کرمان رصد

آخرين مطالب

جزییات جشنواره ملی عکس و عکس نوشت آیات به میزبانی کرمان اعلام شد فرهنگي

جزییات جشنواره ملی عکس و عکس نوشت آیات به میزبانی کرمان اعلام شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ثبت نام این جشنواره از 20 دی ماه شروع شده و تا 15 بهمن ماه فرصت شرکت در جشنواره است و انتخاب آثار در 20 بهمن ماه انجام می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده دوشنبه (29 دی) در نشست خبری دومین جشنواره ملی عکس و عکس نوشت آیات ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: موضوع جلسه و نشست خبری امروز حول محور رویدادهای فرهنگی و قرآنی است که به طور ویژه قرار است در ماه های پایانی سال انجام شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در سال جاری با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا، برنامه ها و رویدادها و فعالیت های فرهنگی و هنری تحت تأثیر این بیماری قرار گرفت و ما تلاش کردیم از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده کنیم تا هیچ کدام از برنامه ها با مشکل مواجه نشود و طبق تقویم رویدادهای سال جاری بتوانیم برنامه های فرهنگی و هنری را ادامه دهیم.
وی اظهار کرد: در حوزه قرآن و عترت تلاش اداره کل بر این است که با استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های هنری در جهت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی بتواند گام های مهم و مؤثری بردارد.
علیزاده خاطرنشان کرد: در همین راستا با برنامه ریزی که صورت گرفته و با همکاری اتحادیه موسسات قرآنی و موسسات فرهنگی و قرآنی استان، شاهد برگزاری یکسری برنامه ها بوده و در ادامه سال هم به طور ویژه برنامه های خاصی را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در سال جاری در ایام ماه مبارک رمضان جمع خوانی قرآن کریم را به صورت مجازی داشتیم که تعدادی از فعالان قرآنی و موسسات قرآنی برنامه ریزی کردند و از طریق شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین و زنده این برنامه انجام شد، ادامه داد: در ایام اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شاهد تلاش فعالان قرآنی و موسسات قرآنی بودیم که برنامه های فاخر از جمله تولیدات تواشیح، ختم قرآن کریم و حمایت از خانه های قرآنی تولید شد که توسط بخش غیردولتی با همکاری ستاد ترویج مکتب سردار انجام شده که جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینکه در ماه های پایانی سال چند برنامه داریم، گفت: یکی از برنامه ها دومین جشنواره ملی عکس و عکس نوشت آیات است و برنامه دوم نمایشگاه آثار برتر جشنواره نیز به صورت مجازی در 22 بهمن از این نمایشگاه رونمایی و برگزار می شود.
علیزاده اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی مفاهیم و صحیفه سجادیه هم به صورت مجازی برگزار می شود و این دوره به صورت منطقه ای است و در سطح کشور 7 منطقه برگزار می کنند که منطقه کرمان شامل کرمان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خواهد بود و این دوره از اول تا 15 بهمن ماه برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نوزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم به خاطر شرایط خاص به صورت مجازی در هفته اول اسفند ماه برگزار می شود و آخرین برنامه دوره آموزشی ارتقاء سواد رسانه ای و تولید محتوا و شناسایی فرصت های رسانه ای ویژه موسسات قرآنی استان نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: دومین جشنواره ملی عکس و عکس نوشت آیات، تحت عنوان «قرآن، معنای زندگی» است و این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بیشتر جامعه ایران زمین با مفهوم و مفاهیم قرآنی به عنوان یک راهکار و مسیر عبور در همه زمینه ها و جوانب برای زندگی بهتر و سالم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کرمان رصد

وی افزود: محورهایی که این جشنواره دنبال می کند شامل معنویت و عرفان عملی با فرهنگ قرآن و عترت برای زندگی بهتر، ایثار اجتماعی روزنه عشق به هم نوع با توجه به تاکید قرآن بر بخشش و کمک به یکدیگر، زندگی سالم با توجه به آیات قران در تکریم خانواده، مراسم و اعیاد مذهبی، اعیاد قرآنی و عترتی، فضاهای اسلامی(مساجد، امامزاده ها، تکایا) مرتبط با آیین ها و مناسبت های مذهبی است.
علیزاده ادامه داد: اهدافی که جشنواره دنبال می کند شامل تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه قرآن و عترت نشر آن در جامعه، ارتقای فرهنگی قرآنی و تاکید بر اهمیت هنرهای قرآنی، شناسایی استعدادهای بالقوه و تبدیل آن ها به بالفعل و معرفی آن ها در سطح ملی و زمینه سازی برای گسترش آموزه های قرآن و عترت در زندگی فردی و اجتماعی است.
وی گفت: این جشنواره بخش اصلی دارد که تمام هنرمندان و علاقمندان در حوزه عکاسی در محورهای مختلف جشنواره می توانند مشارکت داشته باشند؛ بخش عکس که در تمامی محورها اعلام شده و فراخوان داده شده است و در حوزه عکس نوشت هم باید با مضامین قرآن و یا مذهبی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بخش دیگری که در حوزه ملی داریم تحت عنوان " ایثار اجتماعی؛ روزنه عشق به هم نوع" که ویژه است، بیان کرد: در شرایط کنونی که مردم درگیر کرونا هستند شاهد ایثار اجتماعی در بین مردم هستیم که شامل نگهداری از بیماران، کمک های مادی و معنوی برای رفع نیازهای مردم و تاثیرات گوناگونی که بر زندگی روزمره مردم داشته و از خود گذشتگی و عشق به هم نوع هم که در جریان کرونا شاهد بودیم به نوعی عکاسان در بخش ویژه باید به تصویر بکشند و ثبت کنند تا ماندگار شود و در حافظه تاریخی این سرزمین به یاد بماند.
وی با بیان اینکه بخش ملی جشنواره در بخش های عکس، عکس نوشت و بخش ویژه است، گفت: در بخش استانی نیز بیشتر عکاسان استان کرمان می توانند شرکت کنند؛ در این بخش توجه به معماری، مراسم و اعیاد و نماز در مسجدهای استان کرمان است آثاری که در خصوص مساجد استان کرمان است را ارسال کنند آن هم مساجدی که دارای خصوصیات تاریخی، فرهنگی بوده و از ارزش های فرهنگی و مذهبی بالایی برخوردار هستند.
علیزاده به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: ثبت نام این جشنواره از 20 دی ماه شروع شده و فراخوان آن در فضای مجازی داده شده و اطلاع رسانی صورت گرفت و تا 15 بهمن ماه فرصت شرکت در جشنواره است و انتخاب آثار در 20 بهمن ماه خواهیم داشت و نهایتاً 22 بهمن همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی اسامی پذیرفته شدگان جشنواره اعلام می شود و بلافاضصله بعد از تعیین در 22 بهمن افتتاحیه نمایشگاه مجازی آثار رسیده را داریم که از 22 بهمن تا 22 اسفند ماه مردم می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.
وی افزود: ثبت نام و ارسال اثر از طریق لینک www.ayat.farhang.gov. ir امکان پذیر است.
در این نشست از پوستر جشنواره ملی عکس آیات رونمایی شد.
پایان پیام/667

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/175656/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

داستان ابوشجاع

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تجهیز 20 بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

آبگرفتگی شدید خیابان های شهر راین کرمان

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

بازگشایی 45 کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه

مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد

خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان

دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد

آسیب سیل به پل ورودی شهر راور

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

اجرای نزدیک به 3هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مراجعه بیش از 18 هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا

رقابت 12 هزار و 778 دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور

عبورسیلاب از ورودی شهر راور

گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان

آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور

تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

در باکو جایی برای شیعیان نیست

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها

از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان

مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند

محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است

پلمب 65 واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان

اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند