کرمان رصد

آخرين مطالب

تأکید مدیرکل ورزش و جوانان کرمان بر هدفمندسازی بودجه بنگاه‌های اقتصادی ورزشي

تأکید مدیرکل ورزش و جوانان کرمان بر هدفمندسازی بودجه بنگاه‌های اقتصادی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست هیئت کشتی شهرستان کرمان با محوریت معرفی اعضای این هیئت با حضور پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان، هیئت همراه، دامغانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان، رئیس و اعضا هیئت کشتی شهرستان کرمان و پیشکسوتان در محل هتل آسمان برگزار شد.
میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این آیین با اعلام اینکه باعث افتخار است که در جمع پیشکسوتان کشتی هستم، گفت: امروز بزرگان کشتی استان کرمان که خودشان به رشد و پیشرفت آن کمک کرده اند، خود را مدیون ورزش می‌دانند و این بزرگترین درس برای جامعه کشتی استان و کشور و جامعه ورزش استان است که امیدواریم این نگاه و این فرهنگ در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف تسرّی یابد و با این نگاه روز به روز فرهنگ، اخلاق و منش پهلوانی را در میادین ورزشی گسترش دهیم.
او به ایرانمنش پیشکسوت کشتی استان کرمان اشاره کرد و افزود: اکبر ایرانمنش جدای از پیشکسوت کشتی بودن، برای ورزش استان، اسوه اخلاق و الگوی کامل پهلوانی هستند، که برایشان آرزوی سلامتی و شفای کامل طلب داریم.
وجود حدود یک میلیون متر مربع فضای ورزشی در استان کرمان پاریزی به بیان گزارشی از وضعیت ورزش استان کرمان پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است، همه مدیرانی که، در بخش‌های مختلف اعم از اداره کل ورزش استان و مجموعه هیئت‌های استانی و باشگاه‌های ورزشی مسئولیت داشته اند، برای پیشرفت ورزش استان تلاش کرده اند.
او بیان کرد: ما در بحث زیرساخت‌های ورزش استان، حدود یک میلیون متر مربع فضای ورزشی در سطح استان داریم که از زمان تشکیل سازمان تربیت بدنی و اداره کل تربیت بدنی استان، تا به امروز این اتفاق رقم خورده است.
اضافه شدن 200 هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان طی دو سال گذشته مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به شرایط سخت سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: علی رغم همه مشکلات اقتصادی که بر کشور حاکم بود و همه محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بسیاری از رشته‌ها و اماکن ورزشی وجود داشت، خداوند کمکمان کرد و این توفیق را داشتیم تا پایان دو ماه آینده بتوانیم 200 هزار متر را طی دو سال گذشته گزارش دهیم که به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شده است.
پاریزی افزود: آمار قابل توجهی است، تقریباً یک پنجم آمار کل استان که جا دارد از همه کسانی که کمک کردند تا این اتفاق مهم رقم خورد، تشکر کنیم.
او ابراز امیدواری کرد: این اتفاق بتواند، هم ظرفیت‌های جدیدی را برای ورزش استانمان رقم زند و هم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.
پاریزی با بیان اینکه ما بنگاه‌های قوی اقتصادی در سطح استان داریم، گفت: خوشبختانه این بنگاه‌ها ظرفیت‌های ورزشی مناسبی را ایجاد کرده اند.
حضور بیش از 45 تیم از استان کرمان در لیگ‌های برتر کشور مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه بنگاه‌های اقتصادی و صنایع وظیفه‌ای در قبال ورزش ندارند و وظیفه شان بخش صنعت، تولید و اشتغال است، بیان کرد: بحث ورزش، مسئولیت اجتماعی این شرکت هاست که دارند در این حوزه کمک می‌کنند.
پاریزی افزود: امروز، به برکت وجود صنایع و تلاش‌هایی که خدمتگزاران و مدیران ورزش به این استان داشته اند، شاهد حضور بیش از 45 تیم از استان کرمان در لیگ‌های برتر کشور هستیم که این یک ظرفیت بزرگ است.
او تصریح کرد: این ظرفیت‌ها باید برای تقویت روحیه جوانان و نوجوانان استان انعکاس یابد؛ چرا که کمتر استانی وجود دارد که این ظرفیت را داشته باشد و می‌توان گفت، آرزوی بسیاری از استان هاست که چنین ظرفیتی داشته باشند.
بودجه‌های هزینه شده در ورزش هدفمند شود مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان یکی از مشکلات امروز حوزه ورزش را هدفمند نبودن بودجه‌های هزینه شده در بخش ورزش از سوی بنگاه‌های اقتصادی و باشگاه‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم، بودجه‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی و باشگاه‌های صنعتی در ورزش هزینه می‌کنند را هدفمند کنیم.
پاریزی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به عنوان متولی ورزش استان نمی‌تواند در سیاست گذاری باشگاه‌های ورزشی نقش نداشته باشد و آن‌ها نمی‌توانند بالاتر از هیئت‌های ورزش استان و شهرستان برای ورزش این استان تصمیم بگیرند.
او تصریح کرد: البته ما ممنون زحماتشان هستیم؛ اما این نگاه باید باشد که این بودجه‌ها هدفمند شود و ظرفیت‌ها با توجه به گستردگی جمعیت، جغرافیا و تعداد بخش‌ها در مرکز استان و شهرستان کرمان صرف و بیشتر در اختیار ورزشکاران بومی استان قرار گیرد.
پاریزی بیان کرد: ما روزی سربلند خواهیم بود که این ظرفیت‌ها را بتوانیم در استانمان بومی کنیم و این هدف گذاری و سیاست گذاری به دور از نگاه هیجانی و تصمیمات احساسی در حوزه مدیران ورزش صنایع گرفته شود که حتما باید اداره کل ورزش و هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها در این سیاست گذاری نقش داشته باشند.
کشتی باید در 23 شهرستان استان فعال شود او برای کشتی استان آرزوی موفقیت کرد و گفت: کار‌های خوبی در حوزه کشتی انجام شده و کرسی‌های خوبی که در فدراسیون داریم، کمک می‌کند تا استانمان بهتر دیده شود.
پاریزی ابراز امیدواری کرد: شاهد گستردگی کار هم به لحاظ کیفی و هم کمی در کشتی باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: 23 شهرستان داریم که کشتی باید به عنوان ورزش مادر، پایه و ورزش اول کشور در این 23 شهرستان فعال شود.
پاریزی با اعلام اینکه نگاه اداره کل ورزش استان و هیئت‌های استان باید در حوزه مسئولیت یک نگاه استانی باشد، افزود: ما علاقه‌ای نداریم خودمان را مشغول کار شهرستان کرمان کنیم، قطعا اداره ورزش شهرستان کرمان به صورت کاملا مستقل و با حمایتی که از آن می‌شود و ادارات شهرستان خودشان این نگاه را دارند که مسائل شان را پیگیری کنند و مدیریت کنند و نگاه اداره کل هم به مسائل نگاه استانی خواهد بود.
پیگیری شود در شهرستان‌ها فضا‌های اختصاصی برای کشتی داشته باشیم او در خصوص سالن‌های اختصاصی کشتی تأکید کرد: باید این پیگیری شود که ما در شهرستان‌های استان این فضا را به طور اختصاصی برای کشتی داشته باشیم.
پاریزی تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم، کشتی استان ظرفیت کسب سهمیه المپیک را بتواند در سال‌های آینده داشته باشد و این برای ورزش قهرمانی استان می‌تواند در رشته‌های مختلف یک هدف گذاری مناسب باشد.
او ابراز امیدواری کرد: این ظرفیت با همت جمعی، تلاش، تعامل، همفکری و کوشش برای استان کرمان رقم بخورد.
در حوزه کسب سهمیه المپیک خلاء جدی داریم مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه ما در حوزه کسب سهمیه المپیک یک خلاء جدی داریم، گفت: متأسفانه نتوانسته ایم در این حوزه کار جدی کنیم، این درحالیست که در تعداد کسب سهمیه در ورزشکاران پارالمپیکی موفق بوده ایم و امیدواریم این تلاش در حوزه ورزشکاران المپیکی نیز به شکل مناسب رقم بخورد و اتفاق بیفتد.
پاریزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رسانه ملی باید افتخارات ورزش استان را با نگاه جامع، برای مردم استان به تصویر بکشد، ابراز امیدواری کرد: با مساعدت صداوسیما اخبار ورزشی 45 رشته ورزشی لیگ برتری استان کرمان پوشش داده شود تا سبب ایجاد انگیزه در جوانان باشیم و بدین ترتیب آسیب‌های اجتماعی در استان کاهش یابد.
انتهای پیام/ب

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/202301/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف80 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار

فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان