کرمان رصد

آخرين مطالب

گزارش شهر از اقدامات دوره پنجم مدیریت شهری (شهریور 1396 تا اسفند 1399)

26 ایستگاه مترو و 12 ورودی جدید در چهار سال اخیر به ثمر رسید شهرداری تهران

26 ایستگاه مترو و 12 ورودی جدید در چهار سال اخیر به ثمر رسید
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - شهر: همزمان با روی کارآمدن پیروز حناچی، مدیریت شهری پنجم توانسته 20 ایستگاه مترو را با تمام مشکلات حاضر اعم از افزایش قیمت ارز، تحریم‌ها، عدم کمک دولت به بهره برداری برساند.

به گزارش شهر ، نیمه دوم سال 1396 بود که مدیریت شهری پنجم بر سرکار آمد و اداره کلانشهر تهران را به دست گرفت. کلانشهری که از همان ابتدای آغاز فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری با محدودیت منابع مالی و بدهکاری‌های انباشته به بانک‌ها و پیمانکاران مواجه شد. شهردار پیشین تهران پیش از تحویل مدیریت شهری به محمد علی نجفی یعنی نخستین شهردار دوره پنجم، خط 7 متروی تهران به همراه هفت ایستگاه ( میدان صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، میدان محمدیه و بسیج) دیگر را در 20 خرداد 1396، افتتاح کرد. اما افتتاح خط 7 در سال 1396 چند ماه بیشتر دوام پیدا نکرد و درنهایت در پاییز همان سال به علت عدم ایمنی لازم نظیر نصب هواکش‌های میان تونلی، پله‌های اضطراری و نیز تأمین تجهیزات الکترونیکی نظیر سیستم سیگنالینگ و افتتاح بدون زیرساخت‌های لازم توسط مدیریت شهری پنجم تعطیل شد و از فعالیت باز ایستاد.
سال 1396
مدیریت شهری پنجم تنها تمرکز خود را به افتتاح ایستگاه‌های تعطیل شده خط 6 و 7 معطوف نکرد بلکه در ششم آبان 1396، ورودی غربی ایستگاه فرودگاه مهرآباد را به افتتاح رساند و دو روز بعد 51 دستگاه واگن و لکوموتیو برقی را وارد مدار بهره برداری کرد. ورودی جنوبی ایستگاه شادمان و ورودی جنوبی ایستگاه مترو ابن‌سینا در بهمن و اسفند 1396 به افتتاح رسمی رسیدند.
سال 1397
نخستین پروژه‌های افتتاحی سال 1397 در شبکه مترو برابر با بهره برداری از پنج ایستگاه مترو شد. پس از تأمین زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن ایمنی لازم خط 7، پنج ایستگاه (نواب، کمیل، رودکی، مهدیه، بریانک) و 6 کیلومتر از بخش میانی این خط در 23 تیر 1397 به بهره برداری رسید.
پس از رفتن محمدعلی افشانی، دومین شهردار مدیریت شهری پنجم به علت مشمولیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان، پیروز حناچی در 22 آبان 1397 به عنوان سومین شهردار منتخب شورای اسلامی شهر تهران مدیریت شهری پایتخت را به دست گرفت.
از دیگر اقدامات مدیریت شهری در حوزه مترو در زمستان سال 1397 می‌توان به بهره برداری از پنج هواکش میان تونلی خط 3 و تکمیل هواکش‌های باقیمانده، تکمیل سیستم سیگنالینگ خط 3 و بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه قائم در خط 3 اشاره کرد. درنهایت پرونده اقدامات اجرایی سال 1397 در مترو با بهره برداری از سه ایستگاه (میدان صنعت، تربیت مدرس، هلال ‌احمر) و هفت کیلومتر و 500 متر از بخش شمالی خط 7 در 25 اسفند بسته شد.
سال 1398
بهار سال 1398 با بهره برداری از سه ایستگاه (دولت‌آباد، بعثت، میدان شهدا)، یک هواکش و 9 کیلومتر از بخش جنوبی خط 6 آغاز شد. نمی‌توان ایستگاه مترو افتتاح کرد و قطار جدیدی برای کاهش سرفاصله زمانی وارد مدار نکرد. افتتاح ایستگاه بدون افزایش قطار یعنی عدم فعالیت صحیح شبکه مترو؛ بنابراین در شهریور همان سال، چهار رام قطار برابر با 28 دستگاه واگن وارد مدار بهره برداری شد. در ادامه افتتاحیه‌های سال 1398، دو ایستگاه (بسیج، محمدیه) و پنج کیلومتر و 800 متر از بخش جنوب شرقی خط 7 به بهره برداری رسیدند. یک ماه بعد یعنی در پاییز، ایستگاه میدان امام حسین (ع ) به همراه یک کیلومتر مسیر در خط 6، افتتاح رسمی شدند.
از جمله دیگر اقدامات شش ماه دوم سال 1398 می‌توان به بهره برداری از 28 دستگاه واگن یا چهار رام قطار (دو رام در پاییز و دو رام دیگر در زمستان)، بهره برداری از یک ایستگاه (مولوی) در خط 7، بهره برداری از پست برق اکباتان به همراه ورودی جنوبی ایستگاه دروازه شمیران، بهره برداری از ورودی شمال غربی ایستگاه میدان شهدا و بهره برداری از یک ایستگاه (کیانشهر) در خط 6 اشاره کرد.
سال 1399
آغاز سال 1399 و نوسانات شدید ارزی، عدم واریز به موقع منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت 1398، کاهش درآمدهای شهرداری و همچنین افزایش هزینه‌های جاری، سبب شد تا مدیریت شهری نتواند نسبت به هدف‌های خود در برنامه زمان بندی تعیین شده، جامعه عمل بپوشاند. اما درنهایت با تمام این اوصاف، شهرداری تهران توانست از تیر 1399 تا پاییز همان سال بهره برداری از دو رام قطار به همراه اتمام پروژه 70 دستگاه واگن آلومینیومی، بهره برداری از پست برق شرقی خط 7، کلنگ زنی توسعه شمال غربی خط 7، کلنگ زنی احداث خط 10، بهره برداری از ورودی جنوب غربی ایستگاه مهدیه در خط 7، ورود دستگاه حفار مکانیزه به میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در پروژه توسعه جنوبی خط 6، بهره برداری از ورودی ایستگاه شهید نواب صفوی در خط 7، کلنگ زنی پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط 3، بهره برداری از ایستگاه برج میلاد در خط 7 و ایستگاه امیر کبیر در خط 6 را به پایان برساند. اما زمستان سال 1399، فصلی پر دستاوردتر برای مدیریت شهری به حساب می‌آمد چرا که در سه ماه پایانی سال 1399، ورودی شرقی ایستگاه کمیل، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان صنعت و ورودی شمالی ایستگاه بسیج بهره برداری شد. همچنین آسانسورهای ورودی شمالی ایستگاه مهدیه نصب شد. از جمله دیگر اقدامات می‌توان به رونمایی از سامانه الکترونیکی استعلام حریم مترو، بهره برداری از پست‌های برق امیرکبیر و آزادگان، بهره برداری از ایستگاه‌های یادگار امام (ره)، شهید ستاری، اشرفی اصفهانی، تربیت مدرس در خط 6 و میدان قیام، دولاب و آهنگ در خط 7، ارائه دستاوردهای پروژه طراحی و ساخت قطار ملی، امضای تفاهم نامه بازسازی کامل 31 رام قطار نسل اول و همچنین امضای قرارداد خرید 105 دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران اشاره کرد. البته افتتاح ایستگاه‌های مترو درحالی بود که برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر بهره برداری از 12 ایستگاه در سال 1399تأکید داشت اما به علت عدم واریز به موقع منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت 1398 توسط بانک رفاه، چهار ایستگاه مترو به سال 1400 موکول شد.
در مجموع مدیریت شهری پنجم توانسته از نیمه دوم سال 1396 تا پایان سال گذشته، 26 ایستگاه مترو، چهار پست برق، 12 ورودی جدید، 56 سامانه تهویه هوا، 133 دستگاه واگن، 40 کیلومتر مسیر به همراه رونمایی از قطار ملی مترو (نوزدهم مرداد سال گذشته) به بهره برداری برساند و به دست شهروندان بسپارد. تمامی این موارد درحالی به ثمر رسیده‌ که مدیریت شهری با تحریم‌ها، افزایش قیمت ارز و عدم به موقع منابع حاصل از اوراق مشارکت دست و پنجه نرم کرده است.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/195638/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هلال احمر به 1500 نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد

بازگشایی محور فاریاب - کهنوج

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

بازگشایی محور فاریاب _کهنوج

تاثیر 50 درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش 1500 نفر متاثر از سیل

تدابیر پیشگیری از سیل از 6 ماه قبل در استان کرمان انجام شد

هواشناسی 30 فروردین 1403 / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا 5 روز آینده

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل کرمان

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)

استاندار کرمان: سیل جنوب استان تلفات جانی نداشت

سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم

100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

کشف میلیاردی کالای قاچاق در کرمان

رگبار باران و باد شدید در 9 استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند

سیل راه ارتباطی 29 روستای عنبرآباد را مسدود کرد

لاله زار سردترین ایستگاه سرد کشور

شکایت دادستان سیرجان از افشین پیروانی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

شکارچیان غیرمجاز در منطقه راور دستگیر شدند

تماشای سیل، جان پسربچه 8ساله کرمانی را گرفت!

جاده جیرفت ـ بلوک ـ فاریاب مسدود شد

دو دختر نوجوان مفقودشده در جنوب کرمان پیدا شدند

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل استان کرمان

شکایت عجیب گل‌گهر از افشین پیروانی!

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است

شکایت دادستان سیرجان از پیروانی به دلیل انتخاب یک رستوران!

راه اندازی هیئت صلح جانبازان

گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان

ثبت یک شکایت عجیب از مدیر تیم پرسپولیس!

محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد

واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل

کشف بیش از 128 میلیارد کالای قاچاق در طرح 3 روزه پلیس کرمان

برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند

نجات کودک غرق شده در سیلاب

30 توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش

نجات کلیه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان