کرمان رصد

آخرين مطالب

قاطعیت و دو دل نبودن مسئولین در دفاع از حق ملت ایران دشمن را مجبور به عقب نشینی می کند اجتماعي

قاطعیت و دو دل نبودن مسئولین در دفاع از حق ملت ایران دشمن را مجبور به عقب نشینی می کند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - امام جمعه کرمان با تاکید بر لزوم روحیه قوی و به دور از دودلی و شک به ویژه در مسئولین رده بالا برای اجرای توقف پروتکل الحاقی؛ گفت: اگر این رسالت و جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبری را به خوبی عمل کنیم، دشمن عقب نشینی کرده و حق مسلم ما را می دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی جمعه (8 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه هرچه بیشتر به تقوای الهی گفت: آنچه باعث رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی می شود؛ فکر کردن به کوتاه بودن دنیا است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) می فرمایند «شما مومنین را به یادآوری مرگ سفارش می کنم، از مرگ کمتر غفلت کنید، چگونه مرگ را فراموش می کنید در حالی که او شما را فراموش نمی کند؟» ادامه داد: رعایت تقوای الهی و یادآوری مرگ و رفتن از دنیا، کینه ها و دشمنی ها و حسادت ها را از روح انسان می شوید و پاک می کند.
وی در ادامه سلسله مباحث «بهشت و اهل آن» با بیان اینکه بهشت جایگاهی است که نه حوادث روحی در آن وجود دارد و نه عواملی که رنج و مشقت برای جسم داشته باشد، اظهار کرد: در بهشت نه رنج و مشقت جسمانی وجود دارد و نه ناراحتی ها معنا و مفهومی پیدا می کند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: در آیات و روایات مرتبط با بهشت از نعمت هایی صحبت شده اما هر چه درباره آن فکر کنیم و توضیح دهیم نمی توان آن را به معنای واقعی کلمه توصیف کنیم زیرا فاصله آنچه که می گوییم و می شنویم با آنچه که حقیقت دارد فاصله بسیار زیادی است و درک آن سهل و آسان نیست.
وی با بیان اینکه در قرآن در خصوص نوشیدنی های بهشت می خوانیم که «آبی بسیار گوارا و صاف و خالص در آنجا است که در آن ناخالصی وجود ندارد» و یا «نوشیدنی هایی از جنس شیر که هیچوقت طعم و مزه آن تغییر نمی کند» و یا «نوشیدنی هایی طاهر و پاک که نشاط آور است و نوشیدنی هایی که تجدید قوا می کند و همه خستگی های احتمالی را برطرف می کند»، گفت: این ها در آیات و روایات هست اما درک آن به این راحتی نیست لذا سخن از نوشیدنی، میوه ها، غذاها، خادمان در بهشت و نحوه پذیرایی، جنات و باغ های بهشت و ... هرکدام از این ها را که وصف کنیم ما فقط یک مقایسه محدود داریم و با آنچه که حقیقت است فاصله دارد.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در قرآن به صراحت آمده کسانی وارد بهشت می شوند که از متقین و محسنین یعنی کسانی که اهل تقوا و کارهای نیک باشند، بیان کرد: سه ویژگی محسنین و متقین در قرآن آمده است گرچه صفات دیگر در آیات دیگر هم وجود دارد اما سه صفتی که در اینجا با آن مواجه هستیم این است که فرمود «این ها شب زنده دار هستند و همه شب را نمی خوابند و بخشی از آن را به عبادت و راز نیاز به خدا اختصاص می دهند و اهل تهجد و نماز شب هستند» پیامبر(ص) فرمود« شرافتمندانه ترین افراد امت من آن هایی هستند که شب را با خدا راز و نیاز می کنند و در تاریکی و تنهایی شب با خدای خود خلوت می کنند» بنابراین شب زنده داری و عبادت و راز و نیاز با خدا اولین ویژگی است.
وی گفت: ویژگی دوم اینکه فرمود «این ها اهل استغفار، راز و نیاز و گذشت از خطاهای دیگران هستند و در وقت سحر در پیشگاه خدا توبه می کنند و اهل اشک و آه هستند» و ویژگی سوم اینکه «و در اموال و ثروت آن ها حقی برای سائل و محروم است».
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب(س) اسوه استقامت و در به انجام رساندن رسالت خود در عمق بخشی و گسترش جبهه حق نه تنها در دوران خود بلکه در تاریخ و بعد از آن و جریان سازی در دفاع از امامت جامعه اسلامی، مثال زدنی است.
وی بیان کرد: عبور از صحنه های تلخ و استفاده از ظرفیت ها و به وجود آوردن و ماندگار کردن جریان پویای نهضت حسینی برای همیشه در تاریخ، بخشی از ماموریت این شیر زن تاریخ جهان اسلام است و امیدواریم که بهره ببریم و نقش و جایگاه این بانوی برجسته جهان اسلام را هرچه بیشتر برای نسل جوان بیان کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: دفاع از حقوق ملت ایران در مقابل دشمنی ها و خلق پیروزی آن هم در جبهه هسته ای یکی از وظایف مهم ما در شرایط امروز است و برای انجام این ماموریت بزرگ هم مردم و هم مسئولان باید به چند امر بسیار مهم و اساسی توجه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: اولین نکته این است ما به یک صدای واحد در تمام قوا، نخبگان جامعه و توده مردم نیاز داریم و هرکس کمک نکند که صدای واحد در جامعه ایجاد شود قطعاً در آینده تاریخ این حرکت ناشایست او خواهد ماند و ملت او را محکوم خواهند کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: آنچه که در 5 اسفند آغاز کردیم؛ یعنی توقف پروتکل الحاقی باید با روحیه قوی و به دور از دودلی و شک، این رسالت را انجام دهیم تا با قدرت و قاطعیت در دفاع از حق مردم ایستادگی کنیم به خصوص مسئولان نظام جمهوری اسلامی هرچه در رده های بالاتر قرار می گیرند وظیفه بیشتری دارند.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی روشن کردن چراغ انفعال، گرا دادن به دشمن است و باعث امیدواری دشمن می شود، ادامه داد: در شرایط فعلی کشور کسی یا کسانی حق ندارند چراغ انفعال را روشن کنند و نیاز به جبهه مستحکم، واحد و بنیان مرصوص داریم.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: اگر این رسالت را به خوبی عمل کنیم و به توصیه و فرامین رهبر فرهیخته نظام جمهوری اسلامی جامه عمل بپوشانیم، دشمن مجبور به عقب نشینی خواهد شد و حق مسلم ما را خواهد داد و ما نیز در مسیر الهی و انقلابی خود در راستای این رسالت بزرگ به سرانجام خواهیم رسید لذا امروز در آزمون بزرگی قرار دادیم.
وی ادامه داد: مسئولان باید نوسانات قیمت ها در بازار را کنترل کنند و قیمت کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم، به طور سرسام آور بالا می رود لذا باید به قشرهای آسیب پذیر توجه کنیم و وظیفه مسئولان است که به سفره مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر توجه داشته باشند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی مسئولیت بیشتری دارند و همه باید کمک و تولید و توزیع را مدیریت به جا و شایسته کنند؛ خاطرنشان کرد: همچنین مردم نیز مراقبت کنند تا در مصرف خود رعایت کرده تا کمبودی ایجاد نشود.
وی اظهار کرد: لذا مردم در بخش مصرف کننده وظیفه دارند و مسئولان در مدیریت بخش تولید و توزیع تا از این پیچ سخت جنگ اقتصادی عبور کنیم و به فضل خدا در سال آینده انتخابات پرشوری را رقم بزنیم که نتیجه آن به نفع امت اسلامی و جمهوری اسلامی باشد.
پایان پیام/667

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/186947/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار