کرمان رصد

آخرين مطالب

بیش از هزار هنرمند صنایع دستی کرمان از بیمه روستایی بهره‌مند شدند گفتگو

بیش از هزار هنرمند صنایع دستی کرمان از بیمه روستایی بهره‌مند شدند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: هزار و 117 هنرمند صنایع دستی این استان طی سال گذشته برای بهره‌مندی از بیمه روستایی و عشایری معرفی شدند که از این تعداد، هزار و 82 هنرمند واجد شرایط، از مزایای این بیمه برخوردار شدند.

کاظم حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمایت از هنرمندان و صنعتگران استان کرمان افزود: 604 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان کرمان در سال گذشته برای دریافت تسهیلات به مبلغ 115 میلیارد و 190 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شدند که نسبت به سال 98 از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی اظهار داشت: 93 میلیارد و 540 میلیون ریال تسهیلات طی سال گذشته به هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان پرداخت شد و از محل مشاغل خانگی، روستایی و عشایری و همچنین معین‌های اقتصادی، برای 650 نفر شغل ایجاد شد که نسبت به سال قبل از آن 108 درصد افزایش داشته است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: بیشترین تسهیلات اعطا شده به تولیدکنندگانی بوده که نقش پشتیبان را در ایجاد مشاغل خانگی داشته اند و کارگاه هایی که به تولید صنایع‌دستی شاخص و بومی این استان پرداختند نیز از تسهیلات اعطا شده بهره‌مند شدند.
وی بیان کرد: 6 هزار و 45 کرمانی در سال 99 آموزش های مربوط به صنایع دستی را فرا گرفتند و به 151 شاغل صنایع دستی در زمینه بسته‌بندی، تجاری‌سازی و همچنین برندسازی آموزش های لازم داده شد.
حسین زاده تصریح کرد: امروزه در عرصه رقابت بین‌المللی مفهوم تجاری سازی و برندسازی در حوزه صادرات کالاها و خدمات نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند و هدف از برگزاری این کارگاه ها کمک به بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی این استان است که در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به احیای صنایع دستی منسوخ شده طی سال های گذشته بیان کرد: سال گذشته رشته کاربافی در شهرستان سیرجان احیا شد و این رشته دارای قدمت زیادی است که به همت هنرمندان این شهرستان احیا و باززنده سازی شده است.
حسین‌زاده ادامه داد: همچنین مالکیت حقوق معنوی رشته خوس بافی شهرستان کهنوج در سال گذشته دریافت شد که این اقدام ارزشمند در راستای حفظ و ترویج این هنر بومی و شاخص جنوب استان کرمان در جهت ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بوده است.
وی با اشاره به صدور 10 جواز تاسیس کارگاه صنایع دستی در سال 99 افزود: طی این سال برای 15 نفر پروانه تولید کارگاهی و برای یک هزار 949 نفر نیز پروانه تولید انفرادی صادر شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همچنین سال گذشته پروانه تولید انفرادی هزار و 496 هنرمند صنایع دستی نیز تمدید شده است.
وی تصریح کرد: سالانه استان کرمان در نمایشگاه های متعددی شرکت و نمایشگاه های متنوعی را در سطح این استان برپا می کرد که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه ها لغو شد و در سال گذشته هنرمندان کرمانی در نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی و نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان تهران در رشته های شاخص و بومی استان آثار خود را معرفی و عرضه کردند.
حسین زاده با اشاره به برگزاری نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قسم سلیمانی در دی ماه 99 افزود: هنرمندان کرمانی در رشته‌های هنری همچون میناکاری، نقاشی روی سفال، سفال نقش برجسته، قلم‌زنی روی مس، آثار گرافیکی، تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی را به صورت زنده تولید کردند.
وی با اشاره به معرفی صنایع دستی استان کرمان در حوزه بین المللی تصریح کرد: طی سال گذشته رشته های شاخص و بومی صنایع دستی استان از طریق فضای مجازی برای علاقمندان سه کشور برونئی، اندونزی و هندوستان معرفی شد و رشته هایی همچون پته دوزی، گلیم شیریکی پیچ، مسگری، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، چاقوسازی، سفالگری و سراجی سنتی در یک وبینار به گردشگران و علاقمندان درخارج از کشور شناسانده شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: اعطای نشان جغرافیایی بین المللی صنایع دستی به گلیم شیریکی پیچ سیرجان نیز از دستاوردهای حوزه صنایع دستی استان بود که سال 99 حاصل شد.
وی ادامه داد: اکرم قلندری به عنوان بانوی کارآفرین برتر کشور در سال 99 از وزیر میراث فرهنگی کشور لوح برتر را دریافت کرد، این بانوی هنرمند در منطقه محروم رمشک شهرستان قلعه گنج و در جنوبی ترین نقطه استان کرمان موفق شده تا برای بیش از یک هزار نفر اشتغالزایی در رشته حصیر بافی ایجاد کند.
حسین زاده اظهارداشت: بزرگ‌ترین مرکز ارائه صنایع دستی و محصولات خانگی بزودی با همکاری مشترک شهرداری کرمان و صندوق کارآفرینی امید، در شهر کرمان با هدف معرفی و بها دادن بیشتر به صنایع دستی استان ایجاد می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر استان کرمان دارای حدود 70 هزار هنرمند و صنعتگر در 64 رشته صنایع‌دستی است که بیشتر آنها به صورت خانگی فعالیت می‌کنند.
برچسب‌ها
صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کرمان تسهیلات ارزان قیمت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان اشتغال زایی

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/196623/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید