ارزش‌های دینی خودشان اشاره کرد و از همه درخواست کرد که در راه مبارزه برای پیروزی مردم فلسطین در کنار مردم قدس باشند.
بخش دیگر وبینار، پیام نورالدین شیرین، مدیر شبکه قدس مدیای ترکیه بود که گفت روح روز قدس در جبهه مقاومت قدس نمایان است؛ کاری که شهدایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی با تشکیل جبهه مقاومت برای پایداری امت اسلامی انجام دادند و ما امروز در سایه همین جبهه مقاومت، شاهد شکست سیاست‌های خصمانه آمریکا و ایادی استکبار و صهیونیست در میدان هستیم.
وی افزود: تمام دستاوردهای روز قدس نه به عنوان یک امید و آرزو بلکه به عنوان یک حقیقت مرهون امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است.
نورالدین شیرین با بیان اینکه امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) با اعلام آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس جانی تازه و راهی مشخص برای قدس تعیین و آزادی قدس شریف را مژده داد و نزدیک‌تر کرد افزود: روز قدس روزیست که شاید در طول تاریخ نظیرش پیدا نشود، این روز را نمی‌توان در قالب یک برنامه ویا فعالیت یکروزه برای یادآوری مساله فلسطین ویا مسجدالاقصی قلمداد کرد، بلکه روز جهانی قدس همانطوری که امام خمینی (ره) بیان داشتند روز مبارزه با مستکبرین، روز حق و عدالت، قیام و مقاومت در برابر ظالمین و خائنین و دست نشاندگان آنان در دنیای اسلام و در عین حال نقشه راهی است برای رسیدن به حق و عدالت در جهان است.
وی تصریح کرد:هر چند همه ساله آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس بزرگ داشته می‌شود، ولی وقتی به عمق این روز بزرگ می‌نگریم متوجه می‌شویم که هر روزمان، هر ساعتمان، هر دقیقه مان و شب و روزمان روز قدس است. روزی که تمام اهداف انقلاب اسلامی که در سال 1979 بوقوع پیوست در این روز نمایان است.
سخنران ویدئوی وبینار صابر ابومریم، دبیر کل جمعیت فلسطین پاکستان بود. صابر أبومریم گفت روز جهانی قدس روز حمایت از مظلوم است بله مظلوم در هر کجا که باشد و در این روز صدها هزار نفر از آزادگان برای حمایت از این مسئله و به شکست کشاندن طرح‌های آمریکایی اسرائیلی برای به حاشیه راندن این مسئله که باید از آن جلوگیری کنیم به خیابان‌ها می‌آیند بنابراین حمایت از فلسطینی‌ها وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی است.
اعراب، مسلمانان و همه کسانیکه حامی آرمان فلسطین هستند روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند؛ روزی که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کرده و تا آزادی قدس ماندگار خواهد بود و کوتاهی برخی کشورهای عربی (در قبال مسئله فلسطین) برای آن‌ها چیزی جز ننگ و عار نخواهد داشت و این نیز در تاریخ ثبت خواهد شد.
در پایان برنامه حجت الاسلام امرودی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی متعدد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی قدس، از جمله تولید صدها محصول چند رسانه‌ای برای فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد محصولات مجازی چند زبانه تولید شده سازمان فرهنگی هنری شهرداری در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/202638/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج