کرمان رصد

آخرين مطالب

استاندار کرمان:

پشت سر سرمایه گذاری که ظرفیت های استان را معطل کند نمی مانیم اقتصادي

پشت سر سرمایه گذاری که ظرفیت های استان را معطل کند نمی مانیم
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: پشت سر سرمایه گذاری که ظرفیت های استان را معطل کند نمی مانیم.

دکتر"علی زینی وند" امروز 29 فروردین ماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان بر لزوم داشتن برنامه عملیاتی در همه حوزه ها تاکید کرد و افزود: نباید جزیره ای عمل کنیم و کارها باید با یکدیگر هم پوشانی داشته باشند.
وی با اشاره به سند سازگاری با کم آبی استان اظهار کرد: یکی از محورهای اجرای سند سازگاری با کم آبی، آبیاری نوین است و تجربه بسیار خوبی در آبیاری تحت فشار داشتیم.
استاندار کرمان افزود: در واقع افزایش سهم خدمات و صنعت و معدن را داریم برجسته می کنیم و اگر در استان این اتفاق نیفتد ما نمی توانیم مسائل کشاورزی را با توجه به بحران کم آبی برنامه ریزی کنیم لذا به دنبال این هستیم که سرمایه و دارایی همه کشاورزان را به وسیله مکانیزاسیون، ورود دانش و افزایش کیفیت و بهره وری آب به مزارع افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: در سند سازگاری اگر مقرر شد که میزان برداشت آب از یک چاه را کاهش دهیم و ... باید در آنجا اقناع سازی شود و البته جا انداحتن این موضوع برای کشاورز سنتی کار سختی است. بنابراین در نحوه اطلاع رسانی باید دقت کنیم، ما می خواهیم درآمد استان در حوزه کشاورزی را به مراتب ارتقا دهیم و قرار نیست بخشی که فعال است راکد کنیم بلکه باید مدیریت و صنایع فراوری آن نیز ایجاد شود.
زینی وند با اشاره به وجود سرمایه های اجتماعی، متخصص، تحصیلکرد و با انگیزه در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان در ادامه بر لزوم ایجاد اشتغال مخصوصا در بخش خدمات در این مناطق تاکید کرد.
وی سندهای آمایش ملی و استانی و سازگاری با کم آبی را سه سند اصلی دانست و بیان کرد: در هر دستگاه اجرایی که در اختیار ما است یک برش دستگاهی در دل این اسناد تعریف کنیم و اگر مدیری در حوزه خودش کارگروه مشخص برای برش دستگاهی این سند تعریف نکند اجرای این اسناد ابتر می ماند بنابراین دستگاه ها، خودشان حتما کارگروه اجرایی برای بخش های مختلف این اسناد تشکیل دهند.
استاندار کرمان ظرفیت توسعه آینده کشور را در توسعه شرق کشور دانست و بیان کرد: در این محور توسعه شرق که سند 25 ساله ما با چین نیز روی همین محور شرق است و در آینده ترانزیت شرق می شود، اگر نتوانیم کرمان را در بطن این اسناد قرار دهیم کرمان در آینده نسبت به شهرهای اطراف بسیار عقب می ماند. بنابراین خطوط ارتباطی استان را باید گسترش دهیم.
زینی وند با بیان اینکه 30 درصد سهم اشتغال استان در تعریف پروژه های اقتصاد مقاومتی و ... به دست آمده است، اظهار کرد: معین های اقتصادی که برنامه عملیاتی خود را ارائه نداده اند باید برنامه های خود را اعلام کنند.
وی خطاب به معین های اقتصادی گفت: اگر در پروژه های توازن بخشی مشارکت نکنید تداوم کارتان در استان سخت می شود. همین که افکار عمومی نسبت به یک شرکت یا معدن یا کارخانه ای مقاومت داشته باشد تداوم کار سخت خواهد بود و باید تعهدات معین های اقتصادی را اعلام کنیم تا رسانه ها مطالبه گری کنند.
استاندار کرمان در ادامه به سهم بازار سرمایه در استان کرمان اشاره کرد و افزود: امیدوارم در پایان سال سهم چهار درصدی بازار سرمایه حداقل به حدود 15 درصد رسیده باشد. چراکه کرمان یک استان معمولی نیست و اکنون حدود 12 درصد بازار بزرگ بین المللی در اختیار شرکت های کرمانی است که باید کارآفرینان از این بازار بزرگ استفاده کنند.
وی عنوان کرد: پارک علم و فناوری در حوزه توسعه استان باید برجسته دیده شود و در همه جلسات اشتغال و توسعه ای و سرمایه گذاری استان پارک علم و فناوری باید نقش محوری داشته باشد.
زینی وند با اشاره به حوزه پیوست فرهنگی و موانع فرهنگی، اظهار کرد: در ذیل کارگروه تحقق شعار سال یک کارگروه شناسایی موانع فرهنگی در تولید و کسب و کار تشکیل شود.
وی ادامه داد: اگر موانع فرهنگی نباشد و همه رسانه ها پای کار بیایند با برنامه ریزی که کردیم در همین 6 ماهه اول سال استان ظرفیت کلنگ زنی، سرمایه گذاری و شروع به کار تا 30 هزار میلیارد تومان خارج از کشاورزی و صنعت و معادن بزرگ در استان داریم که این پروژه ها شامل بندر خشک، کارخانه پلاسمای خون، الکترود گرافیکی، لاستیک های بزرگ مقیاس و ... هستند.
استاندار کرمان با بیان اینکه همه مسئولین ارشد استان پشتیبان سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند، تصریح کرد: همه کارهای باید در چهارچوب قانون صورت گیرد.
وی تاکید کرد: پشت سر سرمایه گذاری که ظرفیت های استان را معطل کند نمی مانیم اما سرمایه گذاری که در استان شغل ایجاد و خلق ثروت کند هم ما فرش قرمز جلوی او پهن می کنیم و همه دستگاه های استان پشتیبان او هستند.
زینی وند با اشاره به حوزه گردشگری عنوان کرد: امید اصلی ما به گردشگری است و سهم بالایی در توسعه استان در بخش خدمات در نظر گرفته ایم و باید مدنظر داشت که برای ایجاد شغل در بخش خدمات به سرمایه زیادی نیاز نیست.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات کشاورزان جنوب استان نیز گفت: شرمندگی ما دردی از کشاورزان جنوب استان دوا نمی شود، بنا بود که پیازهای درجه سه با قیمت 596 تومان خریداری شوند ولی اکنون یک روند دیگر پیش آمده و پیازها در اختیار دولت و تعاون روستایی هستند و از خراب شدن آنها باید جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: اکنون گوجه رودبار نیز با همین مشکل روبروست که با مرز میلک در حال رایزنی هستیم تا از این مرز صادرشان کنیم.
استاندار کرمان افزود: دولت و دستگاه های دولتی هر چه در توان داشتند برای آنکه مقداری از آلام این کشاورزان کم بکنند کوتاهی نکردند و از هر روزنه ای در کشور می توانستیم در جهت کمک به کشاورزان جنوب استفاده کردیم ولی تنها راه حل این مشکل صادارت است که متاسفانه بازاریابی لازم در این خصوص در بازارهای خارج از کشور به درستی صورت نگرفته است و این تقصیر کشاورز نیست بلکه این کار در سطح دولت است که البته کارهایی در وزارت جهادکشاورزی در این زمینه در حال انجام است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/197016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی