کرمان رصد

آخرين مطالب

گازرسانی به 13شهر و 152روستای کرمان در سالی که گذشت اقتصادي

گازرسانی به 13شهر و 152روستای کرمان در سالی که گذشت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رویکرد ویژه دولت طی هشت سال گذشته به تقویت زیرساخت های روستایی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی جای جای کشورمان از جمله استان کرمان تنها در سال 99با گازرسانی به 13شهر و 152روستای این استان رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش ایرنا، عملکرد درخشان دولت در حوزه های مختلف از جمله گاز استان کرمان با گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع، زمینه توسعه متوازن، آبادانی و محرومیت‌زدایی حتی در دورترین مناطق این استان را طی هشت سال گذشته فراهم آورده که پوشش 2برابر گازرسانی در مناطق روستایی کرمان از 26 درصد به 50 درصد بخوبی نشانگر این تحولات زیرساختی است .
امروزه گاز به عنوان سوختی ارزان قیمت و پاک در دنیا ضرورت و کاربردهای گوناگونی دارد و کشور ایران نیز باوجود منابع غنی گازی، از این حیث جزو سه کشور برتر جهان قلمداد می‌شود لذا نعمت گاز از جنبه‌های مختلفی همچون تامین انرژی مورد نیاز صنایع، تولید و استفاده‌های ضروری مردم این خطه، همواره از اهمیتی بسیار برخوردار بوده است.
استان کرمان از سال 72 به شبکه سراسری گاز کشور متصل شد و اینک پس از 28 سال، بیش از 97 درصد از جمعیت شهری و بیش از 50 درصد خانوار روستایی استان از این نعمت برخوردار شده‌اند که کسب این جایگاه کارنامه قابل قبولی از زمان استقرار نظام جمهوری اسلامی و اقدامات بیش از هفت ساله دولت را نمایش می‌دهد.
آمار و ارقام نشان می‌دهد که در واقع شتاب گازرسانی همراه با توجه ویژه مسئولان به این بخش طی دوران فعالیت دولت تدبیر و امید در استان کرمان چشمگیر بوده و رشد گازرسانی با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی و بودجه‌ای کنونی کشور در دیار کریمان هرگز معطل نمانده و یکی از اصلی ترین نیازهای کنونی زندگی مردم دیار کریمان را با ثبت رکوردی بی‌سابقه تامین کرده است.
اقدامات دولت و تاثیر گازرسانی بر زندگی مردم
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه گازرسانی به روستاها از مشخصه‌های دولت تدبیر و امید است گفت: در طول فعالیت این دولت 32 هزار روستای کشور به شبکه گازرسانی متصل شد.
حسن منتظرتربتی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد 14 هزار روستا به شبکه گاز وصل بود که 32 هزار روستا در این دولت از نعمت برخوردار شد و عملیات گازرسانی به چهار هزار و 300 روستا نیز در دست اجراست.
وی اظهار داشت: 29 هزار میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستاهای کشور اختصاص داده شده و هشت هزار میلیارد تومان نیز توسط مردم در این بخش هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز تاکید کرد: قول می‌دهیم تا پایان دولت دوازدهم 35 هزار روستا گازدار شود و عملیات گازرسانی به 21 هزار روستا نیز در دست اجرا داریم که می‌توان گفت در این دولت، هر هفته به 50 روستا گازرسانی شده است.
وی بیان داشت: گازرسانی رونق مربوط به صنایع را در پی دارد و 40 هزار میلیارد تومان از جایگزینی گاز به جای سوخت های دیگر درآمدزایی برای دولت داشته است.
منتظرتربتی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم روستایی ما حمل کپسول گاز توسط زنان و مردان بوده است تصریح کرد: تقریبا بیش از پنج میلیارد لیتر فرآورده جایگزین شده و حدود روزی یک میلیون کپسول از دوش مردم برداشتیم.
97 درصد خانوارهای شهری کرمان گازرسانی شدند
استاندار کرمان با بیان اینکه اتفاقات بسیار مطلوبی طی دولت های یازدهم و دوازدهم در حوزه گازرسانی به مردم این استان رخ داده گفت: پوشش خانوار شهری اکنون با وجود توسعه شبکه به نزدیک 97 رسیده است.
علی زینی‌وند با تشریح بخشی از اقدامات شاخص دولت یازدهم و دوازدهم در استان کرمان افزود: این آمار در ابتدای دولت تدبیر و امید 71 درصد بود. 
گازرسانی روستاهای استان کرمان 2 برابر شد
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به زیرساخت های استان کرمان و نقش آن بر توسعه پایدار اظهار داشت: پوشش گازرسانی در خانوار روستایی نیز از 26 درصد به 50 درصد طی هفت سال گذشته رسیده است.

کرمان رصد


استاندار اضافه کرد: علاوه بر گاز همچنین 15 درصد پوشش شبکه برق روستایی استان کرمان طی دولت های یازدهم و دوازدهم افزایش یافته است.
کرمان رکورد گازرسانی تاریخ کشور را شکست
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: 13 شهر و 152 روستای این استان طی سال جاری گازرسانی شدند که اجرای این طرح‌ها در طول تاریخ شرکت گاز بین تمامی استان‌های کشور تکرار نشدنی است لذا کرمان رکورد گازرسانی کشور را زد.
منوچهر فلاح افزود: هشت شهر از جمله زهکلوت، ارزوییه، فاریاب، گنبکی، دوساری و عنبرآباد و 77 روستا به‌تازگی گازرسانی شد و همچنین در هفته دولت نیز طرحهای گازرسانی به پنج شهر از جمله شهداد، بلوک، هنزای رابر را افتتاح کردیم.
افتتاح 2 هزار میلیارد تومان طرح گازرسانی در کرمان
وی با بیان اینکه اکنون یکهزار و 200 میلیارد تومان پروژه گازرسانی در استان کرمان آماده افتتاح داریم ، اظهار داشت: همچنین پروژه‌های فولاد بوتیا و راور، شهرک صنعتی کهنوج در قالب این طرح‌ها تعریف شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: هفته دولت سال گذشته نیز 600 میلیارد تومان پروژه گازرسانی در استان کرمان داشتیم که با یکهزار و 200 میلیارد تومان طرح یاد شده، به نزدیک 2 هزار میلیارد تومان پروژه می‌رسد.

کرمان رصد


وی با بیان اینکه گازرسانی به شهرهای استان کرمان به‌صورت 100 درصد انجام شده است تصریح کرد: تمامی مسیر کارخانه آهک لوله گذاری شده است.
اقدامات زیرساختی مهاجرت معکوس را در کرمان رقم زد
استاندار کرمان گفت: علاوه بر نگاه جدی دولت در بخش تامین انرژی نقاط روستایی به عنوان یکی از شاخص های ماندگاری ، تقویت زیرساخت های دیگر از جمله بهسازی‌ها و ایجاد مشاغل خرد در برخی روستاهای استان مهاجرت معکوس را طی سال‌های گذشته رقم زده است .
به گفته زینی‌وند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سال های اخیر توانسته علاوه بر توجه به حوزه مقاوم‌سازی، طرحهای هادی روستایی ، ساخت و ساز، بهسازی و بسیاری از فعالیت ها در وقایع و حوادث دوشادوش نهادهایی امدادگر، همراه مردم بوده و نهادی انقلابی با بدنه بسیار توانمند و تاثیرگذار در کشور محسوب می‌شود که اثرات اقدامات این نهاد در ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان نقش موثری داشته است .
زینی وند اظهار داشت: بنیاد مسکن در خط مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) بوده و با فراز و فرود و تغییر دولت ها در کنار تمامی دولت ها قرار دارد و در هرجایی که دولت ها با مشکلی مواجه بودند، بازوی اجرایی است که فعالیت‌های آن کاملا مشهود است.
وی بیان داشت: فعالیت‌های بنیاد مسکن و دیگر متولیان امر در حوزه مسکن از جمله بهسازی و اجرای طرح‌های هادی روستایی و مسکن محرومان در روستاهای استان کرمان هم به چشم می‌آید.
زینی‌وند افزود: بنیاد مسکن 6 هزار واحد مسکونی محرومان از 10 هزار سهمیه استان را احداث کرد که بخشی از آن تکمیل نشده و به گفته مسئولان مربوطه تا پایان این دولت به بهره برداری می‌رسد و اجرای این اقدامات در روستاهای استان مشهود است که جای قدردانی دارد.
استاندار کرمان افزود: هرچقدر روستاها را آباد کنیم و جمعیت را در آن نگهداریم به همان میزان از آسیب های اجتماعی و حاشینه نشینی که سیما و منظر شهری را تخریب می‌کند، جلوگیری می شود.
وی عنوان کرد: باید مکملی برای بهسازی روستاها در ایجاد اشتغال و تقویت زیرساخت ها را برنامه‌ریزی کنیم که در این راستا ایجاد مشاغل خرد و بومگردی‌ها در دستور کار استان قرار دارد.
کارنامه مسئولان در حوزه گاز زمینه ساز استفاده از مزیت های فراوان این محصول در استان کرمان فراهم آورده به‌نحوی که عملیات گسترده و سریع گازرسانی به مناطق مختلف به‌طور قطع علاوه بر تاثیرات اجتماعی همچون محرومیت‌زدایی و شاخص‌های رفاهی، مزیت‌های اقتصادی از جمله توسعه متوازن را برای مردم استان کرمان به دنبال خواهد داشت.
مجموعه اقدامات زیرساختی دولت از گازرسانی گرفته تا برق و آب و مسکن طی سال های اخیر که برغم شرایط تحریم ها شدت گرفته موجب شه که ما شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم که این خود می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی موثر افتد و آینده روشنی را برای توسعه متوازان در جای جای کشورمان به همراه داشته باشد.
برچسب‌ها
حسن منتظر تربتی گاز رسانی دولت دولت دوازدهم شرکت ملی گاز ایران کرمان دولت یازدهم توسعه ایران دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی علی زینی وند شرکت گاز استان کرمان محرومیت
پروندهٔ خبری
گازرسانی، هدیه ای به خانواده های روستایی

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/200303/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان