کرمان رصد

آخرين مطالب

ورزش‌های رزمی کرمان پیشگام در سازگاری ورزش با کرونا ورزشي

ورزش‌های رزمی کرمان پیشگام در سازگاری ورزش با کرونا
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان -  پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از ورزش‌ها به ویژه رزمی استان کرمان آسیبی جدی دیدند و مسئولان این حوزه در نهایت ابتکار تصمیماتی در زمینه سازگاری ورزش با کرونا اتخاذ کردند که اجرای آن در شرایط کنونی زمینه نجات بسیاری از باشگاه‌های رزمی را فراهم می‌کند.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با شیوع ویروس کرونا بیش از چهار هزار نفر مربی و باشگاه‌دار در استان کرمان از شغل خود بیکار و خانه نشن شدند. 
میثم پاریزی افزود: فضای سربسته تمرینات و باشگاه ها و همچنین احتمال شیوع این ویروس کرونا در ورزش های گروهی، خطر گسترش این بیماری را دوچندان می کرد که همین امر مانعی بزرگ برای نام نویسی جوانان و نوجوانان در باشگاه های ورزش های رزمی استان می شد و در ادامه پس از ریزش ورزشکار عملا بزرگترین آسیب به باشگاه داران و مشاغل دیگری همچون مربیان می‌رسید.
در این راستا مدیران شهرداری کرمان، منطقه یک شهری، هیات انجمن های ورزش های رزمی این شهرستان با توسعه فضاهای ورزش های رزمی در محیط های روباز و احداث رینگ‌های رزمی در پارک ها و فضاهای تفریحی، ضمن ارتقای سرانه فضای ورزشی استان، توانستند نگرانی های ناشی از شیوع ویروس کرونا و احتمال شیوع آن را کاهش دهند که این حمایت زیرساختی و بهداشتی ضمن اطمینان خاطر به خانواده ها، موجب تداوم حیات بسیاری از باشگاه ها در استان کرمان می شود.
احداث رینگ های رزمی فوایدی دیگر همچون آوردن این ورزش‌ها مقابل دیدگان عمومی و به گونه ای ترویج همگانی آن محسوب می شود که این امر خود سیاست مدیران حوزه ورزش و شهر و رسالت شهرداری و هیات انجمن های ورزش های رزمی کرمان است.
همچنین مسئولان رزمی شهرستان کرمان با توسعه آموزش مجازی، خدمات زیربنایی و دیگر راهکارها همچنان پشتیبانی قوی برای تعطیل نشدن باشگاه های ورزش های رزمی در شرایط فعلی هستند که این سلسله اقدامات در نوع خود تاکنون خدماتی در راستای تسهیل امور ورزش سلامت محور و همگانی به مردم دیار کریمان ارائه کرده و توسعه آن در آینده نیز می تواند بسیاری از نگرانی ها و آسیب های ناشی از کرونا را در جامعه کاهش دهد.
حال که ویروس چموش کرونا قصد رفتن از شهر و کشورمان را ندارد، در واقع بهترین راه حل سازگاری زندگی مردم در تمامی ابعاد از جمله ورزش با این ویروس است که در این زمینه با اقدامات انجام شده و همچنین یک برنامه ریزی مدون، مردم می توانند با کمترین تهدید زندگی روزمره خود را با شادی و نشاط اجتماعی سپری کنند.
رسالت شهرداری کرمان در توجه به ورزش
شهردار کرمان گفت: رسالت شهرداری این است که باید توجه ویژه به ورزش همگانی داشته باشد زیرا ورزش موجب داشتن شهروندانی سالم به لحاظ جسمی و روحی می‌شود.
سیدمهران عالم زاده با اشاره به احداث رینگ های ورزشی دریکی از پارک های شهر کرمان افزود:این پارک به ویژه امکانات خوبی در حوزه ورزش از جمله یک رینگ رزمی دارد که عملیات اجرایی آن به تقاضای جوانان محل بود تا بتوانند تمرینات خود را در محل پارک محله‌شان انجام دهند و احداث این طرح ویژگی‌هایی همچون نظارت عمومی و فرهنگسازی شهری و همچنین یک زمین مینی‌فوتبال دارد.
وی با بیان اینکه تعداد 60 پارک در قالب بوستان‌های محله ای طی این دوره مدیریت شهری افتتاح شد گفت: بحث ورزش در فضای باز در بوستان های کرمان تعریف شده و اجرای اینگونه اقدامات موجب رضایتمندی عمومی می‌شود.
وی اظهار داشت: امکانات تفریحی مربوط به سنین مختلف کودکان، نوجوانان و خانواده در پارک راجی کرمانی در 6 هزار مترمربع تعریف شده و این سیاست تا پایان این دوره مدیریت شهری در سایر محلات کرمان نیز پیگیری می‌شود.
شهردار کرمان با تاکید بر اینکه سیاست کلی شهرداری کرمان در این دوره توجه به بوستان‌های محله‌ای است گفت: زیرا مردم برای تفریح و ورزش مسافت طولانی طی نمی‌کنند و کودکان با این سیاست می‌توانند در کنار خانواده تفریحات و استراحت خود را انجام دهند.
وی افزود: لازمه شهر پایدار در ابتدا مردم آن هستند لذا باید به ورزش همگانی توجه کنیم که همه اقشار شهر ورزش کنند و لازمه آن تامین زیرساخت‌ها است و امکاناتی به وجود بیاید که مردم از منازل خود خارج و در فضاهای ورزشی شهر حاضر شوند.

کرمان رصد


توسعه فضاهای روباز ورزشی در شرایط کرونا ضروری است
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان با اشاره به افتتاح یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین بوستان‌های محله‌ای در شهر کرمان گفت: قابلیت اجرای رشته‌های ورزشی مختلف از جمله رزمی در گوشه به گوشه این بوستان فراهم شده که این پروژه با تلاش شهرداری کرمان، مدیریت منطقه یک شهری و شورای اسلامی احداث شد.
منصور دامغانی افزود: برنامه متفاوت این پارک احداث یک رینگ ورزش‌های رزمی و بوکس در حاشیه آن بود که جلوه و جذابیت ویژه‌ای به این بوستان بخشیده است.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری شورای اسلامی کرمان و اداره ورزش و جوانان شهرستان عنوان کرد: این تفاهم نامه در خصوص اشاعه فرهنگ ورزش به‌ویژه در حوزه همگانی در بوستان‌ها و محلات شهری کرمان بوده و مقرر شد و در هر بوستان با اختصاص فضاهای ورزشی، هیات ها مسئولیت نگهداری از این فضاها را برعهده بگیرند و این امر ارتباط ما با شهرداری را نزدیکتر از گذشته می‌کند.
دامغانی با قدردانی از شهرداری کرمان و شورای اسلامی در خصوص پویش هرهفته یک افتتاح و اشاعه ورزش در کرمان گفت: از تمامی هیات‌های ورزشی تقاضا داریم همچون هیات انجمن های ورزش‌های رزمی شهرستان که همکاری نزدیکی در این طرح با شهرداری داشته، دیگر هیات ها نیز مشارکتی فعال تر داشته باشند.
وی تاکید کرد:ویروس کرونا ضرورت استفاده از فضاهای ورزشی روباز را در کرمان دوچندان کرده لذا هیات ها باید در این زمینه از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت ها در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه استفاده کنند و در این شرایط توسعه فضاهای ورزشی روباز و گرایش مردم به این سمت ضروری است.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان افزود: حضور مردم در فضاهای ورزشی روباز در شرایط دشوار فعلی شادی و نشاط اجتماعی را به خانواده‌ها برمی‌گرداند.

کرمان رصد


ظرفیت‌های کرمان در توسعه ورزش‌های رزمی به‌کار گرفته می‌شود
همچنین رییس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان کرمان با بیان اینکه ورزش‌های رزمی با هیجان و تحرک بسیار تاثیر مستقیمی بر ارتقای سلامت عمومی جامعه در شرایط فعلی دارد گفت:این ورزش‌ها با وجود تنوع رشته‌ای که دارند، طی سال‌های گذشته محبوبیت خاصی بین خانواده‌ها و جوانان یافته اند.
علی ذوالعلی با تاکید بر نقش ورزش بر سلامت جامعه افزود: در شرایط فعلی که ویروس کرونا از یکسو و شرایط اقتصادی و تحریم‌ها از سوی دیگر عرصه را بر خانواده‌ها تنگ کرده لزوم استفاده از فضاهای ورزشی روباز بیش از گذشته احساس می‌شود لذا تمامی ظرفیت‌های شهری و شهرستان کرمان در راستای توسعه ورزش های رزمی و حفظ سلامت و نشاط اجتماعی جامعه به‌کار گرفته می‌شود.
وی با قدردانی از رییس هیات انجمن های ورزش های رزمی استان کرمان ادامه داد: ورزش‌های رزمی با هدف خدمت مردم در عرصه های مختلف، تمامی تلاش خود را به‌کار می‌گیرد.

کرمان رصد


توجه جدی به توسعه ورزش رزمی در بوستان راجی کرمانی
شهردار منطقه یک کرمان هم با بیان اینکه اقدامات شهرداری منطقه یک با سیاست و تلاش شهردار و شورای اسلامی شهر کرمان به مرحله اجرا رسیده است گفت: توجهی ویژه به بحث ورزش به ویژه ورزش های همگانی در عملیات اجرایی بوستان های در حال احداث و پارک های گذشته لحاظ شده و در این راستا سکوهای ورزش صبحگاهی در تمامی بوستان ها اجرا می شود.
محمدرضا نخعی افزود: توجهی جدی به ورزش های رزمی در بوستان راجی کرمانی شد و یک رینگ در این زمینه راه اندازی کردیم که مورد استقبال اهالی منطقه قرار گرفت و همچنین یک زمین مینی فوتبال، بسکتبال و والیبال و فضای ورزش های همگانی در این بوستان تعریف شده است.
وی ادامه داد: با انجام این اقدامات زیرساختی، امیدواریم که در بوستان های در دست اقدام آینده شاهد رونق پررنگ تر و فضاهای به مراتب بهتر در راستای توسعه ورزش در شهر کرمان باشیم.

کرمان رصد


توجه شهرداری به ورزش های رزمی در کرمان
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه یک کرمان نیز گفت: با وجود شیوع کرونا همه ورزشکاران به سمت ورزش های باز آمدند اما سالن های ورزشی موجود در کرمان به علت فضای بسته مورد استقبال قرار نمی گرفت و همچنین ایمنی و بهداشت لازم را نداشت.
وحید زنگی آبادی با اشاره به طراحی و احداث سکوی رینگ رزمی در پارک راجی کرمانی افزود: با اجرای این پروژه ورزشکاران بدون دغدغه در فضای باز تمرینات خود را پیگیری می کنند و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: حمل و نقل و امور زیربنایی منطقه یک با همکاری و همفکری هیات انجمن های ورزش های رزمی یک رینگ رزمی استاندارد را احداث کردند که همسایگان مستعد از این ورزش هوازی استفاده کنند و امیدواریم که اجرای این طرح ترویجی برای دیگر مناطق باشد.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه یک کرمان ادامه داد: توسعه ورزش های رزمی در فضای باز از جمله در پارک های آینده، پیاده راه سلامت، باغ راه و پارک بانوان دنبال می شود.
همانگونه که در گزارش آمده است، همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف هرکدام با ظرفیت های ویژه خود می تواند بسیاری از چالش های فراروی زندگی مردم کرمان را کاهش دهد و در این زمینه با توجه جدی مسئولان به حوزه ورزش در فضای باز و فراهم کردن زیرساخت ها می توانیم علاوه بر غلبه بر پیامدهای منفی کرونا و کاهش مشکلات اقتصادی ورزش، کرمانی شاداب داشته باشیم.

کرمان رصد


برچسب‌ها
کرمان فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی شهرداری کرمان فدراسیون ورزش های رزمی شورای اسلامی شهر کرمان پارک شهر

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/186089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان