کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند وزارت رفاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این که حفظ اشتغال موجود در کشور از رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: کشور در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد که کارگران و کارفرمایان در خط مقدم این جنگ قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ، سید حفیظ‌الله فاضلی با اشاره به فرارسیدن روز و هفته کارگر، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای گرامی‌داشت این روز در استان از جمله تجلیل از کارگران نمونه، حضور مسئولان در واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات آن‌ها، نواختن زنگ کار و تلاش در یکی از بنگاه‌های اقتصادی، غبارروبی گلزار شهدا و ... پیش‌بینی شده بود، اما شرایط کرونا این برنامه‌ها را تا حدودی تحت‌الشعاع خود قرار داده است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود 11 میلیون کارگر در کشور وجود دارد، گفت: نقش کارگران در جامعه پررنگ است، این قشر در جامعه در تمامی زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار هستند .
وی افزود: کشور در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد و ویروس کرونا نیز این مشکلات را تشدید کرده است، کارگران و کارفرمایان در خط مقدم این جنگ قرار دارندو باید نقش آنان در این جنگ اقتصادی دیده شود .
فاضلی با تاکید بر اینکه حفظ اشتغال موجود در کشور از رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بیان کرد: این وزارتخانه تنها متولی ایجاد اشتغال نیست و وزارتخانه‌هایی مانند صمت، جهادکشاورزی، بانک‌ها و ... نیز در این موضوع دخیل هستند، زمانی‌که واحد تولیدی وارد مدار بهره‌برداری شد، سپس وزارت کار جهت اجرای دقیق قانون کار وارد عمل می‌شود .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر واحدهای تولیدی در زمینه نیروی انسانی، صادرات، تامین مواد اولیه و .... دچار مشکل شوند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد عمل می‌شود، همچنین بر مواردی از جمله ایمنی و بهداشت محیط، قراردادهای مابین کارگر و کارفرما، ساعات کاری کارگران و ... نیز نظارت می‌کند تا اشتغال به وجود آمده حفظ شود .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صیانت از نیروی کار و نظارت بر اجرای قانون کار، عنوان کرد: حدود 40 درصد از آرایی که در هیات‌های تشخیصی منجر به صدور رای و اعتراض واقع شد را به حداکثر 25 درصد کاهش دادیم و این نشان‌ می‌دهد که کیفیت صدور آرا به 50 درصد افزایش داشته است .
وی اضافه کرد: همچنین آرای صادر شده در هیات‌های حل اختلاف که منجر به اعتراض می‌شد از 32 درصد به 18 درصد کاهش داشت .
فاضلی با بیان اینکه 30 هزار کارگر فصلی و ساختمانی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: 20 هزار نفر از این کارگران در سامانه کارگران فصلی و ساختمانی ثبت شده‌اند و مشمول قوانین کار و بیمه می‌شوند، پس از پایش انجام شده حدود 15 هزار بیمه شده واقعی در این حوزه داریم و 7000 نفر نیز در نوبت بیمه هستند .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در تلاش هستیم با حذف بیمه‌شدگان غیرواقعی در حوزه بیمه کارگران فصلی و ساختمانی افراد جدید را جایگزین کنیم، همچنین مکان‌هایی را برای استقرار این قشر در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرکرد نظر گرفتیم تا این قشر برای پیدا کردن کار مجبور نباشند در کنار خیابان بایستند .
وی در خصوص اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی، بیان کرد: این طرح در چهارمحال و بختیاری و هشت استان دیگر به‌صورت پایلوت اجرا شد، سهمیه استان ایجاد 2000 شغل بود که 400 نفر مازاد مشاوره لازم را برای ایجاد اشتغال خانگی دریافت کردند .
فاضلی یادآور شد: از متقاضیان ایجاد اشتغال خانگی تنها 35 درصد تسهیلات دریافت و مابقی بدون اخذ تسهیلات شغل خانگی راه‌اندازی کردند و طبق راستی‌آزمایی انجام شده عملکرد جهاددانشگاهی در این حوزه رضایت‌بخش بود، مشاغل خانگی به اقتصاد و بنیان خانواده کمک می‌کند، همچنین در این طرح رسته‌های شغلی جدید مانند نوغان‌داری اضافه شد که در گذشته مغفول مانده بود .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در طرح جدید توسعه مشاغل خانگی، سهمیه اشتغال روستایی و عشایری را به مشاغل خانگی اختصاص دادیم، سهمیه استان حدود 800 شغل بود که 1167 نفر در این طرح شرکت کردند، تلاش شد مشاغلی مانند خاتم‌کاری، گز و نمد که خواستگاه آن‌ها این استان بود را در کشور معرفی کنیم و در استان توسعه دهیم .
وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های پیشرو در طرح مشاغل خانگی بود و کاملا از اجرای این طرح رضایت داریم، پیشران‌های فعال در این طرح باید مورد حمایت مالی قرار بگیرند تا شاهد موفقیت بیش‌تر این طرح باشیم، قطعا نقش پیشران‌های خبره در آموزش افراد متقاضی برای ورود به حیطه مشاغل خانگی و اتصال به بازار قابل انکار نیست و باید تلاش شود با حمایت مالی از این افراد در این طرح زمینه پیشرفت و حضور افراد در این طرح را فراهم کرد .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه مجموعه فرهنگی و ورزشی در استان برای کارگران وجود ندارد، تصریح کرد : برای تکمیل مجموعه فرهنگی و ورزشی شهرکرد یک میلیارد و 600 میلیون تومان در گذشته نیاز بود، نزدیک به هفت میلیارد برای مجموعه ورزشی شهرکرد ویژه کارگران هزینه و آماده بهره‌برداری شد و مجموعه فارسان نیز در حال تکمیل است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد، سرانه ورزشی کارگران با افتتاح این طرح‌ها از 500 متر به 5000 متر می‌رسد .
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/199653/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان