کرمان رصد

آخرين مطالب

معاون وزیر کار اعلام کرد

راه اندازی 1400 مرکز جوار کارگاهی در کشور در سال جدید اقتصادي

راه اندازی 1400 مرکز جوار کارگاهی در کشور در سال جدید
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای آذر سال 98 تا پایان اسفند 99 توانستیم 80 مرکز جوار کارگاهی راه اندازی کنیم که این عدد با میزان راه اندازی مراکز جوار کارگاهی در 40 سال ابتدایی انقلاب اسلامی برابری می کند و برای سال جدید تدبیر کردیم 1400 مرکز جوار کارگاهی در صنایع مختلف کشور راه اندازی کنیم.

"علی اوسط هاشمی" امروز 10 فروردین ماه در مراسم افتتاح مرکز جوار کارگراهی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: هیچ کشوری توسعه را منهای زن تجربه نخواهد کرد؛ توسعه استوار است بر انسایت آدمی نه بر مرزبندی در حوزه جنسیت؛ لذا اگر تغییر نداشته باشیم عبور از ما قطعی است.
وی افزود: اگر در نوع متدهای آموزشی خودمان بر پایه تربیتی که انسان توانمند را به جامعه عرضه بدارد بازنگری نداشته باشیم با بحران مواجه خواهیم بود. قرار نیست محصول آموزش مان منجر به انباشت بیکاری شود و از فرد بیکار هم به عنوان تهدید برای امنیت نام ببریم.
اوسط هاشمی با بیان اینکه با موج سنگینی از تحولات در حوزه تکنولوژی و فناوری نوین و سایه سنگین آن بر بازار مواجه هستیم، بیان کرد: با پدیدار شدن بحران کرونا، آموزش و پرورش مجبور به تعطیلی مدارس شد امّا آموزش در کوتاه ترین زمان به سمت آموزش مجازی رفت و دانش آموزان و دانشجویان در خانه تحصیل را ادامه دادند.
وی بیان کرد: این برنامه از وسیله هوشمند( موبایل) حکایت دارد که جامعه را جلوتر می برد و ما نباید از جامعه عقب بمانیم که اگر عقب بمانیم عبور از ما رخ می دهد و خسارت های هنگفتی را خواهیم دید؛ پس تغییر در تمام بخش های مرتبط با تربیت انسان اجتناب ناپذیر است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای چهار عنصر ارزشمند وجود دارد که نخستین آن تدوین استاندارد شغلی است لذا مجتمع مس سرچشمه وقتی جزو 20 شرکت بزرگ جهانی است از این شرکت انتظار داریم امروز در تمام مشاغلش استاندارد شغلی را تدوین کند.
وی افزود: گروه سایپا امروز 4000 گروه شغلی و 60 شرکت زیرمجموعه دارد. اواخر سال گذشته قرار شد در خصوص تدوین استاندارد این گروه های شغلی وارد کار شویم، پس تدوین استاندارد شغلی مهم است.
اوسط هاشمی با بیان اینکه دومین عنصر ارزشمند در سازمان فنی و حرفه ای آموزش ضمن خدمت و حین کار است که باید یک ضرورت محسوب شود چون عمر مهارت کوتاه شده است؛ تصریح کرد: قبلاً یک آهنگر 60 سال از راه آهنگری ارتزاق می کرد امّا امروزه آنگونه نیست و امروز ببینید در حوزه موبایل هر سال میزان فراوانی از محصولات جدیدِ آن توسط شرکت های بزرگ رونمایی می شود و با قیمت های بالا و مشتری ها و صف های طولانی؛ لذا این تکنولوژی بزرگی با قابلیت ها و پردازش نرم افزاری خاص است.
وی افزود: انسان های حرفه ای از این وسیله با عبور از زمان و مکان، بهره می جویند و محیط خانه خود را به محیط کسب و کار تبدیل می کنند؛بشر به دنبال این محصولات جدید است لذا ارتقاء مهارت و بروز کردن و قدرت انعطافی ایجاد کردن یک ضرورت است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر به رقابت در بازار امروز جهان می اندیشیم قطعا خط تکنولوژی هم تغییر خواهد کرد؛ چون امروز صحبت از صنایع هوشمند است امروز از خودروی خودران صحبت به میان می آید ادبیات هم کلاً متفاوت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آمادگی این را داریم که سنجش مهارت تمام پرسنل شرکت ملی صنایع مس را با همکاری هم انجام دهیم، گفت: تنها مدرک را به رخ نکشانیم امروز بلایی که مدرک سر کشور آورده و همه را میز نشین کرده به این دلیل است که به شغل فکر نمی کنیم.
معاون وزیر کار ادامه داد: اعطای گواهینامه برگرفته از توانمندی آدمی است و به او قیمت و اعتبار می دهد و اگر در هر نقطه از جهان در جستجوی موقعتیت باشد با ارائه این گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای بهتر می تواند به هدفش برسد چون او کاربلد است و مهارت را کسب کرده است.
وی سومین عنصر ارزشمند در سازمان فنی و حرفه ای را ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان و فرهیختگان برشمرد و افزود: باید در سطح کشور این را ترویج دهیم و به خوشه های ذیلِ این صنعت مرجع و مادر( صنعت مس) و محصول مادر بیندیشیم چه بسا مس سرچشمه بتواند هر خانه یک کارگر را در استان کرمان جزو رویکردهای کلان خود قرار دهد.
رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور تصریح کرد: بالاترین نرخ بیکاری را فارغ التحصیلان زن دارند؛ بنا بریک پژوهش 178 سال طول می کشد تا جامعه زنان به فرصت امروز مردان دست یابند؛ ما اعطای فرصت 60 درصدی را به زنان برای راهیابی به دانشگاه دادیم امّا امروز چه فرصتی به آنها دادیم که از توان علمی آنها در کشور برای سرمایه سازی در کشور استفاده کنیم؟
وی بیان کرد: یک بحث جدی دیگر این است که ما می توانیم به صلاحیت حرفه ای این صنعت مس دست یابیم و با 20 کشوری که در جهان مطرح هستند به بحث و مذاکره و گفتگو بنشینیم و صنعت مس را به یک صلاحیت حرفه ای جهانی سوق دهیم و خودمان بتوانیم مالکیت معنوی صلاحیت این رشته را بر دست بگیریم. در این زمینه باید گفت ایران 85 درصد زعفران جهان را تولید می کند امّا هنوز مالکیت معنوی این محصول را نتوانستیم به نام ایران به ثبت برسانیم و اینگونه فاصله داریم.
اوسط هاشمی اظهار کرد: اگر قرار است از نفت عبور کنیم باید به سرفصل های جدیدی روی آوریم تا تغییر رویکیردهای کلان معنا پیدا کند لذا این نقشه را می توانیم در حوزه مس انجام دهیم و کاری نو را پیش ببریم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 98 تعداد 80 مرکز جوار کارگاهی در کشور داشتیم و از ابتدای آذرماه سال 98 تا پایان اسفند 99 توانستیم 80 مرکز جوار کارگاهی راه اندازی کنیم و این عدد با میزان راه اندازی مراکز جوار کارگاهی در 40 سال ابتدایی انقلاب اسلامی برابری می کند و برای سال 1400 تدبیر کردیم که 1400 مرکز جوار کارگاهی در صنایع مختلف کشور راه اندازی کنیم.
وی تاکید کرد: راه ورود به صنعت و پویایی در این حوزه، مانع زدایی، تسهیل، حمایت و پشتیبانی است لذا اگر بخواهیم سرمایه انسانی توانمند داشته باشیم باید در صنایع کشور ورود کرده و مهارت ها را آموزش داد که با راه اندازی مراکز جوار کارگاهی این امر تسهیل می شود.
اوسط هاشمی گفت: ایران از نظر رتبه علمی بین 41 تا 42 جهان است امّا عدم تناسب تحصیلکرده ها و فارغ التحصیلان ایران با تقاضای بازار در مقایسه با جهان در رتبه 119 جهان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ایران از نظر فارغ التحصیلان بیکار در رتبه 116 جهان قرار دارد؛ اگر قرار است کشور در مدار توسعه و تعالی قرار گیرد که رفاه و سعادت را تضمین کند راهی جز توجه به توانمندسازی انسان وجود ندارد.
اوسط هاشمی با طرح این سوال که سهم انسان توانمند کجاست؟ گفت: به همان میزان که به تکنولوژی اهمیت می دهیم و به پیشرفت توجه داریم اگر به توسعه همه جانبه هم بر اساس نقش آفرینی انسان توجه داشته باشیم آن وقت است که تفاوت، خود را نشان خواهد داد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان کرمان سرداران بزرگی را تقدیم جامعه ایران و جهان آنها را تکریم کرد، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی سردار سازندگی از این خطه است؛ مرد دوران سخت انقلاب و دوران دفاع مقدس بود کسی نمی تواند آن دوران را از یاد خاطره ها پنهان بدارد.
وی ادامه داد: همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از این خطه است او با اتکا به خداوند و با بهره گیری از همه قابلیت ها توانست سبک نوینی از تولید امنیت را در جهان و منطقه به نمایش بگذارد و تمام معادلات امنیتی اربابان قدرت را به هم ریخت. امیدواریم ما نیز به مرحله ای از معرفتِ پایدار برسیم تا بتوانیم شخصیت اینگونه سرمایه ها را تکریم کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/193626/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان