کرمان رصد

آخرين مطالب

طی سال گذشته ؛

کمیته امداد رفسنجان بیش از 300 میلیاردریال صرف امور مددجویان کرد گفتگو

کمیته امداد رفسنجان بیش از 300 میلیاردریال صرف امور مددجویان کرد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس کمیته امداد رفسنجان گفت: سال گذشته بیش از 300 میلیارد ریال هزینه در حوزه های مختلف درمانی، عمرانی، فرهنگی و اشتغال چهار هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد شده است.

حسین فداکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک به مناسبت ایام نوروز 1400 اظهار داشت: چهارهزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان و دارای پرونده هستند که سالیانه از خدمات درمانی، عمرانی، اشتغال، فرهنگی و آموزشی بهره مند می شوند ضمن اینکه اقشار آسیب پذیر دیگری هم هستند که تحت پوشش این نهاد نیستند امّا تا جایی که در توان ما باشد به آن ها کمک می کنیم.
وی با اشاره با اینکه سعی و تلاش ما حفظ کرامت و عزت مددجویان است تصریح کرد: در حوزه اشتغالزایی در سال گذشته توانستیم برای 223 متقاضی به میزان 81 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار به صورت تسهیلات کم بهره بانکی اعطا کنیم و در حوزه های مختلف از جمله کشارزی، دامپروری، حمل و نقل و راه اندازی کارگاه های تولیدی اشتغال ایجاد شد تا به خودکفایی برسند.
جذب بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت
رئیس کمیته امداد رفسنجان بیان کرد: پارسال همچنین از محل صندوق امداد ولایت، تسهیلاتی به مددجویان اعطا شد که 2 فقره تسهیلات حمایتی این صندوق به مبلغ یکصدمیلیون ریال از طریق ارسال نامه به رهبری جذب شد و نیز 13 فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مبلغ 2 میلیارد و 512 میلیون ریال از محل منابع دولتی به مددجویان متقاضی کار در رفسنجان پرداخت شد.
وی ادامه داد: همچنین در این زمینه 732 فقره تسهیلات از محل وجوه اداره شده این صندوق به مبلغ 43 میلیارد و 275 میلیون ریال جذب شده است.
فداکار گفت: همچنین تسهیلات حمایتی ودیعه مسکن هم 2 فقره به مبلغ 400 میلیون ریال و تسهیلات ودیعه مسکن بنیاد مستضعفان بهزیستی هم 15فقره به مبلغ 2 میلیارد ریال به مددجویان واگذار شد.
وی با اشاره به اینکه 36 فقره تسهیلات فرهنگی هم به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال و سه فقره تسهیلات آموزش کسب و کار به مبلغ 206 میلیون ریال به مددجویان متقاضی در رفسنجان اعطا شد، تصریح کرد: در سالی که گذشت در مجموع در حوزه صندوق ولایت، ما توانستیم در رفسنجان 796 فقره وام به مبلغ 50 میلیارد و 206 میلیون ریال وام پرداخت کنیم.
بیش از 14 میلیارد ریال برای هزینه درمان مددجویان رفسنجان صرف شد
رئیس کمیته امداد رفسنجان در تشریح عملکرد حوزه درمان این نهاد طی سال گذشته اظهار کرد: در این راستا یکهزار و 500 فقره هزینه های درمانی به بیماران تحت پوشش این نهاد به میزان پنج میلیارد ریال پرداخت شد.
وی افزود: بیش از 504 میلیون ریال سبد کالا بین بیماران خاص و صعب العلاج کمیته امداد توزیع شد و همچنین به میزان 238 میلیون ریال به کودکانی که سوء تغذیه دارند کمک شده است.
فداکار ادامه داد: همچنین در حوزه درمان بیش از 175 میلیون ریال هزینه برای تهیه سبد بهداشتی به مددجویان اعطا شد و ضمنا به تعداد 350 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد هم سرانه بیمه های تأمین اجتماعی به مبلغ 8 میلیارد ریال پرداخت گردید.
20 میلیارد ریال در حوزه عمران برای مددجویان رفسنجان هزینه شد
رئیس کمیته امداد رفسنجان گفت: طی سال گذشته چهار واحد مسکن شهری برای اقشار بی بضاعت و مددجو به میزان یک میلیارد و 865 میلیون ریال و سه واحد مسکن روستایی هم برای مددجویان تحت پوشش به مبلغ 750 میلیون ریال احداث شد؛ این مددجویان توان ساخت مسکن را نداشته و بی سرپناه بودند.
فداکار خاطرنشان کرد: همچنین 84 مورد تعمیرات اساسی مسکن مددجویان به مبلغ هفت میلیارد و 560 میلیون ریال هزینه شد و 247 مورد هم تعمیرات جزئی به مبلغ هشت میلیارد و 645 میلیون ریال صورت گرفت تا مددجویان در رفاه و آسایش زندگی کنند.
وی با اشاره به احداث 18 مورد حمام و سرویس بهداشتی برای مددجویان؛ بیان کرد: با احداث این موارد 540 میلیون هزینه صرف شد و در مجموع در حوزه عمران برای مددجویان رفسنجان سال گذشته اعتباری بالغ بر 20 میلیارد و 210 میلیون ریال هزینه شد.
707 بسته آموزشی و لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد
رئیس کمیته امداد رفسنجان با اشاره به توزیع 707 مورد اقلام آموزشی، کیف و لوازم التحریر در سال گذشته بین دانش آموزان نیازمند رفسنجان که تحت کمیته امداد حمایت می شوند؛ اظهار کرد: واحد فرهنگی کمیته امداد در راستای کمک به دانش آموزان نیازمند و اینکه محصلی از تحصیل بازنماند این کار را انجام داده است و بالغ بر یک میلیارد و 414 میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.
وی افزود: این واحد همچنین در سال گذشته 209 مورد شهریه دانشجویی به مبلغ حدود 2 میلیارد ریال پرداخت کرده و 993 کمک هزینه دانش آموزی هم اعطا شده است.
فداکار خاطرنشان کرد: همچنین 72 تبلت و موبایل جهت بهره مندی دانش آموزن نیازمند از شبکه های مجازی در زمینه تحصیل توزیع شد که در این زمنیه هم برای تهیه این اقلام یک میلیارد و 800 میلیون ریال صرف شده است.
131 میلیارد ریال حمایت های جهیزیه ای و مستمری کمیته امداد به مددجویان
وی گفت: سال گذشته بین 225 نفر از دختران عقدکرده نیازمند تحت پوشش که توان تهیه جهیزیه و تشکیل زندگی را نداشتند جهیزیه به مبلغ بیش از 12 میلیارد ریال توزیع شد.
فداکار تصریح کرد: همچنین سال گذشته به چهار هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد مستمری ماهیانه پرداخت می شد که در مجموع مبلغ بیش از 104 میلیارد ریال اعطا شد.
وی ادامه داد: 219 نفر از مددجویان رفسنجان توانایی پرداخت اجاره مسکن را نداشتند که کمیته امداد سال گذشته در مجموع به این افراد مبلغ هفت میلیارد ریال اجاره مسکن پرداخت کرده است ضمن اینکه 200 فقره لوازم منزل به مبلغ 2 میلیارد ریال اعطا و کمک های موردی دیگر هم به مبلغ پنج میلیارد ریال ارائه شده است.
برچسب‌ها
کرمان کمیته امداد امام خمینی رفسنجان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/193384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی