کرمان رصد

آخرين مطالب

استاندار کرمان: مسئولیت اجتماعی معادن جلوی تخلیه روستاها را بگیرد سياسي

استاندار کرمان: مسئولیت اجتماعی معادن جلوی تخلیه روستاها را بگیرد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - استاندار کرمان گفت: اعتبارات مسئولیت اجتماعی معادن به سمت توسعه زیرساخت های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و کسب و کار اجتماعی هدایت شود که روستاهای مولد تخلیه نشوند و جلوی حاشیه نشینی گرفته شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در نشست شورای عالی ورزش استان کرمان افزود: در این حوزه غفلت‌کردیم زیرا این اتفاق در برخی روستاهای تولید کننده کشور افتاده است.
وی اظهار داشت: توجه به روستا از مشکلات حاشیه‌نشینی می‌کاهد و اگر غفلت کنیم حاشیه نشینی با متروک شدن روستاها گسترش می‌یابد که این پدیده بمب‌های خاموشی در بیخ گوش همه ما هستند و در استان باید توجه بسیاری به این حوزه شود.
استاندار کرمان گفت: یک سنت بد این است که در حوزه کارهای تخصصی خود تصمیم می گیریم و در حوزه ورزش به مواردی غیر از ورزشگاه ها و میزبانی از مسابقاتی همچون جام ملت های آسیا و شهرستان ها باید مورد توجه قرار گیرند.
وی بیان داشت: صنایع و معادن بزرگ استان کرمان در کنار فعالیت حرفه ای خود، بخشی از درآمد ها را زیر نظر استاندار به عنوان شخصی حقوقی در این ساختارها و حوزه تربیت بدنی بیاورند و پرداخت ها شفاف به همه مردم گزارش شود.
توجه استان به توسعه متوازن ورزش
زینی وند تصریح کرد: برای توسعه متوازن ایجاد زیرساخت ها و توسعه ورزش همگانی برنامه‌ای پنج ساله در استان کرمان تدوین شود و در این زمینه شهرداری پراکندگی در توسعه زیرساخت ها دارد که جای بسی قدردانی دارد.
وی ادامه داد: نقاطی در حوزه ورزش استان کرمان تعریف شود که بخش های مرفه با حاشیه نشین‌ها مواجه شوند که اینها آسیب های اجتماعی را کنترل و نشاط را در جامعه گسترش می دهد لذا توسعه متوازن ورزش باید مورد توجه صنایع و معادن و سایر ادارات قرار گیرد.
وی افزود: زیرساخت های ورزش روستایی و عشایری را در کشور توسعه دادیم اما اماکن ورزشی روستایی مرد محور پیش می روند و حتما باید به زنان روستایی به عنوان نیمی از جامعه توجه کنیم که در کاهش آسیب های ورزشی موثر است.
استاندار کرمان گفت: توازن اماکن ورزشی باید مورد توجه باشد و با وجود اماکن فراوان با توجه به معادن، ثروت بسیاری در استان کرمان تولید می شود که بخشی عمده از این ثروت باید برای روحیه نشاط و سلامت مردم تعلق گیرد که در قالب مسئولیت اجتماعی تعریف می شوند و فراتر از آن کسب و کارهای اجتماعی باید مورد توجه شرکت های توسعه گرا قرار گیرد.
وی بیان داشت: صنایع و معادنی که می خواهند مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند، در شورای ورزش و با هماهنگی شهرداران و فرمانداران این فعالیت ها را اجرایی کنند.
ارتباطی احساسی مردم و ورزش
زینی وند گفت: ورزش و جوانان یک وزارت‌خانه کلیدی و استراتژیک برای سلامت روح و روان جامعه است و اگر تیم های ورزشی و پیوند با دل جوانان و مردم نبود، اکنون شهروندان با بدبینی به معادن نگاه می کردند اما گل‌گهر و مس اکنون در دل مردم جای دارند و یکی از عمده ترین علت های آن تیم های ورزشی است.
وی با بیان اینکه ورزش غوغا می کند زیرا میلیون ها نفر با تیم های کرمان ارتباط احساسی و فکری برقرار می کنند عنوان کرد: تمامی مدیران به زیرساخت های ورزشی کمک کنند و در این زمینه مدارس را نباید فراموش کرد که سند تحول بنیادین به عنوان سندی مهم باید توسط همگان از جمله معلمان، همه دانشگاهیان، مردم و والدین مطالعه شود.
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، راهکار از دل آموزش و پرورش است و با گسترش از مدارس طی سال‌های آینده جامعه را پرنشاط می‌کند.
ورزش کرمان نباید دچار حاشیه شود
استاندار کرمان با گرامیداشت یاد ایام الله دهه مبارک فجر و شهدای انقلاب و شهید سلیمانی اضافه کرد: استان کرمان به لحاظ ورزش جزو استان های پیشرو است و در بسیاری رشته ها به ویژه فوتبال مورد توجه قرار دارد و به خوبی پیش می رود و امیدواریم وضعیت ورزش استان، مدیران را مغرور و دچار روزمرگی نکند زیرا هر حرفه، صنعت و کاری خود را اشباع شده ببیند ابتدای نقطه آسیب آن است.
زینی وند یادآور شد: ورزش مانند صنعت است و اگر به رقبا بازار مصرف و مخاطب توجه نکند و به روز نشود، از برترین های کشور عقب می ماند.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان کرمان تیم های انفرادی و ورزش های قهرمانی از افتخارات خود باید استفاده و خود را در سطح رقابت های بین المللی ظاهر کنند و کرمان این ظرفیت را دارد.
زینی وند افزود: تیم های کرمان در وضعیت منحصر به فرد کشور قرار دارند لذا به هیچ وجه نباید دچار حاشیه شوند، به ویژه اینکه رشته های تخصصی دیگر در کنار آن شکل گرفته و هرکدام متولی دارد و ورزش کرمان می تواند بر ورزش کشور، تاثیر گذارد.
وی گفت: باشگاه ها با تشکیل اتاق فکر حرفه ای، ورزش را در راستای دانش روز دنیا به روز کنند لذا جایگاه فوتبال باید روزانه ارتقا یابد.
اهمیت ورزش همگانی بیش از قهرمانی است
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اهمیت ورزش همگانی به مراتب بیش از ورزش های تخصصی و قهرمانی است زیرا مردم را درگیر و بر سلامت جسمانی و روانی جامعه تاثیرگذار است و این ورزش‌ها با شعار و بدون برنامه پیشرفت نمی کنند.
وی افزود: ورزش همگانی یکی از تخصصی ترین ورزش ها است و باید تخصصی با مخاطبان برخورد کند و ورزش کاری حرفه ای و استراتژیک است لذا باشگاه ها و ادارات استان کرمان زیرساخت ها، اطلاعات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند که این اقدام ظرفیت ها را گسترش می دهد.
استاندار بیان داشت: تفاهم نامه بین شهرداری کرمان و اداره کل ورزش و جوانان که ورزشگاه های بسیاری در اختیار دارند، می تواند موجب فعال کردن همه اماکن ورزشی شود و آنان را در اختیار همه مردم قرار دهد.
زینی وند ابراز داشت: نگهداری اماکن ورزشی از تاسیس آن اهمیت بیشتری دارد لذا باید شیوه جدید درآمدزایی برای آنان تعریف کنیم که سرپا بایستند.
وی گفت: توصیه می شود که فرمانداران و شهرداران جلسات ستاد ساماندهی جوانان را تشکیل و ظرفیت های منطقه را در اختیار ورزش قرار دهند که اثرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و بسیار ارزشمند است و باید وقت ویژه برای آن بگذاریم.
همچنین استاندار کرمان در این نشست طی ابلاغ وزیر ورزش و جوانان به عنوان رییس شورای همگانی این استان منصوب شد و همچنین مدیران باشگاه های ورزشی استان مورد قدردانی قرار گرفتند.
برچسب‌ها
کرمان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان شهرداری کرمان علی زینی وند استانداری کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/178611/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان