کرمان رصد

آخرين مطالب

نظارت بر شبکه توزیع «مرغ» حلقه مفقوده بازار در کرمان/مرغ‌هایی که از کشتارگاه بر نمی‌گردد اجتماعي

نظارت بر شبکه توزیع «مرغ» حلقه مفقوده بازار در کرمان/مرغ‌هایی که از کشتارگاه بر نمی‌گردد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در حالی عصر امروز شانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کرمان برگزار شد که در استان با چالش شدید کمبود مرغ مواجه هستیم، مردم برای گرفتن مرغ در این روزهای کرونایی در صف‌های طولانی ایستاده‌اند تا این کالا را دریافت کنند و در بسیاری مواقع هم دست خالی برگشتند.
علی زینی‌وند استاندار کرمان در کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه بر اساس گزارشات و مصوباتی که در این جلسه ارائه شد برای شب عید در زمینه شکر، برنج و میوه مشکلی نداریم، اظهار داشت: حتما تیم‌های نظارتی و بازرسی در این روزها تا 15 فروردین سال آینده باید چند برابر شوند و در این زمینه از ظرفیت‌های بسیج و ادارات استفاده کرد.
وی با تأکید بر اینکه ذخائر کالاهای اساسی در استان قابل قبول است و قاعدتا در این زمینه نباید مشکلی داشته باشیم، عنوان داشت: برخی از گرانی‌ها در کشور وجود دارد و مردم زمانی می‌بینند این گرانی در همه استان‌ها وجود دارد باز تحمل و همراهی می‌کنند اما زمانی که گرانفروشی در بخشی از استان صورت می‌گیرد این قابل تحمل نیست و باید به شدت با این موضوع بر اساس نظارت‌ها بر خورد شود.
شبکه‌های توزیع و دلالی برای قطعه‌فروشی مرغ شکل گرفته است
استاندار کرمان با تأکید بر فعال شدن ستادهای نظارتی در ایام عید افزود: یکی از مشکلات امروز استان و کشور در زمینه مرغ است، اما در برخی از شهرستان‌ها که مرکز تولید مرغ در کشور هستند با کمبود مرغ مواجه هستند.
زینی‌وند گفت: ما یکی از استان‌ها هستیم در سطح کشور که در زمینه تولید مرغ مشکل داریم و به‌نظر می‌رسد اتفاق خاصی در بازار مرغ در کشور رخ داده که وزیر جهاد کشاورزی با دادستان کشور هماهنگ کرده و اتفاقاتی در حال رخ دادن است.
وی تاکید کرد: چیزی که من از زبان وزیر جهاد کشاورزی شنیدیم این بود که ما کاهش تولید در زمینه مرغ نداشتیم و شبکه‌های توزیع و دلالی برای قطعه‌فروشی مرغ شکل گرفته است که امیدوارم با تدابیری که اندیشیده شده مرغ در کل کشور و به تبع آن در استان کرمان به تعادلی برسد که شرمنده مردم نشویم.
زینی‌وند عنوان کرد: امروز ما با مشکل کمبود مرغ مواجه هستیم وظیفه ما این است که به شبکه توزیع نظارت دقیق داشته باشیم و هر کسی که در این شبکه اخلال ایجاد می‌کند با آن برخورد شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای قطعه‌فروشی مرغ فعلا تا زمانی که گزارش جهاد کشاورزی اعلام می‌شود، ممنوع است، ادامه دهد: 30 درصد سهمیه مرغ در اختیار تعاونی مرغداران قرار گیرد و در جاهای خاصی برای تنظیم بازار توزیع شود و با تخلف از آن برخورد جدی صورت گیرد. 
همه در این زمینه مقصر هستیم
ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: امروز کدام یک از کشتارگاه‌ها به خود اجازه داده که سهمیه‌ای که برای آن مشخص شده را تحویل ندهد، باید پاسخگو باشد اگر متولی آن صمت و یا جهاد کشاورزی باشد باید جواب بدهند.
وی عنوان کرد: فرمانداران گفته‌اند زمانی که مرغ شهرشان تامین شد سرریز آن را به سایر شهرها می‌دهند و اگر قرار است این مسائل عملیاتی نشود، چرا این جلسات را می‌گذاریم، چرا وقت خودمان و مردم را گرفته‌ایم.
میری با اشاره به اینکه اگر کمبود و یا مازاد مرغ در استان داریم باید در تمام نقاط به صورت یکسان توزیع شود، گفت: دلیل تشکیل تنظیم بازار این است که طوری برنامه‌ریزی و ساماندهی کنیم به هم نقاط استان چه کم و زیاد مرغ و دیگر اقلام برسد آنچه که مسلم است که ما همه در این زمینه مقصر هستیم.
درخواست داریم با کشتارگاه‌های متخلف برخورد شود
سیدحسن مهدی مدیرعامل شرکت اتحادیه تعاونی مرغداران استان کرمان اظهار داشت: برخی از همکاران در کشتارگاه‌ها زمانی که سازمان صمت برنامه توزیع روز را اعلام می‌کنند متاسفانه همکاری ندارند و درخواست داریم با این کشتارگاه‌ها برخورد شود.
وی افزود: در حدود هشت روز پیش کارگروهی ذیل تنظیم بازار استان به ریاست رئیس سازمان صمت شمال استان تشکیل شد که در این کارگروه قرار شد، 30 درصد از میزان تولید و 30 درصد از بازار توزیع در اختیار اتحادیه مرغداران قرار گیرد.
مهدی عنوان کرد: ما طبق برنامه سازمان صمت در کل استان توزیع خواهیم کرد، درخواست داریم ‌پیرو این مصوبه یک جلسه‌ای با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی داشته باشیم تا بخش تولید با ما هماهنگ شود و همینجا قول می‌دهیم که از این 30 درصد به جنوب استان کمک می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت اتحادیه تعاونی‌های مرغداران استان کرمان بیان داشت: از هفته گذشته در بازارچه خیابان ابوذر روزانه به طور متوسط سه تن مرغ توزیع شده و ما روز گذشته با یک رکوردزنی 5.5 تن مرغ در این بازارچه توصیف کردیم.
مهدی گفت: در فروشگاه تعاونی مرغداران استان در خیابان 24 آذر نبش کوچه 77 روزانه توزیع مرغ داریم و به طور متوسط در این دو مکان بین 6 تا 7 تن توزیع می‌شود و اگر این پوشش ادامه داشته باشه می‌توانیم به 10 تا 15 تن در روز هم برسانیم.
مرغ خودمان را به کشتارگاه فرستادیم اما مرغی برایمان برنگشت
سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ما مرغ خودمان را به کشتارگاه فرستادیم اما مرغی برایمان برنگشت، اظهار داشت: 10 کشتارگاه بیشتر در استان نداریم، آیا این همه نیروهای نظارتی در استان نمی‌توانند این کشتارگاه‌ها را کنترل کنند؟
مسلم مروجی رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره به اینکه سهمیه مرغ جنوب استان هنوز نرسیده است، اظهار داشت: سهمیه مرغ به جنوب استان تعلق می‌گیرد اما کشتارگاه‌ها مرغی در اختیار جنوب قرار نمی‌دهند و ما در این راستا نامه‌ زده‌ایم که علت تحویل ندادن مرغ را اعلام کنند.
وی افزود: امروز سهمیه جنوب استان کرمان 20 تن مرغ بوده که هنوز یک کیلوی آن را کشتارگاه‌ها تحویل نداده‌اند و اگر در استان توزیع می‌شود باید بگویند کجا توزیع شده و اگر به خارج استان ‌می‌رود باید با این کشتارگاه برخورد شود.
مروجی ادامه داد: در 6 روز اخیر سهمیه مرغ جنوب استان 200 تن بوده که تنها 40 تن را تحویل داده‌اند و عامل توزیع 500 کیلومتر به مرکز استان برای تحویل مرغ مراجعه می‌کند اما دست خالی به جنوب باز می‌گردد.
مرغدار نهاده‌ها را بهمن ماه خریداری اما شرکت تحویل نداده است
عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار داشت: ظرفیت 650 هزار قطعه جوجه‌ریزی آماده شده در سطح استان داریم و منتظر مجوز از تهران هستیم و اگر مجوزها را به ما بدهند، می‌توانیم ظرف چند روز آینده جوجه‌ریزی را انجام دهیم.
وی عنوان کرد: یک میلیون و 700 تا 800 هزار قطعه جوجه‌ریزی را شناسایی کرده‌ایم که بخش خصوصی با سرمایه‌های خودشان طی سه ماه آینده برای ما ظرفیت جوجه‌ریزی را آماده می‌کنند البته بستگی دارد که مجوزها را کی به ما بدهند.
سعیدی با اشاره به اینکه ‌مشکلی که اکنون ما در استان با آن مواجه شدیم عدم تحویل نهاده به مرغداری‌ها است، عنوان کرد: مرغدار نهاده‌ها را بهمن ماه خریداری و پول آنها را پرداخت کرده اما شرکت تحویل دهنده نهاده که بخش خصوصی است نهاده را در اختیار مرغدار قرار نمی‌دهد و به همین دلیل جوجه‌ریزی در حال کاهش است و ما حدود 40 الی 50 روز دیگر دوباره با کمبود مرغ مواجه می‌شویم.
کمبود روزانه 100 تن مرغ در سطح استان کرمان
مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان اظهار داشت: از امروز شکر مخصوص خانوار هر کیلو 8800 تومان و شکر صنعتی با قیمت هر کیلو 11 هزار و 599 تومان در سراسر استان توزیع آن شروع شده است.
وی عنوان کرد: 4 هزار تن شکر صنف و صنعت با قیمت هر کیلو 9 هزار تومان از کارخانه شکر سیرجان گرفته‌ایم و همچنین در سفر معاون وزیر صمت به استان سهمیه 2 هزار تن شکر مصوب شده بود که امروز مجوز توزیع آن صادر شده است.
حسینی‌نژاد تصریح کرد: برای تنظیم میوه شب عید تاکنون 450 تن سیب درختی خریداری و به استان حمل شده که 100 تن مربوط به جنوب استان است، همچنین 900 تن پرتقال نیز خریداری شده که 40 تن به استان حمل شده و مابقی هنوز به استان حمل نشده است.
رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه نیاز استان 220 تن مرغ است، ابراز داشت: در 15 روز گذشته در استان 120 تن مرغ کشتار شده که روزانه تقریبا 100 تن کمبود مرغ در سطح استان داریم.
انتهای پیام/80018

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/189087/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به 10عدد می‌رسد

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

بارش شدید باران در کرمان

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شکست/قول تخصیص بودجه

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ساخت 10 بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به 16 میلی‌متر می‌رسد

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

غافلگیری حاملان 435 کیلو موادمخدر در ریگان

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

بیش از 95 درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

7 دلیل که باید انار بخورید

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

تغییر باورهای 30 سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه