کرمان رصد

آخرين مطالب

دکتر مظفری در جشن ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اعلام کرد:

سند ارتقاء نقش زنان در جزیره کیش تدوین شد منطقه آزاد کیش

سند ارتقاء نقش زنان در جزیره کیش تدوین شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش حضورموفق زنان این منطقه درعرصه های مختلف اجتماعی و خانواده رایکی ازشاخصه های مهم توسعه یافتگی جزیره کیش برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن که با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، ادارات، نهادها و فعالان بخش خصوصی و جمعی ازبانوان منطقه عصر امروزسه شنبه 14 بهمن درسالن خلیج فارس مرکزهمایش های بین المللی کیش برگزارشد، غلامحسین مظفری با تبریک روززن و عیدفرخنده ولادت حضرت زهرا(س) بیان اینکه جزیره کیش باید به الگویی موفق کشوری در زمینه بهره مندی ازتوانمندی های بانوان درعرصه های مختلف تبدیل شود ازپایان مرحله نخست تدوین سند ارتقاء نقش زنان درجزیره کیش خبر داد و گفت : این سند شاخص های توسعه را با محوریت زنان و نقش آن در خانواده و جامعه بررسی می کند.
وی افزود: حضورموفق زنان این منطقه درعرصه های مختلف اجتماعی و خانواده یکی ازشاخصه های مهم توسعه یافتگی جزیره کیش است .
مظفری تشکیل پارلمان زنان درکیش با رویکرد ایجاد فضای مطلوب برای مشارکت بانوان درتمامی عرصه های اجتماعی را گامی مهم درارتقاء فعالیت های حوزه بانوان برشمرد و تصریح کرد: قرارداریم به معنای درست از مشارکت واقعی جمعیت بانوان که بخش عظیمی از جمعیت جزیره کیش را تشکیل می دهند بهره ببریم .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت : پارلمان زنان باید با ایجاد کمیته های تخصصی از ظرفیت های موجود زنان و توانمندیهای درخور توجه بانوان کیش در بخش های مختلف استفاده کند.
وی با اشاره به وجود کمیته های فنی و تخصصی در سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با هم افزایی و تقویت تعاملات کمیته های چندگانه پارلمان زنان با کمیته های تخصصی سازمان نتایج ارزشمندی حاصل خواهد شد.
مظفری با اشاره به اینکه پارلمان زنان فرصت برای ارائه یک الگوی موفق از همکاری مشترک جامعه فرهیخته ، دانا و اندیشمند زنان کیش با سیستم های اداری و اجرایی منطقه و بخش های دولتی و خصوصی فراهم خواهدکرد اظهار داشت : در جزیره کیش بخش خصوصی فعال و علاقمندی داریم که منشاء فعالیت های ارزشمندی در منطقه هستند و باید از این علاقمندی و مشارکت آگاهانه آنان در روند تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بهره برد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ما باید بستر لازم را فراهم کنیم تا مشارکت بخش خصوصی درحوزه فعالیت های اجتماعی افزایش یابد و پارلمان زنان یکی از بهترین بسترهای ایجاد شده برای تقویت همکاری زنان با سیستم های اداری و اجرایی و بخش خصوصی کیش است.
غلامحسین مظفری با بیان اینکه ما علاقمندیم از توانمندیهای بانوان در سازمان منطقه آزاد کیش در جهت توسعه پایدار منطقه بهره مند شویم گفت : بی تردید در روند پیشرفت کیش و توسعه همه جانبه و ماندگار منطقه باید از ظرفیت های ارزشمند زنان فرهیخته کیش و حضور موثر بانوان در تمام عرصه ها بهره گرفت.
وی با اشاره به اینکه کار های خوبی در عرصه پژوهشی و فعالیت های اجتماعی بانوان انجام شده که باید برای استمرار و تقویت آنها برنامه ریزی کرد، بر ضرورت توسعه فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها و استفاده ازظرفیت های ارزشمند بانوان در این حوزه تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تقدیر از عملکرد خوب معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره امور زنان منطقه آزاد کیش درجهت ارتقاء فعالیت های فرهنگی به ویژه در حوزه زنان از بانوان جزیره کیش خواست با مشارکت در برنامه های مختلف زمینه رشد همه جانبه و پیشرفت جزیره کیش را فراهم کنند.
وی از تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای راه اندازی بازار عرضه صنایع دستی با هدف حمایت از کسب و کارهای خانگی بانوان خبر داد .
غلامحسین مظفری در پایان سخنان خود با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود و زحمات آموزگار فداکاری که با ایثار و ازخودگذشتگی و فراهم کردن زمینه تحصیل دانش آموزان در شرایط سخت ، نقش ماندگار از محبت مادارانه را در ذهن وی به یادگار گذاشته است گفت: همه ما باید از فرصت های کوچک برای ایجاد تاثیر در زندگی خود و دیگران استفاده کنیم و یقین داشته باشیم که در میهن اسلامی ما کم نیستند زنان و مادرانی که با استقامتی بی نظیر سخت تلاش کرده اند و مردان موفقی را برای آینده میهن تربیت کرده اند.
وی با تجلیل از خانواده های معزز شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و دفاع مقدس افزود: مادران شهدا برترین نمونه مادران فداکار و ایثارگر کشور هستند.
عالمه خسروی رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش باتبرک عید ولادت حضرت زهرا(س)و دهه مبارک فجرگفت : زنان ایرانی در طول تاریخ نشان داده‌اند که در هر فضایی که فرصت‌های برابر برای آنان مهیا باشد، می‌توانند شایستگی‌های ذاتی خود را به نمایش گذارند .
وی حضور پررنگ دختران در دانشگاه‌ها و تکاپوی پرنشاط آنان در عرصه‌های اقتصادی و کارآفرینی و درخشش‌های روزافزونشان در رشته‌های علمی و هنری و ورزشی را نشانه‌های آشکار توانمندیهای ارزشمند زنان برشمرد و اظهارداشت: همچنان قله‌های فتح‌ناشدۀ بسیاری باقی است که نیازمند هموار شدن مسیر و بسترسازی‌های حقوقی، فرهنگی و اجتماعی است و دیر یا زود، گام‌های توانمند زنان بر فراز آنها نیز استوار خواهد شد.
خسروی سالروز ولادت دختر مکرم پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را فرصتی برای تامل در سیرت فاطمه (س) و خصوصیات والای این بانوی بزرگ در مقام مادرو همسر عنوان کردو افزود: فاطمه تجسمی است از همه صفات ارزنده بشری که همه در کالبدی نورانی و زنانه گرد هم آمده‌اند.
وی افزود: اگرچه سخن گفتن از این سیرت و منش منحصر به یک روز از تقویم نیست، اما اختصاص نام زن برای روزولادت این بانوی بزرگ، علامتی است که راه را گم نکنیم و بدانیم مسیر تعالی و فضیلت‌اندوزی در کدام سو قرار دارد.
شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن کیش نیز در این نشست با تبریک عید فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اشاره به جایگاه این بانوی بزرگ نزد پیامبر گرامی اسلام و محبت قلبی رسول نور و مهربانی به دختر گرانقدرشان که الگوی زنان عالم است گفت : دختر مکرم پیامبر نیز محبتی بی بدیل به پدر داشت .
وی با اشاره به مرارت های پیامبر(ص) برای ترویج یگانه پرستی در عصر جاهلیت در خصوص منزلت زن در آموزه های دین مبین اسلام گفت : حضور زنان در زندگی ما موهبت بزرگ خداوند است و پروردگار در آیات شریفه قران کریم این موضوع را بارها عنوان و برآن تاکید کرده است.
شیخ یعقوب شمس با اشاره به اینکه پیش از ظهور اسلام دختران جایگاهی در میان قبایل اعراب نداشتند گفت : در سایه تعالیم اسلامی و به برکت سیره رسول خدا نگاه مسلمانان به حضور زن در جامعه تغییر یافته و امروز در جامعه اسلامی این باور قوت گرفته که شایستگی ها و توانمندی های زنان زمینه ساز موفقیت مردان است.
وی با تجلیل از فداکاری مادران شهدا اظهار داشت : آسایش و امنیت امروز ما مرهون ازخودگذشتگی مادرانی است که فرزندانی با ایمان پروردند تا ایثارگرانه در راه حفظ دین اسلام جان خود را نثار کنند.
دکتر آکوچکیان یکی از اعضای پارلمان زنان کیش نیز در این نشست شکل گیری پارلمان زنان کیش را یکی از ارزشمند ترین اقدامات مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و با تجلیل از حمایت های مدیرعامل ، معاون فرهنگی و اجتماعی و رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش در روند شکل گیری این پارلمان مشورتی گفت : پارلمان زنان با هدف نظام مند کردن مشارکت اجتماعی زنان منطقه به عنوان تجربه ای مدرن برای حضور روشن و هدفمند بانوان در عرصه اجتماعی شکل گرفته است.
وی افزود: در این پارلمان زنان بخش ها و گروه های مختلف جامعه ، ادارات و نهادها ، بخش های خصوصی و دولتی، دانشگاهیان، معلمان و پژوهشگران حضور دارند و حاصل مشارکت بانوان از لایه های مختلف جامعه زنان کیش است.
آکوچکیان تصریح کرد: این پارلمان به عنوان بازوی مشورتی یاریگر مدیران منطقه در تصمیم گیری و فعالیت های راهبردی آنان است و بی تردید در ارائه راهکارهای بومی برای حل مسائل منطقه نقش موثری دارد و می تواند فرصتی فراهم کند که مطالبات زنان منطقه بومی شده و راهکار متناسب برای حل آن ارائه شود.
بر اساس این گزارش اجرای موسیقی توسط گروه دانش آموزی هور،گروه موسیقی سنتی دینگو با هنرنمایی بانوان استان هرمزگان ، گروه موسیقی جام جم، شعرخوانی و پخش کلیپ هایی با موضوع مادر و همچنین نقش زنان در پیروزی انقلاب بخش های متنوعی از مراسم جشن روز زن در کیش بود.
درپایان این مراسم به مادران شهید حاج بابایی و شهید تابش و 5 مادر موفق که علاوه بر تحصیل و تلاش در عرصه فعالیت های اجتماعی فرزندان موفقی در رشته های مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی داشتند با اهدای لوح تقدیرشد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/180126/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه